PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مصرف این سبزیجات می‌تواند به كاهش وزن كمك كند



mehraboOon
02-20-2011, 10:18 PM
مصرف این سبزیجات می‌تواند به كاهش وزن كمك كند


http://www.seemorgh.com/DesktopModules/iContent2/Files/93674.jpg
آیا می دانید چه سبزی می توانند به کاهش وزن شما کمک کنند ؟
كارشناس مسوول تغذیه استان یزد گفت: در روند جوانه زدن میزان ویتامین‌ها و پروتئین‌ها افزایش می‌یابد و در عین حال میزان انرژی و كربوهیدرات موجود در آنها كاهش می یابد كه این نكته می تواند برای كسانی كه به كاهش وزن فكر می كنند جالب باشد.


یوسف نقیایی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا - منطقه یزد، بیان كرد: جوانه‌ها به طور كلی در گروه سبزیجات قرار می‌گیرند اما تركیبات بسیار بهتر و بیشتری نسبت به این گروه دارند و معمول‌ترین جوانه‌های موجود جوانه گندم، عدس و ماش می‌باشد.


وی اضافه كرد: در فرایند جوانه زنی این محصولات تغییرات بسیار و در عین حال مفید بر روی دانه‌ها صورت می گیرد كه موجب غنی‌تر شدن مواد مغذی موجود در آن می شود كه حاوی تركیباتی از قبیل ویتامین‌های B6و B12 ، ویتامین C ، ویتامین E و نیز مواد معدنی می‌باشد.


این كارشناس تغذیه افزود: ویتامین B12 معمولا در گیاهان دیده نمی شود اما به دلیل تغییرات در جوانه زدن این ویتامین در جوانه ها موجود است.
وی اذعان كرد: ویتامین E موجود در جوانه ها نقش موثری در حفظ و سلامت پوست و پیشگیری یا كندی روندی پیری سلوها دارد. همچنین ویتامین C بسته به نوع جوانه متفاوت بوده اما نسبت به میزان آن در دانه افزایش می‌یابد.


نقیایی ادامه داد: جوانه ها همچنین حاوی مواد معدنی مانند سلنیوم ‌می‌باشد كه به عنوان یك آنتی اكسیدان بسیار مهم و پیشگیری كننده از آسیب‌های ناشی از رادیكال‌های آزاد می‌تواند در پیشگیری از سرطان‌ها نقش داشته باشد. همچنین منیزیم موجود در جوانه‌ها می‌تواند در كاركرد صحیح عضلات موثر باشد.


وی تصریح كرد: در جوانه زدن میزان آنزیم‌های موجود افزایش می‌یابد كه این امر موجب راحت‌تر شدن هضم جوانه‌ها می شود.


وی درخصوص خواص جوانه عدس تاكید كرد: این جوانه حاوی تمامی اسیدهای آمینه ضروری بوده كه این نوع اسیدهای آمینه موجب رشد بهتر به خصوص در كودكان اطفال می‌شود در عین حال اسیدهای چرب ضروری رینولنیك و رینولئیك در جوانه عدس وجود دارد كه موجب رشد سلولهای مغزی می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: در جوانه عدس میزان فیبر محلول قابل توجهی وجود دارد كه منجر به كاهش كلسترول، كاهش فشارخون و یا قندخون می‌شود.
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ