PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نکاتی برای تهیه ترشی



mohamad.s
04-08-2011, 10:18 PM
نکاتی برای تهیه ترشی

مواد لازم :

علاقه قدري
سركه قدري

طرز تهيه :
اولين عامل موثر در تهيه ترشي خوب سرکه آن است که بايد خالص و بدون آب باشد و بهترين سرکه از انگور يا کشمش گرفته مي شود . در صورتيکه از خوبي و خالص بودن سرکه اطمينان نداشته باشيم بهتر است سرکه را قبل از تهيه ترشي چند جوش بدهيم چون علت کپک زدن ترشي خالص نبودن سرکه آن است .
سبزيهائي را نيز که در تهيه ترشي بکار ميروند بايد قبلا تميز کرد و شست و کاملا خشک کرد و مصرف نمود انواع ميوه ها ئيکه به مصرف ميرسد بايد در سرکه پخته شوند و بعد از آنها ترشي درست کرد ، ظرفي که ترشي در آن نگاهداري ميکنيم بايد داراي در محکم باشد و ترشي را بايد در جاي خشک محفوظ نگاهداشت تا خراب نشود .
اغلب اين سئوال پيش ميآيد که چرا قديم ترشيها و مرباها محفوظ ميماندند و بآساني خراب نميشدند ، واضح است که وضع ساختمانهاي امروزي طوري است که با وجود بخاري و شوفاژ هوا هميشه گرمتر از ساختمانهاي سابق ميشود زير زمين هاي وسيع و خشک سابق نيز که براي نگاهداري اغذيه و ترشي ها از آن استفاده ميشد ، امروز وجود ندارد . بهر حال براي نگاهداري اين مواد بايد از يخچال و يا جاهاي خنک خارج از ساختمان مانند بالکن ها يي که آفتاب نمي گيرند استفاده کرده و انواع ترش و مربا را در آن نگاهداري نمود .
قاشق يا ملاقه اي که با آن ترشي بر ميداريم بايد تميز باشد چرب و آلوده نباشد . ممکن است ترشي را با آب غوره و آب ليمو تهيه کرده و ميوه هاي پخته و چرخ شده و سبزي هاي ترشي را بشرحي آماده نمود و بجاي سرکه روي آنها آب غوره يا آب ليمو ريخت در اينصورت آب غوره بايد قبلا جوشانيده شود و آماده گردد .
__________________