PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : پاكستان با تاخير در واردات گاز به ايران خسارت مي‌دهد



mohamad.s
03-13-2011, 01:49 PM
پاكستان با تاخير در واردات گاز به ايران خسارت مي‌دهد

خبرگزاري فارس: يك مقام گازي پاكستان با تاكيد بر واردات گاز از ايران گفت بر اساس قرارداد موجود پاكستان اگر تا 31 دسامبر 2014 از ايران گاز وارد نكند بايد به اين كشور جريمه بپردازد.

به گزارش گروه اقتصاد بين الملل فارس معاون وزير نفت پاكستان از تصميم اسلام آباد براي جلب مشاركت مالي چين در پروژه خط لوله انتقال گاز ايران به اين كشور خبر داد.
بر اساس قرارداد صادرات گاز ايران به پاكستان هر كشور مي بايست خط لوله لازم در خاك خود را احداث كند كه اگرچه ايران بخش مهمي از خط لوله خود تا مرز پاكستان را تكميل كرده است اما پاكستان براي احداث خط لوله مورد نياز در خاك خود با كمبود منابع مالي مواجه است.
بر اساس گزارش ديلي تايمز، امتياز قاضي در اين رابطه گفت:« دولت پاكستان در جستجوي كمك مالي چين براي 32 پروژه در بخش هاي مختلف در پاكستان است و گروه انرژي پاكستان چين ماه آينده براي مذاكره در اين خصوص تشكيل نشست مي دهد».
وي گفت همچنين از چين خواسته شده است يك پالايشگاه نفت در قوادر احداث كند.
به گفته وي دولت پاكستان مشاوري را براي اجراي پروژه انتقال گاز ايران به استخدام درآورده است.
مديرعامل سيستم هاي ايالتي گاز پاكستان نيز به تلاش پاكستان براي تامين مالي پروژه خط لوله انتقال گاز ايران از منابع بين المللي و محلي اشاره كرد و گفت: گزارش امكان سنجي در مورد اين پروژه هنوز نهايي نشده است.
وي با اشاره به مشاركت پاكستان در مذاكرات مربوط به خط لوله انتقال گاز تركمنستان اخبار منتشر شده در مورد كناركشيدن پاكستان از خريد گاز ايران را رد كرد.
حلال رضا گفت: ما بر اساس مكانيسم «دريافت كن يا پرداخت كن» در قرارداد في‌مابين چنانچه در دريافت گاز از ايران تاخير به خرج دهيم و تا 31 دسامبر 2014 آماده دريافت گاز از ايران نباشيم بايد به ايران جريمه بپردازيم.