king 2011
03-11-2011, 10:43 PM
مهدويت: امام خميني(ره) انقلاب ايران را برگرفته از قيام امام حسين(ع) و مسير حركت آن را در راستاي اتصال به حكومت عدل امام عصر مي دانستند.
خبرگزاری شبستان: موضوع ظهور و انتظار فرج و موضوعات مرتبط به آن مباحثي است كه پس از غيبت كبراي امام عصر(عج) پيوسته و به فراخور شرايط اجتماعي و سياسي نظام هاي حاكم بر مسلمين مطرح بوده است چراكه اين موضوع نه فقط در انديشه شيعه بلكه در كل جهان اسلام در اشكال مختلف جزء بنیادیترین و زندهترین مسائل دینی، اعتقادی و اسلامی بخصوص از منظر مكتب اهل بیت(ع) است ، از اين رو علما و صاحب نظران عرصه دين مبين اسلام بر اساس نياز و اقتضائات جامعه زمان خود از آن سخن گفته اند.
در ميان ديدگاههاي مطرح شده از سوي علماي اسلام نظريات و سخنان امام خميني(ره) به جهت موفق شدن در پايه ريزي و استقرار نظامي مبتني بر آموزه هاي مهدوي از اهميت به سزايي برخوردار است.
امام خميني (ره) از كسانی است كه جریان ظهور مصلح كل و عدلگستر جهانی را هم در آثار و اندیشه متجلی كرده و هم در ميدان عمل درباره مهدویت از جنبههای مختلف به طور زنده، آموزنده و كارآمد سخن گفته و به مورد اجرا گذاشته است.
انتظار قیام یک مصلح بزرگ جهانی، انتظار انقلاب و دگرگونی و تحولی است که وسیعترین و اساسیترین انقلابهای انسانی در طول تاریخ بشر است.
انقلابی که عمومی، همگانی و جهانی است و تمام شئون و جوانب زندگی انسانها را شامل میشود، در این میان انقلابی که بیش از هر انقلاب دیگری در مسیر انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) ولو در سطح منطقهای و ملی قدم نهاده است، انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ میباشد.
انقلاب اسلامی ایران نمونه و الگوی بسیار کوچکی از حکومت عدل و داد حضرت مهدی (عج) است، مبانی فکری و نظری، اهداف و عوامل ایجاد کننده انقلاب، رهبری و چشم انداز آیندهی آن چیزی است که این دو انقلاب را بیش از پیش به هم شبیه میسازد و انقلاب اسلامی ایران در جایگاه نمونه کوچکی از انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) مطرح میگردد.
بي شك در بحث بررسي نقش انقلاب اسلامي ايران در زمينه سازي براي ظهور ، بيش از هر چيز تحقيق و تدبر در ديدگاههاي امام خميني(ره) به عنوان بنيانگذار كبير اين انقلاب در اين موضوع ضروريست.
همراهي مردم با ديدگاههاي منتظرانه امام خميني(ره)
امام خميني (ره) هميشه انقلاب اسلامي در ايران را نسخه اي برگرفته از قيام اباعبدالله الحسين (ع) مي دانستند و بر اين موضوع تاكيد داشتند كه مسير حركت انقلاب بايد هميشه در راستاي اتصال به حكومت عدل امام عصر(عج) قرار داشته باشد.
همانگونه كه امام خميني (ره) در عمل و بيانات خود به روشني خطوط اصلي انقلاب را براي همگان ترسيم كرده و اهداف تعالي بخش آنرا توسعه مي دادند و مدام به راهبردهاي نظام براي رسيدن به جامعه مورد نظر امام عصر (عج) تاكيد كرده و انقلاب را در چهارچوب هاي آن راهبري مي كردند ، مردم ايران نيز با ايمان قلبي به ديدگاه هاي منتظرانه آن بزرگوار در اتصال جامعه به حكومت مهدوي تلاش مي كردند و در حقيقت همين ايمان مردم به ديدگاه هاي امام راحل بود كه باعث مي شد انقلاب اسلامي از كوران توطئه هاي اوايل انقلاب و دروان جنگ سربلند بيرون بيايد.
نمونه عيني و مشهور ايمان مردم به ديدگاههاي منتظرانه امام خميني (ره) در شعاري تجلي مي يافت كه همگان با باور قلبي آن را تبديل به دعايي براي استمرار حركت منتظران مهدي(عج) تبديل كرده و قرائت مي نمودند و آن شعار و دعا اين بود ؛ «خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار» كه اين شعار و دعا در بعد محتوايي خود بعد از رحلت آن حضرت به شعار و دعاي «خدايا خدايا تا انقلاب مهدي از نهضت خميني محافظت بفرما» تغيير يافت.
در حقيقت در بطن و عمق اين شعار دعاگونه يك باور ديني نهفته است كه ناشي از شناخت و ايمان مردم به ديدگاه هاي رهبر و مقتدايشان در خصوص امام عصر(عج) و مسير حركت انقلاب اسلامي است.
ترسيم مسير حركت انقلاب در جهت زمينه سازي ظهور
در آغازين ماه هاي پيروزي انقلاب و در دوازدهم تير 58 امام مسير حركت انقلاب در زمينه سازي ظهور را اينگونه بيان مي كنند "انتظار فرج ، انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا بکند و مقدمات ظهور انشاالله تهیه بشود."
ايشان در همين روز و در فراز ديگري مي فرمايد «امیدوارم که این نهضت و این انقلاب منتهی بشود به ظهور امام عصر سلام الله علیه و امیدوارم که این انقلاب ما به همه دنیا و برای همه مستضعفین ‚ برای نجات همه مستضعفین به همه دنیا صادر بشود و همه همان را که برای شما هست و غلبه کردید بر دشمن اسلام و دشمن ملت‚ مستضعفین هم غلبه کنند بر مستکبرین» (1)
تعمق در اين سخنان در آغازين روزهاي انقلاب اسلامي نشان مي دهد كه از آغاز انقلاب مسير حركت آن به منظور زمينه سازي براي ظهور امام عصر(عج) در انديشه بنيانگذار انقلاب متجلي و مستحكم بود و در ماههاي آغاز پي ريزي شالوده نظام اسلامي آن حضرت توجه داشتند تا مهندسي ساختار حكومت در مسير نيل به اهداف امام عصر(عج) به عنوان امام حاضر باشد.
راهبري و نگهباني از مسير انقلاب در زمينه سازي ظهور
امام خميني (ره) پيوسته دقت مي كردند تا موضوع صدور انقلاب اسلامي به عنوان يك اصل اساسي در زمينه سازي ظهور در مسير كمك به مستضعفين عالم با شد و در اين مسير انقلاب اسلامي ايران مدافع تمامي مظلومان و مستضعفان جهان بود بطوريكه آن حضرت به تمامي موضوعات بين المللي توجه داشتند و هر جا بر مظلومي ظلمي روا مي شد سريع عكس العمل نشانم داده و ملت را به هوشياري و دفاع از مظلومان هر چند غير مسلمان فرا مي خواندند.
بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي بسان ناخداي يك كشتي هيچگاه از مسير حركت نظام در زمينه سازي ظهور امام عصر غافل نبود چنانچه در ماههاي پاياني عمر با بركت خود در جمع مسئولان نظام فرمودند: «مسوولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست ، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت - ارواحنا فداه - است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.
مسایل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسئولین را از وظیفه ای که بر عهده دارند منصرف کند‚ خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد.
باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنمایند‚ ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند.»(2)
آن چه از اين سخنان هويداست ميزان تعهد امام به نقش انقلاب در زمينه سازي ظهور و استمرار حركت آن در اين مسير است ، همانگونه كه در اين سخنان حتي يك لحظه غفلت از اين مسير را جايز نمي دانند و تمامي مشكلات پيش روي مملكت را در حاشيه اين هدف بزرگ مورد ارزيابي و اهميت قرار مي دهند.
تبيين نقش انتظار سازنده در دوران انقلاب اسلامي
از منظر امام خميني (ره) انتظار فرج به معني سكون و بي تحركي و انتظار خالي صرف نيست ، آن حضرت انتظار را يك حركت تهاجمي به سمت ظهور تعريف مي كردند و اين حركت را نه فقط در شخص منتظر بلكه در ابعاد بزرگ اجتماعي و سياسي و در اندازه هاي يك مملكت و دنيا ارزيابي مي كردند و خود نيز در اجراي اين انديشه پيشرو بودند.
ايشان استخراج انتظار سازنده را منوط به اعمال منتظرانه حقيقي مي دانستند بطوريكه بعد از قرنها انتظار منفعلانه با ارائه تعريف جديد ي از انتظار جامعه ايران اسلامي را بيدار كرده و مسير انقلاب را نيز بر اين اساس طرح ريزي كردند.
امام خميني در اين خصوص مي فرمايند: «اینطور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان سلام الله علیه هستیم پس دیگر بنشینیم در خانه هایمان ‚ تسبیح را دست بگیریم و بگوییم عجل علی فرجه.
عجل‚ با کار شما باید تعجیل بشود‚ شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او.
و فراهم کردن اینکه مسلمین را با هم مجتمع کنید‚ همه با هم بشوید‚ انشای الله ایشان ظهور مي كند.(3)
حتي امام خميني (ره) در اعلام موضع و ديدگاهي صريح به مقابله با القاء نظريات سطحي از انتظار براي ايجاد تصويري منفعلانه از اسلام و تفكر مهدوي توسط برخي مي پردازند و بيان مي كنند كه: «بعضی ها انتظار فرج را به این می دانند که در مسجد‚ در حسینیه‚ در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان سلام الله علیه را از خدا بخواهند.
اینها مردم صالحی هستند که یک همچو اعتقادی دارند بلکه بعضی از آنها را که من سابقا می شناختم بسیار مرد صالحی بود‚ یک اسبی هم خریده بود‚ یک شمشیری هم داشت و منتظر حضرت صاحب سلام الله علیه بود.
اینها به تکالیف شرعی خودشان هم عمل می کردند و نهی از منکر هم می کردند و امر به معروف هم می کردند لکن همین‚ دیگر غیر از این کاری / را / ازشان نمی آمد و فکر این مهم که یک کاری بکنند نبودند.
یک دسته دیگری بودند که انتظار فرج را می گفتند این است که ما کار نداشته باشیم به این که در جهان چه می گذرد‚ بر ملت ها چه می گذرد‚ بر ملت ما چه می گذرد‚ به این چیزها ما کار نداشته باشیم.
ما تکلیف های خودمان را عمل می کنیم‚ برای جلوگیری از این امور هم خود حضرت بیایند انشای الله درست می کنند. دیگر ما تکلیفی نداریم‚ تکلیف ما همین است که دعا کنیم ایشان بیایند و کاری به کار آنچه در دنیا می گذرد یا در مملکت خودمان می گذرد نداشته باشیم. اینها هم یک دسته ای‚ مردمی بودند که صالح بودند.(4)
ايمان امام خميني (ره) در مسير انتخابيش براي انقلاب اسلامي در طي مسير زمينه سازي براي ظهور هيچوقت دچار ترديد و كمرنگي نشد بطوريكه آن حضرت در هر موقعيتي با شجاعت تمام از اين موضع صحبت كرده و دنيا را به آن توجه مي دادند.
«ما با خواست خدا دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در کشورهای اسلامی می شکنیم و با صدور انقلابمان که در حقیقت صدور انقلاب راستین و بیان احکام محمدی (ص) است‚ به سیطره و سلطه و ظلم جهانخواران خاتمه می دهیم و به یاری خدا راه را برای ظهور منجی مصلح کل و امامت مطلق حق امام زمان - ارواحنا فداه هموار مي كنيم.»(4)
خبرگزاری شبستان: موضوع ظهور و انتظار فرج و موضوعات مرتبط به آن مباحثي است كه پس از غيبت كبراي امام عصر(عج) پيوسته و به فراخور شرايط اجتماعي و سياسي نظام هاي حاكم بر مسلمين مطرح بوده است چراكه اين موضوع نه فقط در انديشه شيعه بلكه در كل جهان اسلام در اشكال مختلف جزء بنیادیترین و زندهترین مسائل دینی، اعتقادی و اسلامی بخصوص از منظر مكتب اهل بیت(ع) است ، از اين رو علما و صاحب نظران عرصه دين مبين اسلام بر اساس نياز و اقتضائات جامعه زمان خود از آن سخن گفته اند.
در ميان ديدگاههاي مطرح شده از سوي علماي اسلام نظريات و سخنان امام خميني(ره) به جهت موفق شدن در پايه ريزي و استقرار نظامي مبتني بر آموزه هاي مهدوي از اهميت به سزايي برخوردار است.
امام خميني (ره) از كسانی است كه جریان ظهور مصلح كل و عدلگستر جهانی را هم در آثار و اندیشه متجلی كرده و هم در ميدان عمل درباره مهدویت از جنبههای مختلف به طور زنده، آموزنده و كارآمد سخن گفته و به مورد اجرا گذاشته است.
انتظار قیام یک مصلح بزرگ جهانی، انتظار انقلاب و دگرگونی و تحولی است که وسیعترین و اساسیترین انقلابهای انسانی در طول تاریخ بشر است.
انقلابی که عمومی، همگانی و جهانی است و تمام شئون و جوانب زندگی انسانها را شامل میشود، در این میان انقلابی که بیش از هر انقلاب دیگری در مسیر انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) ولو در سطح منطقهای و ملی قدم نهاده است، انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ میباشد.
انقلاب اسلامی ایران نمونه و الگوی بسیار کوچکی از حکومت عدل و داد حضرت مهدی (عج) است، مبانی فکری و نظری، اهداف و عوامل ایجاد کننده انقلاب، رهبری و چشم انداز آیندهی آن چیزی است که این دو انقلاب را بیش از پیش به هم شبیه میسازد و انقلاب اسلامی ایران در جایگاه نمونه کوچکی از انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) مطرح میگردد.
بي شك در بحث بررسي نقش انقلاب اسلامي ايران در زمينه سازي براي ظهور ، بيش از هر چيز تحقيق و تدبر در ديدگاههاي امام خميني(ره) به عنوان بنيانگذار كبير اين انقلاب در اين موضوع ضروريست.
همراهي مردم با ديدگاههاي منتظرانه امام خميني(ره)
امام خميني (ره) هميشه انقلاب اسلامي در ايران را نسخه اي برگرفته از قيام اباعبدالله الحسين (ع) مي دانستند و بر اين موضوع تاكيد داشتند كه مسير حركت انقلاب بايد هميشه در راستاي اتصال به حكومت عدل امام عصر(عج) قرار داشته باشد.
همانگونه كه امام خميني (ره) در عمل و بيانات خود به روشني خطوط اصلي انقلاب را براي همگان ترسيم كرده و اهداف تعالي بخش آنرا توسعه مي دادند و مدام به راهبردهاي نظام براي رسيدن به جامعه مورد نظر امام عصر (عج) تاكيد كرده و انقلاب را در چهارچوب هاي آن راهبري مي كردند ، مردم ايران نيز با ايمان قلبي به ديدگاه هاي منتظرانه آن بزرگوار در اتصال جامعه به حكومت مهدوي تلاش مي كردند و در حقيقت همين ايمان مردم به ديدگاه هاي امام راحل بود كه باعث مي شد انقلاب اسلامي از كوران توطئه هاي اوايل انقلاب و دروان جنگ سربلند بيرون بيايد.
نمونه عيني و مشهور ايمان مردم به ديدگاههاي منتظرانه امام خميني (ره) در شعاري تجلي مي يافت كه همگان با باور قلبي آن را تبديل به دعايي براي استمرار حركت منتظران مهدي(عج) تبديل كرده و قرائت مي نمودند و آن شعار و دعا اين بود ؛ «خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار» كه اين شعار و دعا در بعد محتوايي خود بعد از رحلت آن حضرت به شعار و دعاي «خدايا خدايا تا انقلاب مهدي از نهضت خميني محافظت بفرما» تغيير يافت.
در حقيقت در بطن و عمق اين شعار دعاگونه يك باور ديني نهفته است كه ناشي از شناخت و ايمان مردم به ديدگاه هاي رهبر و مقتدايشان در خصوص امام عصر(عج) و مسير حركت انقلاب اسلامي است.
ترسيم مسير حركت انقلاب در جهت زمينه سازي ظهور
در آغازين ماه هاي پيروزي انقلاب و در دوازدهم تير 58 امام مسير حركت انقلاب در زمينه سازي ظهور را اينگونه بيان مي كنند "انتظار فرج ، انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا بکند و مقدمات ظهور انشاالله تهیه بشود."
ايشان در همين روز و در فراز ديگري مي فرمايد «امیدوارم که این نهضت و این انقلاب منتهی بشود به ظهور امام عصر سلام الله علیه و امیدوارم که این انقلاب ما به همه دنیا و برای همه مستضعفین ‚ برای نجات همه مستضعفین به همه دنیا صادر بشود و همه همان را که برای شما هست و غلبه کردید بر دشمن اسلام و دشمن ملت‚ مستضعفین هم غلبه کنند بر مستکبرین» (1)
تعمق در اين سخنان در آغازين روزهاي انقلاب اسلامي نشان مي دهد كه از آغاز انقلاب مسير حركت آن به منظور زمينه سازي براي ظهور امام عصر(عج) در انديشه بنيانگذار انقلاب متجلي و مستحكم بود و در ماههاي آغاز پي ريزي شالوده نظام اسلامي آن حضرت توجه داشتند تا مهندسي ساختار حكومت در مسير نيل به اهداف امام عصر(عج) به عنوان امام حاضر باشد.
راهبري و نگهباني از مسير انقلاب در زمينه سازي ظهور
امام خميني (ره) پيوسته دقت مي كردند تا موضوع صدور انقلاب اسلامي به عنوان يك اصل اساسي در زمينه سازي ظهور در مسير كمك به مستضعفين عالم با شد و در اين مسير انقلاب اسلامي ايران مدافع تمامي مظلومان و مستضعفان جهان بود بطوريكه آن حضرت به تمامي موضوعات بين المللي توجه داشتند و هر جا بر مظلومي ظلمي روا مي شد سريع عكس العمل نشانم داده و ملت را به هوشياري و دفاع از مظلومان هر چند غير مسلمان فرا مي خواندند.
بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي بسان ناخداي يك كشتي هيچگاه از مسير حركت نظام در زمينه سازي ظهور امام عصر غافل نبود چنانچه در ماههاي پاياني عمر با بركت خود در جمع مسئولان نظام فرمودند: «مسوولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست ، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت - ارواحنا فداه - است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.
مسایل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسئولین را از وظیفه ای که بر عهده دارند منصرف کند‚ خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد.
باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنمایند‚ ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند.»(2)
آن چه از اين سخنان هويداست ميزان تعهد امام به نقش انقلاب در زمينه سازي ظهور و استمرار حركت آن در اين مسير است ، همانگونه كه در اين سخنان حتي يك لحظه غفلت از اين مسير را جايز نمي دانند و تمامي مشكلات پيش روي مملكت را در حاشيه اين هدف بزرگ مورد ارزيابي و اهميت قرار مي دهند.
تبيين نقش انتظار سازنده در دوران انقلاب اسلامي
از منظر امام خميني (ره) انتظار فرج به معني سكون و بي تحركي و انتظار خالي صرف نيست ، آن حضرت انتظار را يك حركت تهاجمي به سمت ظهور تعريف مي كردند و اين حركت را نه فقط در شخص منتظر بلكه در ابعاد بزرگ اجتماعي و سياسي و در اندازه هاي يك مملكت و دنيا ارزيابي مي كردند و خود نيز در اجراي اين انديشه پيشرو بودند.
ايشان استخراج انتظار سازنده را منوط به اعمال منتظرانه حقيقي مي دانستند بطوريكه بعد از قرنها انتظار منفعلانه با ارائه تعريف جديد ي از انتظار جامعه ايران اسلامي را بيدار كرده و مسير انقلاب را نيز بر اين اساس طرح ريزي كردند.
امام خميني در اين خصوص مي فرمايند: «اینطور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان سلام الله علیه هستیم پس دیگر بنشینیم در خانه هایمان ‚ تسبیح را دست بگیریم و بگوییم عجل علی فرجه.
عجل‚ با کار شما باید تعجیل بشود‚ شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او.
و فراهم کردن اینکه مسلمین را با هم مجتمع کنید‚ همه با هم بشوید‚ انشای الله ایشان ظهور مي كند.(3)
حتي امام خميني (ره) در اعلام موضع و ديدگاهي صريح به مقابله با القاء نظريات سطحي از انتظار براي ايجاد تصويري منفعلانه از اسلام و تفكر مهدوي توسط برخي مي پردازند و بيان مي كنند كه: «بعضی ها انتظار فرج را به این می دانند که در مسجد‚ در حسینیه‚ در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان سلام الله علیه را از خدا بخواهند.
اینها مردم صالحی هستند که یک همچو اعتقادی دارند بلکه بعضی از آنها را که من سابقا می شناختم بسیار مرد صالحی بود‚ یک اسبی هم خریده بود‚ یک شمشیری هم داشت و منتظر حضرت صاحب سلام الله علیه بود.
اینها به تکالیف شرعی خودشان هم عمل می کردند و نهی از منکر هم می کردند و امر به معروف هم می کردند لکن همین‚ دیگر غیر از این کاری / را / ازشان نمی آمد و فکر این مهم که یک کاری بکنند نبودند.
یک دسته دیگری بودند که انتظار فرج را می گفتند این است که ما کار نداشته باشیم به این که در جهان چه می گذرد‚ بر ملت ها چه می گذرد‚ بر ملت ما چه می گذرد‚ به این چیزها ما کار نداشته باشیم.
ما تکلیف های خودمان را عمل می کنیم‚ برای جلوگیری از این امور هم خود حضرت بیایند انشای الله درست می کنند. دیگر ما تکلیفی نداریم‚ تکلیف ما همین است که دعا کنیم ایشان بیایند و کاری به کار آنچه در دنیا می گذرد یا در مملکت خودمان می گذرد نداشته باشیم. اینها هم یک دسته ای‚ مردمی بودند که صالح بودند.(4)
ايمان امام خميني (ره) در مسير انتخابيش براي انقلاب اسلامي در طي مسير زمينه سازي براي ظهور هيچوقت دچار ترديد و كمرنگي نشد بطوريكه آن حضرت در هر موقعيتي با شجاعت تمام از اين موضع صحبت كرده و دنيا را به آن توجه مي دادند.
«ما با خواست خدا دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در کشورهای اسلامی می شکنیم و با صدور انقلابمان که در حقیقت صدور انقلاب راستین و بیان احکام محمدی (ص) است‚ به سیطره و سلطه و ظلم جهانخواران خاتمه می دهیم و به یاری خدا راه را برای ظهور منجی مصلح کل و امامت مطلق حق امام زمان - ارواحنا فداه هموار مي كنيم.»(4)