PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تخم مرغ هم رکورد زد/شانه ایی ۵۰۰۰ هزارتومان!



tina
02-26-2011, 08:36 PM
با ادامه سیر صعودی قیمت تخم مرغ، قیمت هر عدد به ۲۰۰ تومان رسید.
به گزارش فارس، قیمت هر عدد تخم مرغ از هفته پیش تاکنون از ۱۵۰ تومان به ۱۸۰ و از روز گذشته به هر عدد ۲۰۰ تومان رسیده است.
محمد قبله معاون کالای سرمایه ای سازمان حمایت در پاسخ به سؤال فارس درباره افزایش قیمت تخم‌مرغ گفت: درخصوص تخم‌مرغ تا چند هفته پیش هیچ مشکلی نداشتیم اما به یک باره قیمت تخم مرغ به دلیل مشکلاتی که در بخش تولید بوجود آمده بود افزایش یافت که باید دلایل آن را از متصدیان تولید بپرسیم.
وی در واکنش به این اظهار نظر فارس که تولید کنندگان معتقدند قیمت هر شانه ۲ کیلوگرمی تخم مرغ باید ۳ هزار و ۷۴۰ تومان باشد اما واحدهای خرده فروشی با تخلف و گرانفروشی حداقل ۴ هزار و ۵۰۰ تومان هر شانه تخم‌مرغ را عرضه می‌کنند اظهار داشت: حق با شماست لذا بازرسین سازمان حمایت در این خصوص باید با جدیت با هر گونه افزایش قیمت برخورد کند و باید فرآیندی وجود داشته باشد تا در ۶ ماه اول سال تولید کننده تخم مرغ متضرر نشود و در ۶ ماهه دوم مصرف کننده متضرر نشود.
هدایت اصغری رئیس اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه فروش تخم مرغ شانه‌ای بالاتر از ۳۷۴۰ تومان تخلف است به فارس گفته بود: قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ فقط ۲۰۰ تومان افزایش یافته است.
وی افزود: اگر هر شانه تخم‌مرغ را دو کیلوگرم حساب کنیم باید قیمت هر شانه ۳۴۰۰ تومان در درب مرغداری باشد و با ۱۰ درصد سود خرده‌فروشی هر شانه باید ۳ هزار و ۷۴۰ تومان باید باشد اما متأسفانه واحدهای خرده‌فروشی در سطح شهر با تخلف صنفی هر شانه تخم‌مرغ را ۴ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشند. عرضه مستقیم تخم‌مرغ می‌تواند راهگشای این مشکل باشد.