PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : فولاد سرخ | Red Steel 2



dverbame
05-28-2010, 09:54 AM
http://www2.bazinama.com/img/files/0ebur5x6q0xm9977tv85.jpg (http://www2.bazinama.com/img/files/0ebur5x6q0xm9977tv85.jpg)
سازنده:Ubisoft Paris
ناشر:Ubisoft
موتور سازنده:LyN engine
پلفورم:Wii
درجه بندی سنی:+16




مقدمه...به سرخی فولاد.



Red Steel 2 (فولاد سرخ) یک بازی اول شخص شوتر است که توسط Ubisoft Paris به صورت انحصاری برای Wii عرضه شد. این بازی ادامه ی بازی Red Steelخواهد بود. بازی سبک hack-and-slash دارد (البته باید این را ممنون قدرت MotionPlus WII باشیم). با این تفاسیر ، Red Steel 2 را نمی توان دنباله ی عنوان سال 2006 آن دانست (شماره ی قبل هم توسط Ubisoft ساخته شد). Ubisoft بازی جدید خود را به هر طریقی عالی ساخته. به طور ساده این بازی یکی از بهترین بازی های Wii (و سال!) است و همراه با ظرافت و دقت در طراحی Wii MotionPlus می باشد ، این بازی به طور باور نکردنی فوق العاده است.
به 2006 برمیگردیم ، Ubisoft در حال ساخت یک بازی بود که هم اول شخص و هم point-and-click باشد. بازی ای که هم با تفنگ و هم با شمشیر سر و کار داشته باشد و هم از امکانات Wii remote به نحو احسن استفاده کند. اما بدبختانه ، بازی تقریبا آزمایشی از آب درآمد ، چون سازندگان تازه داشتند متوجه می شدند که چگونه از امکانات دسته ی Wii استفاده کنند. بازی بالاخره عرضه شد ، عنوانی جاه طلبانه ، اما متاسفانه مانور روی تبلیغات نتواست سر پوشی بر محدویدیت های بازی بگذارد و نسخه ی نهایی بسیار افتضاح بود ، حرکات Wii remote را به کندی تشخیص می داد و اجرا می کرد ، هم برای دوربین ، هم برای شمشیر و هم در مبارزات.

3 سال پیش ، وقتی Nintendo محصول جدید خودش به نام Wii MotionPlus را ساخت ، Ubisoft تصمیم گرفت عنوان خودش را ، بار دیگر( و اینبار کاملا متفاوت با نسخه ی اصلی) محک بزند. شروع به ساخت Red Steel 2 کرد. سناریوی Yakuza و صحنه های هیجانی و پرزرق و برق از Red Steel حذف شدند. حال جهانی با ترکیب غرب وحشی و سامورایی های ژاپنی جلوی ماست و بار دیگر ، عنوانی جاه طلب ، اما اینبار عنوانی کاملا عالی برای wii و MotionPlus...




http://www2.bazinama.com/img/files/znq0p535minc8a6syrwt.jpg (http://www2.bazinama.com/img/files/znq0p535minc8a6syrwt.jpg)





داستان...به سرخی خون

به سمت بیابان در حال حرکت است ، محکم به پشت یک موتور سیکلت نشسته. او آخرین باقیمانده گروه Kusagari است و به دنبال نابودی Payne (رهبر Jackals ، رهبر باند گانگستر ها ، قاتل و دزد و یک رقیب) است زیرا که او در تلاش برای دزدیدن katana قهرمان ماست. حال شما باید حرکت کنید و به دنبال استاد قدیمی شمشیر زن خودتان Jian بروید. کسی که به شما اجازه می دهد شمشیر قدرتمند و افسانه ای "اوو" را بردارید تا زمانی که بتوانید Payne را شکست بدهید.
قهرمان ما (که نام مشخصی ندارد) Tamiko ، (یکی از افراد بخش تحقیقات گروه ) و کلانتر شهر Caldera یعنی Judd را ملاقات می کند. آنها اطلاعاتی در اختیار قهرمان ما می گذارند تا او بتواند راحت تر رقبیش را از سر راه بردارد. او باید عملیات Jackal ها را در Upper City خراب کند.
قهرمان ما سرانجام موفق می شود Payne را در مخفیگاهش(Rojo House) از بین ببرد. اون ابتدا از Payne بازجویی میکند و قبل از کشتنش ، متوجه می شود که گروهش (گروه قهرمان ما) توسط مردی به نام Shinjiro نابود شده.
قهرمان به Lower City می رود ، با گروهی به نام Katakara مواجه میشود. Shinjiro را در معبد Kusagari ها پیدا می کند و با او مبارزه میکند ، بعد از یک مبارزه ی طاقت فرسا ، قهرمان ما موفق میشود که شمشیر Shinjiro را بشکند و او را به لبه ی سقف معبد ببرد. هر چند ، قبل از اینکه قهرمان ما موفق بشود Shinjiro را به پایین پرت کند ، یک نینجای مرموز نجاتش میدهد.
قهرمان نزد استاد شمشیر زن خود برمیگردد. Jian به قهرمان میگوید که شمشیر افسانه ای Kusagari که Sora Katanas نام دارد ، قدرتی غیر قابل پیشگویی دارد که Shinjiro (که قبلا در بچگی پیش Kusagari ها تعلیم دیده بود) تصمیم به دزدیدنش دارد. قهرمان ما متوجه میشود که Shinjiro در حال تلاش برای فرار از شهر است (با استفاده از قطار). بعد از اینکه قهرمان با درگیری و جنگ راه خودش را به قطار باز میکند (راهی پر از نینجا و شمشیر های بلند) ، Shinjiro را پیدا می کند. معلوم می شود که نقشه ی فرار فقط یه تله و راهی برای کشاندن قهرمان به به سقف قطار بوده. Shinjiro سریع قسمتی از قطار را که قهرمان بر رویش ایستاده بود را از قطار جدا میکند و تلاش می کند تا با یک نارنجک ، آن قسمت رو نابود کند. اما قهرمان زنده می ماند ولی وسط یک بیابان. باید برای پیدا کردن شهر حرکت کند. بالاخره به Rattlesnake Canyon میرسد و متوجه میشه که که توسط مردی به نام Songan (که یک بازرگان است) ، مورد خیانت قرار گرفته و Tamiko ، Judd و Jian توسط Shinjiro دستگیر شده اند.
Shinjiro از قهرمان شمشیرش را طلب میکند تا به جای آن دوستانش را به او برگرداند. وقتی که قهرمان میخواهد شمشیر را به او بدهد ، با دو تفنگی که از قبل تهیه کرده بوده به او شلیک میکند. شینجیرو فرار می کند و قهرمان به دنبالش حرکت میکند و با او در محلی مواجه میشود و چون Shinjiro قدرت مقابله با قهرمان را ندارد به او میگوید که گروه های دیگه برای گرفتن شمشیرش با او مبارزه میکنند. در همان حال ، قهرمان شمشیرش را به وسط سینه ی Shinjiro هدایت میکند و جانش را میگیرد.


شخصیت ها در بازی



The Hero: شخصیت اصلی در بازی که بدون نام است.

Jian: استاد شمشیر زنی گروه Kusagari که به قهرمان کمک می کند تا حرکات جدید و شمشیر زنی یاد بگیرد. قهرمان میتواند شمشیرش رو در پناهگاه های مشخصی که Jian برایش در نظر گرفته آپگرید کند.

Steve Judd: کلانتر 42 ساله شهر ، قهرمان ما میتواند آپگرید سلاح های گرم رو در مکان ای مخصوصی که Steve Juddبرایش در نظر گرفته آپگرید کند.

Tamiko: یکی از اعضای تحقیقات گروه Kusagari

Payne: رهبر Jackals و رقیب قهرمان ما.

Okaji: رهبر جنگویان گروه Katakara

Shinjiro: شخصیت منفی بازی ، او تمام اعضای گروه Kusagari رو کشت تا بتواند Sora را به دست بیاورد.

و این داستان ، برای چنین سبک و بازی ای بسیار عالی است.


http://www2.bazinama.com/img/files/53swcfik3jijpogf8zkf.jpg (http://www2.bazinama.com/img/files/53swcfik3jijpogf8zkf.jpg)






گیم پلی...به تیزی شمشیر


این مشخص است که Red Steel 2 تعدادی از عناصر لازم برای سبک first-person shooter را دارد. اما Red Steel بیش از یک بازی first-person shooter است. شما در بازی میتوانید حرکات جدید شمشیر زنی را یاد بگیرید و تفنگتان را ارتقاء بدهید و با پیشروی در بازی ، شما مهارت های محتلفی در جنگ کسب می کنید که اینها بعضی از عناصر سبک FPS را پاک میکنند.
شما در این بازی میتوانید هر وقت که خواستید سلاح هایتان را(از بین تفنگ و شمشیر) انتخاب و تعویض کنید ، همچنین که میتوانید همزمان با 6 دشمن مبارزه کنید و نابودشان کنید. در بعضی ماموریت های بازی شما باید مستقیم به دنبال فلش های سبز رنگی که درون نقشه است حرکت کنید و در بعضی ماموریت های دیگر شما آزادید که آن ماموریت ها را انجام بدهید یا ندهید. مثل از بین بردن پوستر های wanted و یا فعال کردن برج های ارتباطی که به داستان بازی مربوط نیستند ، ولی به شما پول خوبی می دهند تا سلاح آپگرید کنید ، تکنیک ها وفنون مختلف یاد بگیرید و زره خوتان را تقویت کنید.

وارد یکی از مراحل بازی می شویم: شما مرحله را از روی سقف یک قطار پرسرعت آغاز میکنید و اگر همین طور بایستید و آنالوگ را به سمت جلو فشار ندهید،کم کم به عقب سر خورده و از قطار به بیرون پرت میشوید.اکنون مبارزات بازی هنگامی که گروهی از Jackal ها رو میبینید کمی چالش برانگیز تر میشود ، آنها بسیار سریع و زرنگ هستند ، از گلوله های هفت تیر شما جا خالی میدهند و در مقابل ضربات شمشیر از خود دفاع میکنند.



http://www2.bazinama.com/img/files/5euz388mdielyssaapmg.jpg (http://www2.bazinama.com/img/files/5euz388mdielyssaapmg.jpg)

در این موقع بازی فضای مناسبی در اختیار شما میدهد تا با گیج کردن نینجا ها اون ها رو نابود کنید.همچنین که شما با داشتن سلاح های مختلف نظیر دو شاتگان و Tommy gun نسبت به اونها برتری دارید. شما همیشه میتونید با استفاده از D Pad سلاح هایتان را انتخاب و تعویض کنید.

با Red Steel 2 ، شما واقعا یاد میگیرید که چگونه باید بازی های Wii را بازی کنید. بعد از سه سال ، این اولین بازی Wiiـ است که جدا از بازی های Wii Sports می باشد. این بازی واقعا از مچ دست و بازوی شما کار می کشد. دیگر یک حرکت معمولی مچ دست برای استفاده از شمشیر کافی نیست. این بازی واقعا قدرت Wii و MotionPlus WII را به شما نشان میدهد. بعد از مدتی شما در بازی به دشمنانی با قدرت زره بالا برخورد میکنید که برای کشتنشان به حرکات دست قوی و سریع تری نیازمندید ، با این حرکات شما میتوانید زره شان را بشکنید. از چپ و راست ضربه بزنید و بازی به شما نشان می دهد که ضربه ای که زده اید چقدر محکم بوده است و واقعیت این است که باید واقعا محکم دسته را حرکت بدهید به خاطر همین این بازی به انرژی بیشتری (برای بازی کردن) نیاز دارد.
کنترل دسته Wii در بازی Red Steel 2 راحت و دقیق است و اذیت نمی کند. همچنین یکی از چیز هایی در بازی عالی کار شده است ، حرکات شمشیر و نشانه گیری با تفنگ است. ولی باید وقتی که میخواهید کاراکترتان را آپگرید کنید مراقب باشید. هر چه قدرت آپگریدی که کردید بیشتر باشد درجه ی "oomph" شما بیشتر می شود. مثلا قابلیت The Cobra ، قابلیتی است که در هنگام شلیک به صورت خودکار روی هدف قفل میشود و فوق العاده است.بسیار به درد بخور و مفید است و هنگامی که توسط چند نیجای سریع محاصره شده اید به دردتان میخورد.

جنگ با Boss ها ، مخصوصا Boss آخر ، به شکل سبک های قدیمی ساخته شده است ، شما باید الگوریتم حرکتی Boss را پیدا کنید ، به موقع جاخالی بدهید و ضربه بزنید. اما بعضی وقت ها که شما شخصیت رو آپگرید میکنید ، مبارزه با Boss ها آسان میشود و دیگر چالش برانگیز نیست: یورش ببر ، محکم از چپ رو راست ضربه بزن و تمام! به همین دلیل گاهی توازن و تعادل بازی بر هم می خورد. البته این خیلی جذاب است که بتوانید دشمنانتان رو با قدرت فیزیکی خودتون بکشید. بعضی از finisher ها چشم نواز و عالی هستند. مسلما تا اینجا Red Steel 2 یکی از بهترین بازی های تاریخ Wii بوده.


http://www2.bazinama.com/img/files/jdpgs763hsa3vhkjnmmv.jpg (http://www2.bazinama.com/img/files/jdpgs763hsa3vhkjnmmv.jpg)





گرافیک...به زیبایی بیابان



ما تاکنون خیلی کم شاهد چنین سبک گرافیکی در کنسول ها و مخصوصا کنسول Wii بوده ایم.این روز ها همه از گرافیک سل شید به عنوان گرافیک کودکانه و سطح پایین یاد میکنند در حالی که Red Steel 2 کاملا از این قاعده مستثنا است و طراحی عالی بازی از همان ابتدا قابل مشاهده است. دستبند و شمیشر و سلاح ها در بازی پر جزئیات و دیدنی کار شده اند. طراحی فضا ها (مانند کوهستان و بیابان) عالی از آب درآمده اند. بازی دارای محیط های رنگارنگ فوق العاده ، طراحی عالی محیط و چهره ها و اشیاء است که همه و همه با لطف موتور بازی واقعا عالی شده اند. بازی با سرعت 60 فریم در ثانیه رندر میشود و به همین دلیل افت فریمی کمی در بازی وجود دارد. بازی دید بصری خیلی خوبی دارد و به جرئث میتوان گفت یکی از بهترین گرافیک ها را در کنسول Wii دارد که میتواند با ps3 و xbox 360 رقابت کند. تسکچر ها در محیط طبیعی هستند و بسیار با جزئیات کار شده اند. به عنوان مثال وقتی شما به یک جعبه یا یک شیء دیگر شلیک میکنید ، شیء به زیبایی تکه تکه میشود و به اطرف پاشیده میشود و به این دلیل است که تخریب پذیری در بازی خیلی خوب است. هنگامی که با شمشیر به حریف ضربه میزنید ، شاهد پریدن جرقه ها به هوا و باقی ماندن رد شمشیر در فضا میشوید ،تفنگ ها و شمشیر ها در بازی بسیار دقیق طراحی شده اند و کاملا طبیعی هستند. شما با شلیک گلوله شاهد انفجار فوق العاده ای که در سر لوله تفنگ ایجاد میشود و حرکت گوله در فضا و برخورد آن با اشیاء و دشمنان(که طبیعی است) هستید. هر چند گاهی باگ هایی نظیر فرو رفتن اشیاء و وسایل به دیوار هستیم اما تعداد اینها بسیار کم است.یکی از نکات خوب گرافیک ، نورپردازی آن است. سایه ها نیز بسیار خوب کار شده اند و طبیعی هستند.
هنگامی که با تفنگ شلیک میکنید به صورت طبیعی رد گلوله در هوا را مشاهده میکنید و میتوانید تفاوت را هنگامی که به بدن دشمن یا شیء دیگر شلیک میکنید به وضوح ببینید.





http://www2.bazinama.com/img/files/hscpcyrtoz4rrx7j7qo6.jpg (http://www2.bazinama.com/img/files/hscpcyrtoz4rrx7j7qo6.jpg)






موزیک و صداگذاری...به زیبایی صدای گلوله



موزیک بازی واقعا در محیط های مختلف خوب کار شده است و به شما حسی هیجانی و بودن در همان حال و هوا را القا میکند. موسیقی شاهکاری که در بازی با گیتار ، ویولن و سازدهنی نواخته میشود ، توسط گیتاریستی کهنه کار ، Steve Ouimette است که بسیار استادانه نواخته شده و ترکیبی از موسیقی های شرقی(موزیک چینی ها) و غربی(مانند موسیقی های وسترنی) است که کاملا انتظارات ما را از موزیک Red Steel 2 برآورده میکند. نام این موسیقی ها: "Vultures Prayer" و "Back to the Old Templeـ است.شما هنگامی که با اسلحه به یک چوب شلیک میکنید ، میتوانید کاملا تفاوت آن را با شلیک به یک تکه آهن متوجه شوید. هنگامی که با استفاده از شمشیر به آهن ضربه میزنید ، صدای برخورد آهن (که بسیار طبیعی است) _و پرتاب جرقه ها به هوا_ را میشنوید. همچنین که صدای برخورد شمشیر با هر قسمت از بدن دشمن(زره و...) صدایی متفاوت دارد. صدای شلیک گلوله ها هم طبیعی است و صدای شلیک هر تفنگ با تفنگ دیگر فرق دارد. صدای افکت های مختلف در بازی لحظه ای شما را تنها نمیگذارد و به هیجنان بازی می افزاید.صدای راه رفتن در محیط های مختلف و کار هایی از قبیل عوض کردن خشاب گلوله بسیار عالی است.


کلام پایانی...



فولاد سرخ 2 یکی از بهترین بازی های Wii است که با گرافیک بی نظیر ، گیم پلی زیبا و داستان عالی خود تحولی را در بازی های این کنسول بوجود آورده که مطمئنا ارزش بازی کردن را داراست و لذت استفاده از Wii را به طرز حقیقی به ما میفهماند.

نمرات بازی از نظر نویسنده :

داستان: 9
گرافیک: 9.5
گیم پلی: 9
موزیک : 10
صداگذاری: 9.5

نمره کل: 9.4

منبع:بازی نما