PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : زردي بالا باعث عقب افتادگي ذهني در كودكان مي شود



Mohamad
02-15-2011, 07:11 PM
يكي از مهمترين عوامل ابتلاي كودكان به زردي در هفته اول شير ندادن كافي مادر به نوزاد است که در صورت تشدید بیماری نوزاد به عقب ماندگی ذهنی مبتلا می شود.


ژنتيك در نوزادان پسر و سفيد پوست ، ناسازگاري گروه خوني، كمبود آنزيم هاي خاص از علت هاي زردي در هفته اول است.


ناسازگاري خوني مادر و نوزاد به طوري كه گروه خونی مادر مثبت و گروه خونی نوزاد منفي باشد و آمپول هايی كه مادران در اواخر دوران بارداري مي زنند نيز از علتهاي ابتلا به اين بيماري است.

بعضي از بيماري هاي موجود در بدن مادران مانند عفونت ها، تيروئيد و كم كاري آن تاثير بسزايي در ابتلاي نوزاد به اين بيماري دارد.

زردي بالا موجب عقب افتادگي ذهني در كودكان مي شود.

وی تنظيم دفعات شيردهي مناسب 8 تا 10 بار در 24 ساعت را از راه هاي درماني دانست و عنوان كرد: كمبود آنزيم ها معمولا قابل پيشگيري نمي باشد.

درمواردي كه زردي در حد پايين ( بين 10 تا 12 درصد) باشد معمولا با شيردهي مناسب و در مدت كوتاه ( چند روز) برطرف مي شود و درموارد شديد ( بين 16-17 درصد) به بالا نوزاد بايد بستري شده و تحت درمان با فوتوتراپي قرارگيرند.

لامپ هاي فوتوتراپي طول موج خاص، ارتفاع مناسب و تعداد مشخصي و مخصوصي دارند كه می تواند در درمان زردی موثر باشد اما مهتابي ها و درمان خانگي نه تنها جوابگوي اين بيماري نيست بلكه خطرناك هم است.