Sada
03-07-2011, 03:50 AM
تحقق دولت الکترونیک با موبایل و وایمکس
اعضای کمیته تخصصی دولت الکترونیکی در دیدار با مدیران اپراتور دوم موبایل بر لزوم ایجاد طیف گستردهای از بسترهای فنی و ارتباطی شبکه تلفن همراه و وایمکس برای تحقق دولت الکترونیکی تاکید کردند.
احمد بزرگیان- معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری دراین نشست گفت: امروز ما روی موبایل فراتر از یک وسیله ارتباطی صرف حساب میکنیم و به دنبال آن هستیم تا بخشی از خدمترسانی از طریق تلفنهمراه تحقق پیدا کند.
وی افزود: با توجه به ویژگیهای منحصر به فرد تلفنهمراه، خدمترسانی دولت، تا جایی که مقدور و ممکن است باید از طریق این وسیله ارتباطی تحقق پیدا کند و باید به سمتی حرکت کنیم تا خدماتی نظیر کیف پول الکترونیک روی موبایل گسترش پیدا کند.
رئیس کمیته تخصصی دولت الکترونیکی اضافه کرد: در این راستا خدماتی نظیر اینترنت روی موبایل، وایمکس، خدمات مبتنی بر مکان و اطلاعرسانی، ایرانسل را به یک کتابخانه سیار برای مردم تبدیل کرده است.
معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه، باید حداقل هفتاد درصد خدمات به صورت الکترونیکی به مردم ارائه شود و نقش ایرانسل در تحقق این موضوع میتواند بسیار چشمگیر باشد.
وی ضمن دعوت از سایر اپراتورها برای حضور مستمر در کمیته تخصصی دولت الکترونیک افزود: این فرصت خوبی برای بخش خصوصی فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است تا بتواند با نگاه اقتصادی و فرهنگی، رضایت بیشتری را در سطح مردم و مشترکین به وجود آورد.
رئیس کمیته تخصصی دولت الکترونیک گفت: ایرانسل با عرضه خدماتی نظیر اینترنت روی تلفن همراه، وایمکس، ایمیل همراه، بانکداری همراه و خدمات مبتنی بر مکان، بخش عمده ای از زیرساخت های لازم برای تحقق دولت الکترونیک و دولت همراه را فراهم ساخته و این شرکت بعنوان یک بازوی توانمند و با اراده در بخش خصوصی برای تحقق دولت الکترونیک شناخته میشود.
علیرضا قلمبردزفولی- مدیرعامل ایرانسل نیز با اشاره به زیرساخت های ارتباطی این اپراتور گفت: ایجاد زیرساختهای پایدار و پیشرفته مبتنی بر فناوریهای نسل 75/2 شبکه موبایل در سطح کشور، ایجاد بستر ارتباطی پرسرعت بیسیم مبتنی بر فناوری وایمکس در سطح 7 استان، ایجاد نخستین پورتال عرضه محصولات الکترونیکی ویژه موبایل به عنوان اولین تجربه تجارت همراه و عرضه محصول منحصربه فرد سیمکارت پیامرسان از جمله اقدامات صورت گرفته ایرانسل برای تحقق دولت الکترونیک است.
وی گفت: ایرانسل بستر ارتباطی ویژه سازمانها، شرکتها و کاربران و همکاری با بانکها برای توسعه خدمات بانکداری همراه و تمرکز بر حوزه دیتا و ارائه سامانه و محصول برای حوزههای تخصصی دولت الکترونیک را برای تحقق دولت الکترونیکی فراهم ساخته است.
اعضای کمیته تخصصی دولت الکترونیکی در دیدار با مدیران اپراتور دوم موبایل بر لزوم ایجاد طیف گستردهای از بسترهای فنی و ارتباطی شبکه تلفن همراه و وایمکس برای تحقق دولت الکترونیکی تاکید کردند.
احمد بزرگیان- معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری دراین نشست گفت: امروز ما روی موبایل فراتر از یک وسیله ارتباطی صرف حساب میکنیم و به دنبال آن هستیم تا بخشی از خدمترسانی از طریق تلفنهمراه تحقق پیدا کند.
وی افزود: با توجه به ویژگیهای منحصر به فرد تلفنهمراه، خدمترسانی دولت، تا جایی که مقدور و ممکن است باید از طریق این وسیله ارتباطی تحقق پیدا کند و باید به سمتی حرکت کنیم تا خدماتی نظیر کیف پول الکترونیک روی موبایل گسترش پیدا کند.
رئیس کمیته تخصصی دولت الکترونیکی اضافه کرد: در این راستا خدماتی نظیر اینترنت روی موبایل، وایمکس، خدمات مبتنی بر مکان و اطلاعرسانی، ایرانسل را به یک کتابخانه سیار برای مردم تبدیل کرده است.
معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه، باید حداقل هفتاد درصد خدمات به صورت الکترونیکی به مردم ارائه شود و نقش ایرانسل در تحقق این موضوع میتواند بسیار چشمگیر باشد.
وی ضمن دعوت از سایر اپراتورها برای حضور مستمر در کمیته تخصصی دولت الکترونیک افزود: این فرصت خوبی برای بخش خصوصی فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است تا بتواند با نگاه اقتصادی و فرهنگی، رضایت بیشتری را در سطح مردم و مشترکین به وجود آورد.
رئیس کمیته تخصصی دولت الکترونیک گفت: ایرانسل با عرضه خدماتی نظیر اینترنت روی تلفن همراه، وایمکس، ایمیل همراه، بانکداری همراه و خدمات مبتنی بر مکان، بخش عمده ای از زیرساخت های لازم برای تحقق دولت الکترونیک و دولت همراه را فراهم ساخته و این شرکت بعنوان یک بازوی توانمند و با اراده در بخش خصوصی برای تحقق دولت الکترونیک شناخته میشود.
علیرضا قلمبردزفولی- مدیرعامل ایرانسل نیز با اشاره به زیرساخت های ارتباطی این اپراتور گفت: ایجاد زیرساختهای پایدار و پیشرفته مبتنی بر فناوریهای نسل 75/2 شبکه موبایل در سطح کشور، ایجاد بستر ارتباطی پرسرعت بیسیم مبتنی بر فناوری وایمکس در سطح 7 استان، ایجاد نخستین پورتال عرضه محصولات الکترونیکی ویژه موبایل به عنوان اولین تجربه تجارت همراه و عرضه محصول منحصربه فرد سیمکارت پیامرسان از جمله اقدامات صورت گرفته ایرانسل برای تحقق دولت الکترونیک است.
وی گفت: ایرانسل بستر ارتباطی ویژه سازمانها، شرکتها و کاربران و همکاری با بانکها برای توسعه خدمات بانکداری همراه و تمرکز بر حوزه دیتا و ارائه سامانه و محصول برای حوزههای تخصصی دولت الکترونیک را برای تحقق دولت الکترونیکی فراهم ساخته است.