PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : رشد صادرات مواد معدني و صنايع معدني از منطقه ويژه خليج فارس



mohamad.s
03-13-2011, 01:54 PM
رشد صادرات مواد معدني و صنايع معدني از منطقه ويژه خليج فارس


خبرگزاري آريا- ميزان صادرات مواد معدني و صنايع معدني از اسكله منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس 5درصد رشد يافت.
به گزارش سرويس اقتصادي آريا به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران، مدير عامل منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس با اعلام خبر فوق افزود: تا پايان بهمن ماه امسال ميزان صادرات مواد معدني و صنايع معدني كه شامل گندله ،‌شمش آلومينيوم ، روي و ... است، با رشد 5درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 5ميليون و 50تن رسيد.
مسعود هنديان گفت: ارزش صادرات اين محصولات در 11 ماه امسال از مرز 770ميليون دلار نيز عبور كرد.
وي ادامه داد: اين ميزان رشد در شرايطي ايجاد شده كه طي مدت ياد شده 2ماه و نيم نيز به تعميرات نوار نقاله (سيستم انتقال مواد) اختصاص داشت.
هنديان همچنين درباره طرح افزايش ظرفيت تخليه و بارگيري اسكله منطقه گفت: اين طرح در حال اجرا است و هم اينك بيش از 60درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
به گفته وي، با اتمام عمليات اجرايي و بهره برداري از طرح توسعه ،‌ ظرفيت نهايي اسكله منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس از 6 ميليون فعلي به 12 ميليون تن افزايش مي يابد.
وي تصريح كرد:‌ طرح احداث پست برق نيز تاكنون به پيشرفت 90درصدي رسيده است.
منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس در زميني به وسعت 5 هزار هکتار در 13 کيلو متري غرب بندر عباس و با هدف ايجاد و توسعه صنايع معدني و فلزي همچون فولاد ،‌آلومينيوم و ... ايجاد شد. در همين حال تبديل منطقه به قطب بارگيري مواد معدني به ظرفيت 55 ميليون تن در سال و همچنين تبديل منطقه به قطب فناوري اطلاعات و انرژي با ظرفيت ايجاد 3هزار مگاوات برق و اشتغالزايي براي 300 هزار نفر ، از اهداف بلند مدت منطقه اين ويژه ابه شمار مي آيد .