PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : زیتون خاصیت ضد پیری زودرس دارد



Mohamad
05-29-2010, 01:02 AM
با مصرف فرآوردههای زیتون میتوان با مشکل پوکی استخوان و پیری زودرس مقابله کرد. زیتون دارای ترکیبات مختلفی مانند آب ۶۰ درصد، روغن ۲۰ درصد، قند ۱۰ درصد، پروتئین، مواد معدنی، کلسیم و سلولز است و ۱۰۰ گرم میوه آن ۲۲۴ کالری انرژی دارد.


با مصرف روزانه فرآوردههای زیتون علاوه بر تامین نیازهای غذایی بدن، به عنوان دارو هم میتوان از این میوه استفاده کرد. همچنین روغن زیتون اثر شدیدی بر علیه تومورهای خوشخیم مانند پروستات و لوله گوارش دارد و جیره غذایی روغن زیتون میزان آسیبهای سرطانی را کاهش میدهد.
مصرف منظم روغن زیتون برای افرادی که فشار خون بالا دارند، مفید است و در درازمدت باعث تنظیم فشار خون میشود و از اثر زیانبار فشار خون بر روی بدن و سکته قلبی و مغزی که در اثر پاره شدن رگهای اصلی به وجود میآید، جلوگیری میکند.
همچنین روغن زیتون در جلوگیری از تشکیل لخته خون و تجمع لختهها، تاثیر دارد و با مصرف منظم آن خطر توسعه التهاب روماتیسمی بدن کاهش یافته و از بینظمیهای دستگاه گوارش جلوگیری میکند.
گفتنی است با مصرف فرآوردههای زیتون میتوان با مشکل پوکی استخوان و پیری زودرس مقابله و سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد.