PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : عضو کميسيون اقتصادي در گفتگو با آريا: رکود مسکن اجاره بها را افزايش داده است



mohamad.s
03-13-2011, 01:46 PM
عضو کميسيون اقتصادي در گفتگو با آريا: رکود مسکن اجاره بها را افزايش داده است


خبرگزاري آريا- ترابي رکود بخش مسکن را از جمله عوامل اصلي افزايش اجرا بهاي در اين بخش دانست.
عبدالرضا ترابي عضو کميسيون اقتصادي طي گفتگويي با خبرنگار اقتصادي آريا در خصوص وضعيت بازار مسکن در سال آينده اظهار داشت: اجراي طرح موفق دولت در مسکن مهر و تحويل آن به متقاضيان با قيمت مناسب، ارائه زمين رايگان از سوي دولت به سازندگان بخش مسکن بويژه انبوه سازان داخلي، بالارفتن قيمت برخي از کالاها و کاهش قدرت خريد مردم در بازار از جمله عواملي هستند که احتمال افزايش قيمت بازار مسکن را در سال آينده رد مي کند.
وي ساخت مسکن مهر در خارج از شهرهاي بزرگ را يکي از عيوب اين طرح دانست و تصريح کرد: با توجه به اين که مسکن مهر در خارج از کلان شهرها ساخته مي شود بايد در اين مناطق امکانات رفاهي، آموزشي و خدماتي مناسب تأمين و به ساکنان آن منطقه ارائه دهيم تا از هجوم مردم به شهر بزرگ و اصلي همانند تهران جلوگيري شود.
وي به تأثير تحولات اقتصادي به ويژه تورم در تهران بر روي شهرهاي مختلف کشور اشاره کرد و گفت: به دليل بالارفتن نرخ قيمت ها در بازار رونق فعاليت بخش خصوصي در ساخت و ساز مسکن کاهش يافته و قدرت خريد مردم پايين آمده و در نهايت به ايجاد رکود بخش مسکن دامن زد.
ترابي در ادامه اضافه کرد: اجراء طرح مسکن مهر و احتمال وقوع زلزله و در پي آن ايجاد ترس در مردم از جمله عواملي هستند که در طولاني تر شدن رکود مسکن مؤثر بوده اند.
ترابي به خطر رکود بخش مسکن در بالارفتن کرايه خانه ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد بهاي رهن و اجاره خانه ها افزايش داشته است.
وي در خصوص دلايل افزايش قيمت مسکن در تهران تصريح کرد: با توجه به ازدحام 15 ميليون جمعيت در تهران و ايجاد شغل هاي کاذب نياز به مسکن براي اين جمعيت انبوه موجب بالا رفتن بهاي بازار مسکن شده است.
نماينده مجلس هشتم شوراي اسلامي متذکر شد: جلوگيري از هجوم مردم به پايتخت با ايجاد شهرکها در اطراف استان هاي و کلان شهرها و ايجاد شغل هاي مناسب و همچنين تأمين امکانات رفاهي خدماتي از جمله عواملي هستند که در رفع مشکل مسکن مؤثر خواهد بود.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس علت تورم در تهران و ضربه وارد شده اين مهم به اقتصاد کشور را وجود تمرکز مرکز سياسي دانست و عنوان کرد براي جلوگيري از معضلات متعدد اقتصادي، دولت در آينده نه چندان دور مجبور به انتقال پايتخت از تهران به يک شهر ديگر خواهد شد.