PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : « کوفته باقالی سبز»



mohamad.s
04-08-2011, 10:13 PM
« کوفته باقالی سبز»

http://marshal-modern.ir/Archive/1068.aspx (http://www.marshalclub.com/join)


مواد لازم:

سبزی خرد شده شامل:
تره خرد شده:100گرم
شوید خرد شده: 300 گرم
مرزه خرد شده: 50 گرم
ترخون خرد شده: 50 گرم
برنج: 2 پیمانه
گوشت چرخ کرده گوسفندی و گوساله مخلوط: نیم کیلو
باقالی سبز پخته شده: یک پیمانه
گندم پخته شده: یک دوم پیمانه
تخم مرغ: دو عدد
پیاز متوسط: یک عدد
رب گوجه فرنگی: دو قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، روغن، زردچوبه، پودر تخم گشنیز: به میزان لازم


طرز تهیه:
برنج را شسته همراه با کمی نمک و زردچوبه و مقداری آب به طوری که آب کاملا روی برنج را بگیرد روی حرارت بگذارید تا برنج بجوشد و آب آن خشک شود و از حالت خامی درآید.

برنج را بعد از سرد شدن همراه با گوشت، گندم، باقالی، سبزیجات، نمک، فلفل، زردچوبه، پودر تخم گشنیز و تخم مرغ مخلوط کنید و خوب ورز دهید البته بهتر است اول یک تخم مرغ اضافه کنید و اگر مایه کوفته خیلی سفت بود و چسبندگی لازم را نداشت یک تخم مرغ دیگر را هم اضافه کنید.

پیاز را در قابلمه ای که بزرگتر از گنجایش کوفته ها باشد سرخ کنید و همراه با زردچوبه و رب گوجه فرنگی و آب بگذارید تا سس کوفته ها جوش بیاید، کوفته ها را به اندازه یک نارنگی کوچک در دست گرد کرده و در آب در حال جوش باندازید البته دقت داشته باشید که موقع انداختن کوفته ها حرارت رو کم کنید تا کوفته ها باز نشوند.

بعد از آنکه تمام کوفته ها را در قابلمه قرار دادید درب قابلمه را نگذارید تا کوفته ها خودشان را بگیرند، بعد از آنکه کوفته ها خودشان را گرفتند اجازه بدهید تا آب سس جمع شود و سس غلیظ شده و کوفته ها هم کاملا بپزد.