PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : هدفمندي يارانه‌ها رانت و روش‌هاي غلط توليد را از بين مي‌برد



mohamad.s
03-13-2011, 01:57 PM
هدفمندي يارانه‌ها رانت و روش‌هاي غلط توليد را از بين مي‌برد

خبرگزاري فارس: رئيس هيئت‌مديره انجمن توليدكنندگان و صادركنندگان ماكاروني گفت: قبل از هدفمندي يارانه‌ها فرصتي براي رشد توليدكننده وجود نداشته و رانت‌ها و روش‌هاي غلط توليدي جلوي شكوفايي را گرفته بود در حالي كه پس از هدفمندي رفتار توليدي درست، جايگزين شد.

مرتضي سلطاني در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» در خصوص تاثير نمايشگاه بهاره، اظهارداشت: همواره وجود نمايشگاه‌ها به دليل حذف نسبي واسطه‌ها به نفع توليدكننده و مصرف‌كننده بوده و رابطه تنگاتنگي بين اين دو برقرار مي‌شود.
وي ادامه داد: توليدكننده با حذف واسطه‌ قيمت‌ را كاهش داده است به دنبال آن رقابت بهتري داشته و فضاي كسب و كار پر رونقي خواهد داشت، از سوي ديگر مصرف‌كننده به دليل كنار هم قرار گرفتن تمام نيازهايش و قيمت مناسب‌تر از نمايشگاه سود مي‌برد.
رئيس هيئت‌مديره انجمن توليدكنندگان ماكاروني با بيان اينكه كيفيت نمايشگاه‌هاي بهاره سالانه افزايش مي‌يابد، بيان داشت: تجربه بيشتر توليدكنندگان به مديريت، معرفي و چيدمان بهتر محصولات و مشتري‌مداري آنها كمك كرده و ارتقاء مي‌دهد.
اين فعال بازار ابراز داشت: پس از هدفمندي يارانه‌ها توليدكنندگان متوجه شدند كه بايد يك نگاه كيفي به توليدات داشته و مرزها را از ميان برداشته و صرف توليد براي مصرف‌كننده داخلي، ماندگاري بلند مدت براي مجموعه توليدي‌ آنها نخواهد داشت.
سلطاني با اشاره به تاثير علم بر توليد، پيشنهاد كرد: توليدكنندگان براي ماندگاري پس از هدفمندي بايد به قيمت تمام شده، بهره‌وري و تحقيق و توسعه توجه كرده و فضاي كسب و كار سنتي را به كسب و كار علمي تغيير دهند.
وي تصريح كرد: قبل از هدفمندي يارانه‌ها فرصتي براي رشد توليدكننده وجود نداشته و رانت‌ها و روش‌هاي غلط توليدي جلوي شكوفايي را گرفته بود در حالي كه پس از هدفمندي رفتار درست توليدي جايگزين شده و اثرات مثبت آن براي توليد كننده و مصرف‌كننده در آينده نزديك نمايان و مردم متوجه آثار هدهمندي يارانه‌ها خواهند شد.
رئيس هيئت مديره توليدكنندگان ماكاروني عنوان كرد: با استفاده از روش‌هاي درست توليدي توليدكننده ديگر نگران رقباي خارجي و تعرفه‌ي كالاهاي وارداتي مشابه نبوده، به فكر تصاحب بازارهاي خارجي است و به جاي درخواست حمايت‌هاي مختلف از دولت به راحتي همكاري مي‌كند.
اين فعال بازار با بيان اينكه يارانه‌ها بايد پيش از اين هدفمند مي‌شد، خاطرنشان كرد: با هدفمندي يارانه‌ها خلاقيت و بهره‌وري نيز جايگاهي پيدا كرده و به عنوان يك هدف براي توليدكننده تعريف مي‌شود.
وي بيان داشت: محصولات غذايي داخلي با توجه به كيفيت، تنوع و بسته‌بندي حجم زيادي از بازارهاي داخلي را در دست داشته و به تدريج بازارهاي داخلي را اشباع كرده و براي به دست‌آوردن بازارهاي خارجي خيز برداشته‌اند.
رئيس هيئت مديره توليدكنندگان ماكاروني در خصوص كيفيت صنعت ماكاروني پس از هدفمندي يارانه‌ها، عنوان كرد: اكنون مسئولان وزارت بازرگاني پذيرفته‌اند كه حمايت از كشاورز و خريد تضميني نبايد صنعت را آسيب‌پذير كند لذا توليدكنندگان در انتخاب گندم مختار بوده و با قيمت‌هاي جهاني آن را خريداري مي‌كنند.