PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تعميرات نيروگاهي كشور براي نخستين بار تا پايان فروردين به اتمام مي‌رسد



mohamad.s
03-13-2011, 01:48 PM
تعميرات نيروگاهي كشور براي نخستين بار تا پايان فروردين به اتمام مي‌رسد

خبرگزاري فارس: معاون هماهنگي و توليد برق توانير گفت: صنعت برق كشور تجربه گرماي زودرس در سال 89 را فراموش نكرده به همين منظور براي اينكه به مشكل نخورد تعميرات نيروگاهي كشور براي نخستين بار تا پايان فروردين ماه به اتمام مي‌رسد.

عبدالرسول پيشاهنگ در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس افزود:‌براي اولين بار در طول سالهاي گذشته، تعميرات نيروگاهي كشور تا پايان فروردين ماه به اتمام مي‌رسد؛ چرا كه صنعت برق كشور تجربه گرماي زودرس سال 89 را فراموش نكرده است.
وي با بيان اينكه قدرت نصب شده نيروگاهي كشور امسال از مرز 60 هزار مگاوات گذشته است گفت:در تابستان گذشته بعد از 100 سال پيك مصرف برق روز از پيك مصرف برق در شب جلو افتاد بنابراين اميد است پيك مصرف در تابستان 90 به 45 هزار مگاوات برسد تا در تابستان سال آينده كمترين خاموشي را از بابت حوادث پيش بيني نشده داشته باشيم.
پيشاهنگ ادامه داد: بر اساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته پيك مصرف در تابستان سال آينده به 45 هزار مگاوات مي‌رسد كه اين رقم در تابستان گرم و بي‌سابقه امسال به 41 هزار و 100 مگاوات رسيده بود.
معاون هماهنگي و توليد توانير افزود:در حال حاضر 94.5 درصد از توليد برق كشور توسط نيروگاه‌هاي حرارتي و 5.5 درصد از سوي نيروگاه‌هاي برقابي تامين مي‌شود هر چند اميدواريم با توجه به اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، مديريت مصرف در تابستان 90 به خوبي انجام شود.
معاون هماهنگي و توليد برق توانير اظهار اميدواري كرد كه با تدابير مديريت مصرف، 2 هزار مگاوات صرفه‌جويي را شاهد باشيم اما تلاش وزارت نيرو اين است كه تا پيك مصرف تابستان سال آينده، 3 هزار مگاوات نيروگاه جديد وارد مدار شود.
وي در خصوص حضور فعالانه بخش خصوصي در صنعت برق گفت:با توجه به تجديد ساختاري كه صورت گرفته و با توجه به هدفمندي يارانه ها بيش از پيش شاهد راه اندازي نيروگاههاي برق توسط بخش خصوصي باشيم.