tina
06-04-2010, 11:52 AM
کار جدید یک شرکت برزیلی:لطفا این آگهی را بو کنید (http://www.iran-iran.ir/6948/%d8%a7%d8%a8%d8%aa%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%db%8c%da%a9-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d8%b2%db%8c%d9%84%db%8c%d9%84%d8%b7%d 9%81%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%a2%da%af%d9%87.html)
http://www.khabaronline.ir/images/position1/2010/6/perfume.jpg
خرید عطر یکی از کارهایی است که اگر مارک خاصی را در نظر نداشته باشید، بسیار مشکل است. حال تصور کنید بخواهید چنین کاری را از طریق اینترنت و به صورت آنلاین انجام دهید.
تا به حال تنها راهحل این بود که بدانید به دنبال چه چیزی هستید؛ اما با ابتکار یک شرکت برزیلی راه تا حدی هموار شده و خریداران و فروشندگان عطر تا حدی به آینده فروش اینترنتی عطرهای جدید خوشبین شدهاند.
البته به گزارش گیزمودو، کار برای فروشندگان و بازاریابان عطرها در زمینه فروش آنلاین محصولات جدیدشان سختتر از خریداران است. یک شرکت عطرسازی باید بتواند از طریق آگهیهایی که روی صفحات وب قرار میدهد، محصولش را به مشتریان معرفی کند و این کار هم سخت و پیچیده است.
اما شرکت عطرسازی کایاک در برزیل توانسته راهکاری جالب برای این مشکل پیدا کند. کایاک توانسته به مشتریان خود عطر و بوی واقعی محصولاتش را نشان دهد. برای این منظور، کایاک و آژانس تبلیغاتی همکارش با ۱۵ کافینت در سراسر برزیل قراردادی بستند و از آنها خواستند یک پرینتر کوچک را کنار مانیتورهایشان وصل کنند. با این کار وقتی مشتریان این کافینتها بر روی آگهیهای فروش عطر کلیک میکنند، میتوانند بوی واقعی آن عطر را از طریق پرینتر متصل به مانیتور خود استشمام کنند.
در این آگهیها آمده است: «پرفروشترین عطر مردانه کشور! آیا مایلید آن را امتحان کنید؟ پس روی این آگهی کلیک کنید و بوی واقعی آن را استشمام کنید».
به محض اینکه کاربر بر روی این آگهی کلیک میکند، کارت کوچکی از پرینتر کنار مانیتور بیرون میآید و فضا را پر از آن عطر بهخصوص میکند.
نتیجه کار را هم میتوان به راحتی حدس زد. این شرکت برنده رقابت بود، بهطوریکه نسب کلیکهای روی آگهی عطر شرکت کایاک ۴۳ برابر میزان جهانی کلیکها بود و ۱۰هزار تستر عطر کایاک تنها در عرض یک آخر هفته بین افراد توزیع شد.
برزیل، آخر هفته معطری داشت!
http://www.khabaronline.ir/images/position1/2010/6/perfume.jpg
خرید عطر یکی از کارهایی است که اگر مارک خاصی را در نظر نداشته باشید، بسیار مشکل است. حال تصور کنید بخواهید چنین کاری را از طریق اینترنت و به صورت آنلاین انجام دهید.
تا به حال تنها راهحل این بود که بدانید به دنبال چه چیزی هستید؛ اما با ابتکار یک شرکت برزیلی راه تا حدی هموار شده و خریداران و فروشندگان عطر تا حدی به آینده فروش اینترنتی عطرهای جدید خوشبین شدهاند.
البته به گزارش گیزمودو، کار برای فروشندگان و بازاریابان عطرها در زمینه فروش آنلاین محصولات جدیدشان سختتر از خریداران است. یک شرکت عطرسازی باید بتواند از طریق آگهیهایی که روی صفحات وب قرار میدهد، محصولش را به مشتریان معرفی کند و این کار هم سخت و پیچیده است.
اما شرکت عطرسازی کایاک در برزیل توانسته راهکاری جالب برای این مشکل پیدا کند. کایاک توانسته به مشتریان خود عطر و بوی واقعی محصولاتش را نشان دهد. برای این منظور، کایاک و آژانس تبلیغاتی همکارش با ۱۵ کافینت در سراسر برزیل قراردادی بستند و از آنها خواستند یک پرینتر کوچک را کنار مانیتورهایشان وصل کنند. با این کار وقتی مشتریان این کافینتها بر روی آگهیهای فروش عطر کلیک میکنند، میتوانند بوی واقعی آن عطر را از طریق پرینتر متصل به مانیتور خود استشمام کنند.
در این آگهیها آمده است: «پرفروشترین عطر مردانه کشور! آیا مایلید آن را امتحان کنید؟ پس روی این آگهی کلیک کنید و بوی واقعی آن را استشمام کنید».
به محض اینکه کاربر بر روی این آگهی کلیک میکند، کارت کوچکی از پرینتر کنار مانیتور بیرون میآید و فضا را پر از آن عطر بهخصوص میکند.
نتیجه کار را هم میتوان به راحتی حدس زد. این شرکت برنده رقابت بود، بهطوریکه نسب کلیکهای روی آگهی عطر شرکت کایاک ۴۳ برابر میزان جهانی کلیکها بود و ۱۰هزار تستر عطر کایاک تنها در عرض یک آخر هفته بین افراد توزیع شد.
برزیل، آخر هفته معطری داشت!