PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ماهي سفره هفت سين



Mohamad
03-22-2011, 05:02 PM
گلد فيش
شناخته شده ترين نوع گلدفيش است كه از شكل اصلي و حشي دور نيست .تا كنون از طريق جفت گيري انتخابي با رنگ نارنجي يا طلايي رنگدانه دار شده است. در ميان آن ها تعدادي از واريته هاي رنگي گلدفيش معمولي همانند سفيد ،طلايي و اشكال خالدار وجود دارند . گلدفيش معمولي بدن و باله هاي مساوي و متانسب شده اي دارد و مي تواند تا 23 سانتي متر رشد كند . اگرچه در صورت نگهداري در اكواريوم يا تنگ خيلي كوچكتر خواهد ماند . گلدفيش معمولي يك چنگال و باله دمي كوتاه دارد . يك ماهي خوب و سالم فلس هاي متاليكي بر تمام بدنش دارد . ماهي هاي قرمز ، زرد ، نارنجي ، نقره اي و حتي رنگارنگ معمولند . ماهي واكين ( wakin )گلدفيش معمولي ژاپن مي باشد هرچند از چين نشأت گرفته است . واكين شبيه ماهي توصيف شده بالاست هرچند باله دمي دوبل دارد . همچنين ممكن است اين واريته با فلس هاي صدفي ديده شود . برخي معتقدند گلدفيش دم پروانه اي يا جيكين ( jikin ) به خاطر شكل دمش از واكين پديد آمده است . به حر حال در بررسي از پشت باله دمي آن شكل يك ( X ) دارد .

برگرفته از كتاب تكثير و پرورش گلدفيش ، نوشته :مهندس مهدي ارجيني

Mohamad
03-22-2011, 05:05 PM
جالبه بدونين كه گلدفيش از خانواده ماهي كپور هست و كه اولين بار كشور چين توانست روي آن كار كند و به واريته هاي تزئيني دست يابد.
بله همان ماهي شب عيد.

Mohamad
03-22-2011, 05:06 PM
شما ميتونين ماهي شب عيد خود را تا سالها نگه دارين فقط كمي نياز به مراقبت داره.
الف:تعويض آب روي اصول
شما براي تعويض آب بايد به چند اصول دقت كنيد
1:شما زماني كه تصميم به تعويض آب تنگ دارين بايد از شب قبل آب شير را داخل ظرفي بريزيد تا كلر و آهن هاي سنگين آب از بين برود.
2:هيچ وقت از آب آبگرمكن استفاده نكنين.
3:هيچ وقت تمام آب را تعويض نكنين (تعويض بايد به صورت 50%صورت بگيرد)
4:زمان تعويض آب مقداري آب داخل تنگ رو داخل ظرفي بريزيد و ماهيتان را داخل آن ظرف بندازين و باقي مونده آب تنگ كه سمي تر از آب روي سطح است رو كامل دور بريزيد و تنگ را با آب شير بشوييد و مجددا ماهي و آب داخل ظرف را به تنگ باز گردانيد و در آخر آب از قبل آماده شده را آروم به تنگ اضافه كنيد.
ب:رژيم غذايي مناسب
:1طوري به ماهيتان غذا دهيد كه هميشه گرسنه باشد.(زماني كه دست به سمت تنگ ميبريد به سمت دست شما بيايد)
2:غذا به مقداري بريزيد كه ماهي شما آن را كامل بخورد و غذايي روي آب باقي نماند.
پ:دماي آب
خوشبختانه گلد فيشها ماهيان خون سردي هستند و نياز به دماي بالا ندارند و شما ميتونين تنگ ماهيتون رو به راحتي داخل اطاق قرار بدين.
ت:هيچ وقت گلدفيشها رو با دست نگيرين چون انسان خونگرم است و گلدفيشهاي خون سرد خوششون نمياد.