PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آغاز امامت دوازدهمين خورشيد ولايت حضرت مهدی عج الله بر منتظران تهنيت باد .



R A H A
02-12-2011, 07:15 PM
آغاز امامت حضرت مهدی(عج) مبارک باد (http://forum.patoghu.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fsimayemahdi.blogfa .com%2Fpost-35.aspx)

ای که باشد زشرف عرش الهی حرمت قاف تا قاف جهان سایه نشین علمت ریزه خوارند همه خلق زخوان کرمت ای شه کشور جان ! جان به لب آمد ز غمت


چه شود بر سر ما رنجه نماید قدمت



آغاز دوره امامت حضرت مهدي (عج)

http://www.mobin-group.com/image/reg/images/1600Pic13.jpg
پس از ولادت امام زمان‏ عليه السلام به دليل شرايط سياسى آن دوران تولد ايشان در زير پرده كتمان پوشيده ماند. امام حسن عسكرى‏ عليه السلام ‏تولّد فرزند خويش را جز به اصحاب خاص خود در ميان ننهاد. امامت ايشان بنا به حديثهاي بسياري بود كه از پيامبر (ص) و امامان پيشين روايت شده بود. امام زمان (عج) پس از آنكه بر بدن گرامي پدر نماز گزارد از چشم مردمان پنهان شد. سبب پنهان شدن آن حضرت اين بود كه خليفه هاي عباسي تصميم به كشتن او داشتند. در روايتى ‏از كتاب غيبت، از عدّه‏ اى از اصحاب امام عسكرى نقل شده است كه‏ گفتند: "نزد امام عسكرى ‏عليه السلام گرد آمده بوديم و از وى در باره حجّت ‏و پيشواى پس از او پرسش مى ‏كرديم. در مجلس او چهل مرد حضورداشتند. عثمان بن سعيد بن عمر عمرى در برابر آن‏حضرت بر پا خاست ‏و گفت: فرزند رسول خدا! مى‏ خواهم در باره مطلبى از شما سؤال كنم كه‏ خود بدان داناتر از من هستي. امام به او فرمود: بنشين عثمان! عثمان ناراحت‏ و خشمگين برخاست تا خارج شود. امّا آن‏حضرت فرمود: كسى بيرون ‏نرود. هيچ كدام از ما بيرون نرفتيم. تا پس از ساعتى كه امام، عثمان را با صداى رسا ندا داد. عثمان روى پاهايش برخاست. امام فرمود: آيا شما را به خاطر مطلبى كه آمده ‏ايد، آگهى دهم؟ همه گفتند: آرى اى فرزند رسول خدا! فرمود: شما آمده ‏ايد تا درباره حجّت پس از من سؤال كنيد: همه گفتند: آرى. ناگهان پسرى را ديديم مثل پاره ماه، شبيه ‏تر از هركسى به امام عسكرى! فرمود: اين پس از من پيشواى شماست و جانشين ‏من بر شما. او را فرمان بريد و پس از من به تفرقه دچار نشويد كه در دين ‏خويش به هلاكت افتيد. بدانيد كه شما پس از اين روز او را نخواهيد ديد تا عمرش كامل گردد. از عثمان بن سعيد آنچه را مى‏ گويد بپذيريد و فرمان‏ او را اطاعت كنيد. كه او جانشين امام شماست و كار به دست اوست".

دوره امامت، چگونه آغاز شد؟
خلفاى عبّاسى بنا بر عادت معمول خويش، هر گاه فرصتى براى كشتن ‏اولياء اللَّه مى ‏يافتند، فوراً آنها را به زهر از پاى در مى ‏آوردند. معتصم نيز، امام حسن عسكرى ‏عليه السلام را به زهر شهيد كرد و سپس درصدد يافتن فرزندِ آن‏حضرت بر آمد تا او را نيز از ميان بردارد و به خيال‏ خويش دنباله امامت را نيست و نابود گرداند. معتصم عده ‏اى را به خانه امام فرستاد تا هر كه و هر چه در آنجاست ‏توقيف كنند. احمد بن عبد اللَّه بن ‏يحيى بن خاقان پسر وزير معتصم در اين باره مى ‏گويد: چون امام حسن عسكرى بيمار شد. پدرم به من پيغام داد كه امام بيمار شده. آنگاه خود همان لحظه سوار شد و به دارالخلافه رفت و سپس باپنج نفر از خادمان ‏معتصم شتابان بازگشت. همه آنان ‏از افراد مورد وثوق و خواص خليفه بودند. يكى از آنها هم "نحرير" بود. پدرم ‏به آنها دستور داده بود در خانه حسن بن على باشند و اوضاع و احوال او رازير نظر بگيرند. همچنين در پى عده ‏اى از پزشكان فرستاده بود و به آنان ‏دستور داده بود كه در خانه امام حسن عسكرى رفت و آمد كنند و هر بام ‏وشام از او پرستارى و مراقبت كنند. چون دو روز از اين ماجرا گذشت، كسى نزد پدرم آمد و به وى خبرداد كه آن‏حضرت بيمارى ‏اش شدت يافته و ضعيف شده است. پدرم ‏سوار شد و به خانه آن‏حضرت رفت و به پزشكان دستور داد بخوبى حال ‏آن‏حضرت را تحت نظر بگيرند. همچنين در پى قاضى القضات فرستاد و به‏ او دستور داد كه پيش او بيايد و ده تن از كسانى را كه به دين و امانتدارى ‏و پرهيز گارى آنان مطمئن است، انتخاب كند و با خود بياورد. آنگاه‏ تمام آنها را به خانه امام حسن فرستاد و بديشان تكليف كرد كه شبانه روز همانجا بمانند. آنها در آنجا بودند تا آنكه امام حسن عسكرى ‏عليه السلام ‏درگذشت. رحلت او چند روز گذشته از ماه ربيع الاوّل سال 260 واقع‏ شد. با رحلت او سامراء يكصدا ناله بر مى ‏آورد كه ابن الرضا از دنيا رفت. خليفه عدّه ‏اى را به خانه آن‏حضرت فرستاد تا خانه و اتاقها را بازرسى‏ كنند و هر آنچه در خانه است مهر و موم نمايند و نشان فرزند آن‏حضرت ‏را بجويند. بدين گونه قدرت جاهلى و استكبارى مى ‏كوشيد، ريشه ‏هاى امامت را از بيخ بركند و حركت اصيل مكتبى را دستخوش نابودى سازد. امّا به ‏مقصود خود نايل نيامدند كه دست خداوند بر فراز دستان آنها بود. يُرِيدُونَ أَن يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ‏الْكَافِرُونَ؛ "خواهند پرتو خدا را با دهان هاى خويش فرو نشانند امّاخداوند چنين نخواهد مگر آنكه پرتو خويش را به انجام رساند، هر چند كه ‏كافران نا خوش دارند."

پنهان بودن ميلاد حجّت اللَّه:
پيامبر اكرم (ص) فرمودند: مهدي از فرزندان من است، نامش نام من (م ح م د) و كنيه اش كنيه من (ابوالقاسم) مي باشد، ‌در صورت و سيرت از همه كس به من شبيه تر است. براي او غيبتي است كه در آن مردم دچار حيرت مي گردند و بسياري از دسته ها و گروههاي مردم، گمراه مي شوند، آنگاه مانند ستاره تاباني از پرده غيبت بدر آيد و زمين را پر از عدل و داد كند آن چنان كه پر از ظلم و ستم شده باشد.

نام امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف
از جمله القاب شريف آن حضرت مهدي، قائم، منتظر، خاتم، حجه، صاحب و منصور است؛ كه با بيان احاديث معصومين (ع)، وجه تناسب برخي از اين لقبها با وجود مباركش بيان مي گردد.
1- مهدي
از حضرت امام جعفر صادق (ع) روايت شده است كه فرمود: هنگامي كه قائم قيام نمايد، بار ديگر مردم را به اسلام دعوت مي كند و به احكام از بين رفته و فراموش شده آن آشنا مي گرداند و چون از جانب خداوند به امور گمشده و از ميان رفته راهنمايي مي شود،‌ او را مهدي مي گويند.
2- قائم
ابوحمزه ثمالي گويد: از حضرت امام محمد باقر (ع) پرسيدم: اي پسر رسول خدا! مگر همه شما ائمه، قائم به حق نيستيد؟ فرمود: بلي. عرض كردم: پس چرا فقط امام زمان (ع) قائم ناميده شده است؟‌ فرمود: چون جد م امام حسين (ع) به شهادت رسيد،‌ صداي ناله فرشتگان برخاست و به شدت به درگاه الهي گريستند و گفتند: پروردگارا! آيا قاتلين بهترين بندگان و زاده اشرف مخلوقات و برگزيده آفريد گانت را به حال خود مي گذاري؟ خداوند به آنها وحي فرستا د كه اي فرشتگان من آرام گيريد، ‌به عزت و جلالم سوگند،‌از آنها انتقام خواهم گرفت، هر چند بعد از گذشت زمانها باشد. آنگاه پروردگار عالم، امامان از اولاد امام حسين (ع) را به آنها نشان داد و فرشتگان از ديدن آنان مسرور گشتند. ناگاه ديدند يكي از آنها ايستاده است و نماز مي گزارد. خداوند فرمود: به وسيله اين قائم از آنها انتقام مي گيرم.
صقربن دلف مي گويد به امام محمد تقي (ع) گفتم: اي فرزند رسول خدا! چرا آن حضرت را قائم مي گويند؟ ‌امام در پاسخ فرمودند: زيرا آن حضرت بعد از آن كه نامش از خاطرها فراموش مي شود و اكثر معتقدين به امامتش از دين خدا بر مي گردند، قيام مي كند.
از امام جعفر صادق (ع) نقل شده است كه فرمود: آن حضرت را به جهت اين كه براساس حق قيام مي كند، ‌قائم مي نامند.
3- منتظر
صقربن دلف از امام جواد (ع) پرسيد: چرا آن حضرت را منتظر مي گويند؟‌ فرمود: چون براي مدتي طولاني غيبت مي نمايد. افراد با اخلاص منتظر ظهورش خواهند بود. و اهل شك و ترديد وجود وي را انكار مي كنند. و منكران چون يادي ا زاو مي شود تمسخرمي كنند! كساني كه وقت ظهور را تعيين مي كنند، دروغ مي گويند، ‌شتاب كنند گان به هلاكت مي رسند و آنها كه در مقام تسليم هستند، ‌رستگاري مي يابند.
4- منصور
از امام محمد باقر (ع) روايت شده است كه آن حضرت در تفسير آيه شريفه و من قتل مظلوما (و آن كس كه به ستم كشته شده است) فرمود: او حسين بن علي (ع) است. و در مورد بقيه آيه فقد جعلنا لوليه سلطانا فلا يسرف في القتل انه كان منصورا (براي ولي او سلطه (حق قصاص) قرار داديم پس در كشتن زياده روي نكنيد چون او منصور (مورد حمايت) است) فرمود: خداوند مهدي را منصور ناميد.

نهي از بردن نام حضرت
از ابوهاشم جعفري نقل است كه گويد: شنيدم حضرت امام علي النقي (ع) مي فرمود: جانشين من فرزندم حسن است. ولي چگونه خواهد بود براي شما وضع جانشين او؟!
گفتم: چرا فدايت گردم؟!
فرمود: شما او را نمي بينيد و بر شما روا نيست كه نام او را ببريد.
گفتم: پس چگونه ا ز او ياد كنيم؟
فرمود: بگوييد حجت از آل محمد كه درود و سلام خدا بر او باد.
پيغمبر اكرم (ص) فرمودند: مهدي مردي از فرزندان من است. رنگ پوست او، رنگ نژاد عرب و اندامش چون اندام فرزندان حضرت يعقوب (ع) (قوي و بلند قامت) است و خالي بر گونه راست او مي باشد.

امام زمان (عج) در روايات معصومين (ع):
علي بن جعفر از برادرش حضرت امام كاظم (ع) پرسيد: تفسير آيه «قل ارايتم ان اصبح ماوكم غورا فمن ياتيكم بماء معين» (بگو: به من خبر دهيد اگر آبهاي (سرزمين) شما در زمين فرو رود، چه كسي مي تواند آب جاري و گوارا در دسترس شما قرار دهد؟
‌سوره ملك،آيه30)
حضرت فرمود: يعني هرگاه امام خود را از دست بدهيد و ديگر او را نبينيد،‌ چه خواهيد كرد؟!

غيبت امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف
براي امام زمان (عج) دو غيبت است، غيبت صغري و غيبت كبري، غيبت صغري از آغاز امامت آن حضرت، سال 260 شروع مي شود و تا نزديك به هفتاد سال ادامه مي يابد و پس از آن غيبت كبري آغاز مي شو دكه تاكنون ادامه دارد. در زمان غيبت صغري، چهار نفر نايب مخصوص، واسطه ميان آن حضرت و شيعيان بودند. اسامي آنان به ترتيب زير است:
1- ابوعمرو عثمان بن سعيد العمري، وي از يازده سالگي در خدمت امام هادي(ع) بوده و از طرف آن حضرت و بعد از سوي امام حسن عسكري (ع) و سپس امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف، وكالت داشته است. مدت نيابت او ازامام زمان (ع) حدود 5 سال بوده است.
2- ابوجعفر محمدبن عثمان العمري كه حدود 40 سال نايب امام زمان (ع) بوده و در سال 304 يا 305 هـ ق از دنيا رفته است.
3- ابوالقاسم حسين بن روح نوبختي كه تا سال 326 هـ ق درحدود23 سال نايب حضرت بوده است.
4- ابوالحسن علي بن محمد سمري، وي تا ماه شعبان سال 329 هـ ق به مدت 3 سال نايب امام زمان (ع) بوده است و چند روز قبل از وفات او اين توقيع از جانب آن حضرت برايش ارسال شد:
بسم الله الرحمن الرحيم، يا علي بن محمد السمري! اعظم الله اجر اخوانك فيك:‌ فانك ميت ما بينك و بين سته ايام؛‌فاجمع امرك و لا توص الي احد، فيقوم مقامك بعد وفاتك فقد وقعت الغيبه التامه فلا ظهور الا بعد اذن
الله تعالي ذكره و ذلك بعد طول الامد و قسوه القلب و امتلاء الارض جوراً....... (بحارالانوار. ج 51، ص 361، ح 7، به نقل از غيبت شيخ طوسي و كمال الدين )
بسم الله الرحمن الرحيم. اي علي بن محمد سمري! خداوند در مرگ تو به برادرانت پاداش فراوان عطا فرمايد، چرا كه تو تا شش روز ديگر خواهي مرد، پس به كارهاي خود رسيدگي كن و به هيچ كس به عنوان جانشين خود وصيت منما كه غيبت كامل واقع شده است، و من ظهور نخواهم كرد مگر بعد از اذن پروردگار عالم، و اين بعد از گذشت زمانهاي طولاني و سنگ دل شدن مردم و پر شدن زمين از ستم خواهد بود.

حفظ دين در زمان غيبت
قال موسي بن جعفر(ع) طوبي لشيعتنا المتمسكين بحبنا في غيبه قائمنا الثابتين علي موالاتنا و البراءه من اعدائنا، اولئك منا و نحن منهم، قد رضوا بنا ائمه و رضينا بهم شيعه و طوبي لهم،‌ هم و الله معنا في درجتنا
يوم القيامه. (بحارالانوار. ج 51، ص 154، ح 4، به نقل از كمال الدين و عيون اخبارالرضا)
حضرت امام موسي كاظم (ع) فرمود: خوشا به حال آن دسته از شيعيان ما كه در غيبت قائم ما به دوستي ما چنگ مي زنند و بر محبت ما ثابت مي مانند و از دشمنان ما بيزاري مي جويند. آنها از ما و ما از آنها هستيم. آنها به ما به عنوان امامانشان د لبسته اند و ما نيز از آنها خشنود مي باشيم. خوشا به حال آنان! به خدا قسم، آنان روز قيامت در درجه ما خواهند بود.

فضيلت شيعيان در زمان غيبت
از حضرت عبدالعظيم حسني نقل شده است كه گفت:‌حضرت امام جواد (ع) فرمود: بهترين كارهاي شيعيان ما، انتظار فرج امام زمان است.
ورد في التوقيع بخط مولانا صاحب الزمان (ع) ... اكثروا الدعاء بتعجيل الفرج، فان ذلك فرجكم.... (بحارالانوار. ج 51، ص 154، ح 4، به نقل از كمال الدين و عيون اخبارالرضا)
در توقيعي كه به خط امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف نوشته شده، آمده است: براي تعجيل فرج، بسيار دعا كنيد، ‌زيرا خود دعا كردن براي تعجيل فرج، فرج است.

انتظار فرج
مرحوم سيد بن طاووس در كتاب مهج الدعوات از حضرت صادق (ع) روايت مي كند كه آن حضرت فرمودند:
به زودي به شبهاتي برخورد مي كنيد بدون اين كه دسترسي به دانش و يا امام هدايت كننده داشته باشيد، هيچ كس ازاين شبهه ها نجات نمي يابد، مگر آن كس كه دعا كند به دعاي غريق؛ راوي پرسيد: دعاي غريق چيست؟‌حضرت فرمودند:
يا الله يا رحمن يا رحيم يا مقلب القلوب ثبت قلبي علي دينك. (صحيفه مباركه مهديه، ص 221، به نقل از مهج الدعوات، ص 396)
زراره از امام صادق (ع) نقل كرده است كه حضرت فرمودند: چون زمان غيبت را درك كردي همواره اين دعا را بخوان:
اللهم عرفني نفسك فانك ان لم تعرفني نفسك لم اعرف نبيك اللهم عرفني رسولك فانك ان لم تعرفني رسولك لم اعرف حجتك اللهم عرفني حجتك فانك ان لم تعرفني حجتك ضللت عن ديني. (بحارالانوار. ج 52، ص 147-146، ح70 ، به نقل از اصول كافي و كمال الدين)

توسل به امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف
در توقيعي كه از ناحيه مقدسه امام زمان (ع) براي مرحوم شيخ مفيد نوشته شده، آمده است:
...... انا غير مهملين لمراعاتكم و لا ناسين لذكركم و لو لا ذلك لنزل بكم اللاواء واصطلمكم الاعداء فاتقوا الله جل جلاله.... (بحارالانوار. ج 53، ص 175، به نقل از احتجاج طبرسي)
ما در رعايت حال شما كوتاهي نمي كنيم و ياد شما را از خاطر نبرده ايم و اگر جز اين بود،‌ از هر سو گرفتاري به شما رو مي آورد و دشمنان، شما را از ميان مي بردند،‌ پس تقواي الهي پيشه سازيد.


منبع: مجله روزانه مبین

R A H A
02-12-2011, 07:18 PM
گل نــرگس، گل سـرخ حيــدري به خدا تو از همه دل مي بري
من كه از ديدن تو سير نميشم اگه يـك نگام كني پير نميشم
http://hamibal.persiangig.com/image/Narges-small.jpg


http://montazar.net/html/image/montazar4/022.JPG


http://bachebahal.persiangig.com/Solok-Montazeran/Images/jamkaran4.jpg


آغاز امامت حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) را به همه تبريك عرض مي كنم.



http://amoonaser.persiangig.ir/amoonaser.persianblog.ir/mahdi.jpg

P a R y A
02-12-2011, 10:30 PM
http://www.eteghadat.com/Files/user1/image/emza/emza_60.jpg


http://hosna7.persiangig.com/arezoo.jpg
سالروز آغاز ولايت و امامت وزعامت آخرين سحاب رحمت و يگانه ذريه ذخيره دودمان آل طاها،
http://gifs.toutimages.com/images/feu/artifice/artifice_039.gif
حضرت مهـدي مـوعـود (عج) بر منتظران و چشم انتظــاران ظهــور تبريك و تهنيت باد.


http://www.eteghadat.com/Files/user1/image/emza/emza_90.jpg

مهديا!

http://gifs.toutimages.com/images/feu/artifice/artifice_039.gif
جانها، شورانگيز از ياد دلرباي توست. شقايق هاي شادي بشر، در شبستان شيدايي تو مي كاود

و شايسته ترين بندگان خدا، شب ها و روزها، شرط تداوم حيات خويش را در آويختن به شاخه طوباي

محبت تو مي دانند.

http://gifs.toutimages.com/images/feu/artifice/artifice_039.gif
يارا!


دلها به ياد تو مي تپد و روشني نگاه منتظران به افق خورشيد ظهور توست ... اي برترين افق براي

پرواز پرندگان آرزو، اي تجلي آبي ترين آسمان اميد، اي منتهاي برترين خيال هستي، اي آرمان همه

چشم انتظاران، دنيا نيازمند ظهور توست، و قلب انسانها به شوق زيارت روي دلرباي تو مي تپد.


اي قلب عالم امكان، بيا و گـَرد گامهايت را توتياي چشمانمان قرار ده. بيا كه نواي دل انگيز توحيدت را با

گوش جان شنواييم.

http://www.eteghadat.com/Files/user1/image/emza/Emza_75.gif

مولا جان بيا! ...

http://www.eteghadat.com/Files/user1/image/emza/emza_56.gif

http://gifs.toutimages.com/images/feu/artifice/artifice_039.gif

R A H A
02-01-2012, 05:55 PM
http://www.ayehayeentezar.com/gallery/images/29622910323174591838.gif
http://www.ayehayeentezar.com/gallery/images/39761141759417200616.gif



http://s2.rimg.info/c7b163400edd3c72a377a92e74f0f05d.gifhttp://s2.rimg.info/c7b163400edd3c72a377a92e74f0f05d.gifhttp://s2.rimg.info/c7b163400edd3c72a377a92e74f0f05d.gif
آغاز امامت حضرت مهدی مبارک
http://s2.rimg.info/c7b163400edd3c72a377a92e74f0f05d.gifhttp://s2.rimg.info/c7b163400edd3c72a377a92e74f0f05d.gifhttp://s2.rimg.info/c7b163400edd3c72a377a92e74f0f05d.gif


http://www.ayehayeentezar.com/gallery/images/39761141759417200616.gif

http://dardedel.persiangig.com/image/22.jpg

R A H A
02-01-2012, 06:03 PM
اینهمه رمز و مثلها را کلید
جمله اندر خانه پیغمبر است
***
گر بخانه در , زراه در , شوند
این مبارکخانه را در , " حیدر " است
***
هر که بر تنزیل , بی تاویل رفت
او بچشم راست در عین اعوراست
***
مشک باشد لفظ , و معنی بوی او
مشک بیبو _ ای بشر _ خاکستر است !
***
مر نهفته دختر تنزیل را -
معنی و تاویل " حیدر " شوهر است
***
مشکل تنزیله بی تاویله او
بر گلوی دشمن دین خنجر است
***
ای گشاینده در خیبر , قرآن -
بی گشایش های خوبت خیبر است
***
وین گشایش را نمایش در عدد,
هرشب و هر روز , ساعت الظهر است
***
چون بشب بر آسمانها بنگری
با بروج و دور سالان همسر است
***
بر فروغ ماه تابان کن نظر !
عده الشهر همین سان یکسر است
***
وین عدد اندر دعا , واندر قنوت
دست مومن را چو خانم , زیور است
***
شست سین است و " نبی " یاسین بود
بند انگشتان دیگر , مظهر است
***
بند شست دویمین : " زهرای " پاک
هست , کو چون بضعه آن سرور است
***
آنکه یک تن زین میان منکر شود
شیعه نبود او شقی و ابتر است
***
لعن گویم آن " سه بت " را چون همی -
دین حق از جور ایشان پرپر است
***
در رهایش از کمند ملحدان
راه اولاد " علی " روشنتر است
***
خاک ذل این جهان از سر فکند -
آنکه تربت از " حسینش " بر سر است
***
بهر جهل و بی وفایی زنان
خون دلهای " حسن " , خود مطهر است
***
زینت دین شد چو " زین العابدین "
چهره او از عبادت , ازهر است
***
علم و دین در " باقر " آمد برقرار
قلب او از مهر تابان انور است
***
" صادق " آل محمد ( ص ) صدق را -
بهر امت تا قیامت , رهبر است
***
مر چشیدن زهر تلخ نصب را
کام " کاظم " جمله حلمش برتر است
***
از خراسان تا به شرق کهکشان
قصر رضوان " رضا " شه اختر است
***
من عزب مانم ! که بر جدم " جواد "
از شرنگ زن , جگر چون اخگر است
***
" هادی " بمن آموخت این :
ماندن اندر کهف عزلت بهتر است
***
" بو محمد عسکری " درسم بداد :
مرد را غربت همی چون لشکر است
***
نک که " مهدی " هست غائب , مر مرا -
مردن اندر غار " یمگان " خوشتر است !

*********
******
****
**
*

R A H A
02-01-2012, 06:08 PM
عید بقر و عید الزهرا س روز ۹ ربیع الاول



عید بقر-عید روز ۹ ربیع الاول -مراسم عید الزهرا(س)



http://mazhaby.persiangig.com/image/milad-fatemah.jpg


عید بقر



http://www.mahtab14.com/wp-content/uploads/2012/01/7789Fara1-300x254.jpg



روز نهم ماه ربیع الاول روز عید بزرگ و روز عید بَقْر است . و روایت است که هر که در این روز چیزى انفاق کند گناهانش آمرزیده شود و گفته اند که مستحبّ است در این روز اطعام برادران مؤ من و خوشنود گردانیدن ایشان و توسعه دادن در نفقه و پوشیدن جامه هاى نو و شکر و عبادت حق تعالى کردن و این روز، روز برطرف شدن غمها است و روز بسیار شریفى است و چون روز هشتم ماه وفات امام حسن عسکرى علیه السلام بوده این روز، روز اوّل امامت حضرت صاحب الزّمان اَرْواح الْعالَمینَ فِداهُ و سَبَب مزید شرافتش خواهد بود .

http://www.iranskin.com/gallery2/albums/userpics/10001/zaman-[1].jpg


روز دوازدهم به قول جناب کلینى و مَسعُودى و مشهور بین عامّه ولادت با سعادت حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَاله است و مستحبّ است در آن دو رکعت نماز در رکعت اوّل بعد از حمد سه مرتبه قُل یا اَیُّهَا الْکافِرُونَ و در دوّم سه مرتبه توحید و در این روز نیز آن حضرت به مدینه ورود فرمود و شیخ فرموده که در مثل چنین روز از سنه صد و سى و دو دولت بَنى مروان منقضى شد .

روز چهاردهم سنه ۶۴ شصت و چهار یزید بن معاویه به درکات جحیم شتافت و در اخبارالدّول است که یزید به مرض ذات الجنب در حوران از دنیا رفت جنازه اش را به دمشق آوردند و در باب صغیر او را دفن کردند و قبرش اینک مزبله مى باشد و سنین عمرش به سى و هفت رسیده بود و خلافتش سه سال و نه ماه طول کشید .
ولادت و اولین روز امامت امام زمان در روز جمعه
آغاز امامت امام زمان (ع) ، روز جمعه هشتم ماه ربیع الاول سال ۲۶۵ ه. ق است ؛ یعنی روز شهادت امام یازدهم (ع) آغاز امامت امام زمان (ع) است . جالب است بدانیم که ولادت امام زمان در روز جمعه بوده و اولین روز امامتش روز جمعه و نیز بنا بر نقلی که از نظر شیعه ، بسیار مشهور است ، ظهور امام هم روز جمعه است و همچنین یکی از اسامی آن حضرت نیز جمعه است . یکی از افراد مورد وثوق و اعتماد ائمه معصومین و خاصه امام عسکری و امام زمان (علیهما الاسلام) فردی به نام ابوسهل بود .
ابوسهل اسماعیل بن علی نوبختی می گوید : پس از آن که معتمد ، امام عسکری (ع) را به زهر مسموم کرد ، من به خدمت امام عسکری شرفیاب شدم ، لحظه ای بود که فرزند امام عسکری (ع) هم بر پدر وارد شده بود . امام حالش منقلب بود و شدیدا ضعیف شده بودند به گونه ای که وقتی ظرف آب را برای نوشیدن به امام عسکری (ع) دادند ، قدرت نگهداری ظرف آب را نداشت و می لرزید و دندانهای امام عسکری که به کاسه نزدیک شده بود می خورد و من صدایش را می شنیدم . در این لحظه وقتی که امام زمان (ع) وارد شد ، به محض این که چشم امام عسکری به امام زمان افتاد ، بسیار خوشحال شد اما لحظه ای گریست و بعد او را به عنوان آخرین وصی رسول الله و آخرین امام مؤمنین و به عنوان حجت بر حق خدا معرفی کرد و وصیت و سفارش خود را به امام زمان نمود
. در این لحظه گویی احساس شد لحظه آغاز قبول مسؤولیت امامت امام زمان بود . بعد امام عسکری رو به امام زمان کرد و فرمود :« یا سید أهل بیته ! اسقنی بالماء فإنی ذاهب إلی ربی ؛) ای بزرگ خاندان خودت ! آبی به من بنوشان ؛ زیرا من به زودی به سوی پروردگارم خواهم شتافت
==========
آغاز امامت امام زمان
سرانجام دولت عباسیان به حاکمیت «احمد بن جعفر متوکل عباسی» ملقب به معتمد علی ا… که ازسال ۲۵۶ هجری قمری تا سال ۲۷۹ به مدت۲۳ سال بر جهان اسلام حکومت کرد تصمیم گرفت در ماه ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری به زندگی امام حسن عسگری (ع) پایان دهد و عده ای با توجه به شایعه خبری مبنی بر عدم ازدواج و فرزندی از حضرت ایشان خط پایانی براعتقاد دوازده امامی شیعه میدانستند ولی ازازدواج پنهان امام حسن عسگری (ع) با ملیکه دختر قیصر روم و تنها فرزند برومندشان خبری نداشتند و روز نهم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری اولین روز امامت حضرت مهدی حجة بن الحسن امام زمان (عج) روز جشن مسلمانی است که روایت منقول پیامبر اسلام (ص) از سنی و شیعه رامبنی بر جانشینان دوازده گانه ایشان به اوصیاءمعصومین آن رسول گرامی تطبیق میکنند وآخرین آن اوصیا را وجود مقدس حضرت بقیها..الاعظم معرفی میکنند.
امامت در غیبت صغری ( ۳۲۹-۲۶۰)
از نهم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری شمسی که آغاز امامت حضرت مهدی (عج) است تا سال۳۲۹ هجری سال وفات «ابوالحسن علی بن محمد سمری» نایب چهارم امام عصر (ع) ۶۹سال مدت امامت امام زمان (ع) در غیبت صغری است. علی بن محمد سمری نایب چهارم امام زمان (عج) معاصر با شیخ علی بن با بویه قمی صدوق اول بود که با ارتحال ایشان در سال ۳۲۹هجری قمری یعنی زمانیکه امام زمان (ع) ۷۴داشتند غیبت کبری آغاز شد
و همچنین حکومت متقی باا… «ابراهیم بن مقتدر عباسی» آغاز شد که بعد از مرگ برادرش راضی با ا.. به حکومت رسیده بود بنابراین اگر زمان دقیق غیبت صغری امام زمان (عج) را با احتساب پنج سال ابتدای عمرشان که از ابتدای ولادتشان نیمه شعبان سال۲۵۵ هجری قمری است تا سال ۳۲۹ هجری محاسبه کنیم ۷۹ سال میشود ولی مدت امامت آن بزرگوار در عصر غیبت صغری (-۲۵۵۳۲۹) ۶۹ سال است که با شهادت پدربزرگوارشان امام حسن عسگری (ع) از سال ۲۶۰هجری آغاز شده بود. عثمان بن سعید اسدی عمروی (به تلفظ عمری) وی از شاگردان و یاران و اصحاب امینامام دهم و امام یازدهم بود.
۱) عثمان بن سعید دردوره امام علی هادی (ع) و امام حسن عسگری(ع) وکیل ایشان بود پس از درگذشت امام یازدهم و پیشامد فقدان حضور امام معصوم (ع)در بین شیعیان، عثمان بن سعید از سوی حضرت مهدی (عج) به نیابت خاصی منصوب شد و واسطه میان امام و شیعیان شد.
۲) «محمد بن عثمان»، ایشان فرزند نائب اول عثمان بن سعید است و او نیز از جانب امام یازدهم توثیق شده است. عثمان بن سعید به هنگام فوت به فرمان امام زمان (عج) امر نیابت رابه فرزند خویش محمد سپرد و او واسطه بین امام(ع) و شیعیان شد. مدت نیابت محمد بن عثمان وپدرش عثمان بن سعید قریب به چهل و پنج سال طول کشید و ایشان به سال ۳۰۴ یا ۳۰۵ هجریقمری در بغداد به جوار حق شتافت.
۳) «ابوالقاسم حسین بنروح نوبختی» استکه به امر امام زمان (عج) و ابلاغ محمدبن عثمان به نیابت سوم امام مهدی (عج) رسید. وی بیش ازبیست و یک سال مامور به سفارت و نیابت از سوی امام عصر (عج) بود و سرانجام در سال ۳۲۶هجری پس از انجام ماموریت نیابت در بغداد به رحمت ایزدی پیوست.
۴) «علی بن محمد» است که به امر امامزمان (ع) جانشین حسین بن روح در امر نیابتشد. ایشان تنها سه سال مامور به سفارت و نیابتامام عصر (عج) بودند که در تاریخ ۳۲۹ هجری قمری در حالیکه امام عصر (ع) شش روز قبل از ارتحالشان زمان فوتش را اعلام فرمودند از دنیا رفتند و عصرغیبت کبری آغاز شد بنابراین مدت امامت امام زمان (عج) در غیبت صغری ۶۹ سال است که۴۵ سال مربوط به عثمان بن سعید و پسرش محمدبن عثمان و ۲۱ سال مربوط به حسین بن روح و ۳ سال مربوط به علی سمری است و غیبت کبری که هم اکنون نیز ادامه دارد از سال ۳۲۹ تا۱۴۲۶ به مدت ۱۰۹۵ سال ادامه دارد و عاشقان او طی این سالها برای او میگویند و می نویسند ودر فراقش می گریند و می سوزند و می میرند.
==========
منزلت روز نهم ربیع الاول
منزلت روز نهم ربیع الاول ( عید بقر = شروع امامت حضرت امام زمان عج )

http://www.iranskin.com/gallery2/albums/userpics/10001/Yosofe-Zahra[1].jpg


علامه مجلسی درکتاب بحارالانوار روایتی طولان یرا در فضیلت این روز نقل می کند که به قسمتی ازآن اشاره می شود:
احمدبن اسحاق گفته است که با جماعتی ازبرادرانم به دیدار حضرت امام حسن عسکری (ع) رفتیم و برای دخول اجازه خواستیم و ایشان هم اجازه فرمودند. بنابراین درچنین روزی ( روز نهم ربیع الاول ) خدمت ایشان رسیدیم. آن حضرت به هریک ازخدمتکاران اشاره فرمودکه تا جاییکه امکان دارد لباس نو بپوشید ودردستان ایشان ،عود سوزی قرارداشت که عودی درآن می سوخت . به ایشان عرض کردیم: پدران و مادران ما به فدای شما یا فرزند رسول خدا (ص) ! آیا دراین روز برای اهل بیت شادی راتجدید می کنید؟ ایشان فرمودند: …
” و چه روزی نزد اهل بیت ازاین روز بزرگتر است ؟ ! پدرم (ع) به من خبر داد که حذیفه بن یمان درچنین روزی به خدمت جدم رسول خدا (ص) رسید . حذیفه می گوید: آقایم امیر المومنین را به همراه دو فرزندشان حسن و حسین (ع) دیدم که با رسول خدا (ص) درحال خوردن می باشند و رسول خدا (ص) به آنها می نگرد و با تبسم به فرزندانش حسن و حسین (ع) می گوید : بخورید !که به برکت این روز برشما گواراباد. این روز ، روزی است که خداونددرآن ، دشمنان خود و دشمنان جدشما راهلاک می کند و دعاءمادرشما رادراین روز اجابت می کند. بخورید! این روز ، روزی است که خداوند اعمال شیعیان ودوستان شما رادرآن قبول می کند . بخورید! این روز ، روزی است که این فرموده خداوند : (( این است خانه های ایشان که چون ظلم کردند همه ویران شد.)) تصدیق می گردد.
بخورید! این روز،روزی است که شوکت دشمن جدشما شکسته می شود.
بخورید! این روز ، روزی است که فرعون اهل بیت من و ظلم کننده و غاصب حق اهل بیت من ، زیان می بیند. بخورید! این روز،روزی است که خداوند به اعمال آنها توجه کرد واعمال توجه کردو اعمال آنها راباطل ونابودگردانید. حذیفه می گوید: گفتم ای رسول خدا!آیا درامت و اصحاب شما کسی حرمت این روز را ازبین برده است؟ رسول خدا(ص) فرمود: آری یا حذیفه . منافقین که خیری درآنهانیست درراس آنهابودندوریارادرامت من بکارگرفتندوامتم رابه سوی خود خواندندوبسیاری بلاومحنت رابه دوش گرفتندومردم راازراه خدابازداشتندوکتاب خداراتحریف نمودند وسنتم راتغییر دادند وبرارث فرزندم احاطه یافتند. البته روایت به اینجا ختم نمی گردد بلکه حضرت رسول (ص) درادامه ویژگیهای دیگر آنها و مطالب دیگری رانیز بیان می فرماید.
مرحوم مجلسی پس ازذکر این حدیث ، روایتی دیگری رانیز ازملاقات حذیفه با حضرت علی (ع) نقل می کند که حضرت علی (ع) ملاقاتی راکه حذیفه با حضرت رسول (ص) داشت به یاد او می آورد ودرادامه هفتاد ودو اسم برای روزنهم ربیع الاول ذکر می فرماید که برخی ازآنها بدین قرارند: ” یوم الغدیرالثانی ، یوم رفع القلم ، یوم العافیه، یوم عید الله الاکبر، یوم یستجاب فیه الدعاء، یوم التوبه ، یوم یقبل الله اعمال الشیعه و…”
شیخ عباس قمی درمفاتیح الجنان درفضیلت این روز چنین می گوید:
روز عید بزرگ و عید بقر است وازبرای آن شرح بزرگی است که درجای خود ذکر شده و روایتی نقل شده که هر که دراین روز چیزی انفاق کند گناهانش آمرزیده شود.و گفته اند که مستحب است دراین روز اطعام برادران مومن و خشنود گردانیدن ایشان و توسعه دادن درنفقه و پوشیدن جامه های نو و شکر و عبادت حقتعالی کردن.
واین روز ،روز برطرف شدن غمها است وروز بسیار شریفی است و چون روزهشتم ماه وفات امام حسن عسکری (ع)بوده این روز، روزاول امامت حضرت صاحب الزمان (عج) و سبب مزید شرافتش خواهد بود.
===============

نهم ربیع الاول، جشن تاج گذاری یا جشن عیدالزهراء ؟
چند سالی است که بعضی ها در روز نهم ربیع الاول به عنوان روز تاج گذاری (آغاز امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف) جشن می گیرند. و متاسفانه با برپایی چنین جشنی، سخنی از به درک واصل شدن قاتل حضرت زهرا سلام الله علیها در چنین روزی به میان نمی آورند و آن را نادیده می گیرند. در این مقاله بر آن شدیم تا با بررسی جشن تاج گذاری و عیدالزهراء حقیقت را روشن و واضح بگردانیم.
زمان شهادت امام حسن عسکری علیه السلام

برای شهادت امام حسن عسکری علیه السلام اقوال مختلفی وجود دارد، بعضی شهادت ایشان را اول ربیع دانسته اند (۱) و برخی چهارم ربیع الاول را ذکر کرده اند. (۲) ولی از میان تمامی اقوال (که ظاهرا حدود ده قول وجود دارد) سخن حق و صحیح آن است که شهادت ایشان در هشتم ربیع الاول بوده است.
و اما کیفیت و همچنین زمان دقیق شهادت ایشان طبق روایت معتبر محمد بن حسین و همچنین ابوسهل اسماعیل بن علی نوبختی به این شرح است:

در هنگام نماز صبح روز هشتم ربیع الاول، امام حسن عسکری علیه السلام فرزند خودشان یعنی حجة بن الحسن عج را به حضور طلبیدند. همینکه امام حسن علیه السلام نگاهش به فرزندش افتاد گریه کرد و فرمود: ای سید اهل بیت خود، به من آبی بده. که همانا من به سوی پروردگارم می روم. سپس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با جوشانده ای که برای حضرت آماده کرده بودند ایشان را سیراب نمودند. در این هنگام امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند که مرا برای نماز مهیا کنید. و امام زمان عج نیز پدرشان را وضو دادند. و در همان وقت نماز صبح، یازدهمین خورشید امامت و ولایت به شهادت رسیدند.(۳)
هشتم ربیع الاول روز آغاز امامت امام زمان (عج)

با توجه به مطلبی که گذشت زمان دقیق شهادت امام حسن عسکری علیه السلام هنگام نماز صبح روز هشتم ربیع الاول بوده است. معلوم و واضح است که زمان نماز صبح قبل از طلوع آفتاب و آغاز روز می باشد. و به همین جهت روشن می شود که با طلوع آفتاب و شروع روز هشتم ربیع الاول امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آغاز شده است. و نهم ربیع الاول روز دوم امامت ایشان بوده است.
آیاروز آغاز امامت ائمه علیهم السلام روز شادی و فرح است ؟
قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى اطَّلَعَ إِلَى الْأَرْضِ فَاخْتَارَنَا وَ اخْتَارَ لَنَا شِیعَةً یَنْصُرُونَنَا وَ یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنَا وَ یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنَا وَ یَبْذُلُونَ أَمْوَالَهُمْ وَ أَنْفُسَهُمْ فِینَا أُولَئِکَ مِنَّا وَ إِلَیْنَا. (۴)
مولا امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: خداوند تبارک و تعالی مخلوقات زمین را مورد توجه و دقت قرار داد، سپس ما (اهل بیت) را اختیار فرمود و برای ما شیعیان را اختیار فرمود. شیعیانمان ما را یاری می کنند و در فرح و شادی ما اظهار خوشحالی می کنند و برای حزن ما اظهار حزن و اندوه می کنند. و آنها اموال و نفس های خودشان را برای ما بذل و بخشش می نمایند. آنها از ما و به سوی ما هستند.

ما شیعیان موظفیم تا در فرح و شادی اهل بیت علیهم السلام اظهار سرور و خوشحالی کنیم، همانطوریکه خودشان به ما امر فرموده اند. و به همین جهت است که شیعیان در اعیاد و موالید اهل بیت علیهم السلام جشن برپا می کنند و شادی و فرحشان را اظهار می نمایند.



http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/secret/7.gif



در رابطه با روز آغاز امامت ائمه علیهم السلام نیز باید ببینیم که آیا روز شادی ایشان بوده است، که ما نیز به پیروی از آنها در آن ایام خوشحال باشیم، یا نه؟ با کمی تتبع در روایات در می یابیم که نه تنها ایشان ما را امر به شادی و فرح در چنین روزهایی نکرده اند، بلکه با دقت در سیره خودشان نیز متوجه می شویم که اصلا چنین ایامی را جشن نمی گرفتند. و حتی در سیره هیچکدام از اصحاب و علما و فقهای شیعه نیز اقامه جشن در روز آغاز امامت ائمه علیهم السلام نمی یابیم. به عنوان مثال در کجا داریم که امام حسین علیه السلام بعد از شهادت امام حسن علیه السلام، به عنوان روز آغاز امامت خودشان جشن گرفته باشند؟ و یا در کجا می یابیم در روز یازدهم محرم که روز آغاز امامت امام سجاد علیه السلام می باشد ائمه علیهم السلام اظهار شادی کرده باشند؟ فلذا به یقین می توان گفت که ما هیچ دلیلی نداریم که روز آغاز امامت ائمه علیهم السلام روز شادی ایشان می باشد.

حتی اگر فرض کنیم که روز آغاز امامت ائمه علیهم السلام روز جشن و شادی می باشد، باز هم نمی توانیم روز نهم ربیع الاول را به عنوان اولین روز امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف جشن بگیریم، زیرا همانطورکه اثبات شد روز نهم ربیع الاول دومین روز امامت ایشان می باشد و همان روز هشتم ربیع الاول روز آغاز امامت حجة بن الحسن العسکری می باشد.
و همچنین اگر قبول کنیم که اولین روز امامت ائمه علیهم السلام روز شادی می باشد، چگونه است که این امر را به امام زمان عج اختصاص داده اند و اولین روز امامت بقیه امامان را جشن نمی گیرند؟ به کدام دلیل فقط اولین روز امامت امام زمان عج روز شادی است و نه بقیه امامان علیهم السلام؟ و اگر واقعا چنین ایامی ایام شادی و فرح است چرا اولین روز امامت امام رضا علیه السلام را به عنوان مثال جشن نمی گیرند؟ همچنین اگر گفته شود دلیل اختصاص جشن و سرور در آغاز امامت امام زمان عج زنده بودن و یا طولانی شدن و استمرار امامت ایشان می باشد. باز هم می گوییم به کدامین دلیل زنده بودن و یا طولانی شدن و استمرار امامت امامی، موجب می شود که روز آغاز امامت آن امام تبدیل به جشن و سرور گردد؟
نهم ربیع الاول، جشن عیدالزهراء

شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام روز نهم ربیع را جشن می گیرند، ولی نه به عنوان “جشن تاج گذاری” بلکه شادی ما در این روز به دلیل به درک واصل شدن قاتل حضرت زهرا سلام الله علیها و غاصب فدک و خلافت امیرالمومنین علیه السلام و منشأ بدعتها و ضلالتها یعنی عمر بن خطاب لعنة الله علیه، می باشد.
در این رابطه علامه مجلسی رحمه الله در کتاب شریف بحارالانوار نقل فرموده اند:

روایت شده که محمد بن ابی العلاء همدانی و یحیی بن محمد جریح بغدادی گفته اند که روزی ما در باب قتل عمر بن خطاب منازعه کردیم و رفتیم در شهر قم به نزد احمد بن اسحاق قمی که از خواص اصحاب امام علی النقی و امام حسن عسکری علیهما السلام بود و به خدمت امام مهدی عج نیز رسیده بود. وقتی درب خانه وی را کوبیدیم دختری عراقیه ای بیرون آمد سراغ احمد را از او گرفتیم. گفت: او امروز مشغول اعمال عید است و آن روز نهم ربیع الاول بود.

گفتم: سبحان الله عیدهای مومنان چهارتاست: عید فطر -اضحی-غدیر و جمعه.

دختر گفت: احمد بن اسحاق از امام علی النقی روایت میکند امروز روز عید است و بهترین عیدها نزد اهل بیت علیهم السلام و شیعیان ایشان به حساب می آید.

ماگفتیم اجازه بگیر تا به نزد او بیاییم چون که دختر او را خبر کرد بیرون آمد درحالی که لنگی بسته و عبائی بر خود پیچیده بود و بوی مشک از او ساطع بود. گفتیم این چه حالت است که در تو مشاهده می کنیم ؟

گفت: الان از غسل عید فارغ شدم.

گفتیم: مگر امروز عید است؟

گفت: بلی و ما را به داخل خانه خود آورد و بر روی کرسی نشانید و چنین گفت: روزی با جمعی از برادران خود به حضور مولای خود امام حسن عسکری علیه السلام مشرف شدیم در سامرا در مثل این روز (نهم ربیع) که شما به نزد من آمده اید. چون اجازه گرفتیم و به خدمت آن حضرت رسیدیم. دیدیم آن حضرت مجلس خود را آراسته و مجمره در پیش خود گذاشته است. و به دست مبارک خود عود در آن مجمره می اندازد و مجلس خود را مزین گردانیده است و بر غلامان و خدمتگزاران خود جامه های فاخر پوشانیده.

عرض کردیم: یابن رسول الله پدران و مادران ما فدای تو باد. آیا برای اهل بیت علیهم السلام امروز شادمانی تازه رخ داده است ؟
حضرت فرمود: کدام روز حرمتش از این روز نزد اهل بیت عظیم تر است؟ به درستی که خبر داد مرا پدرم که حذیفه بن یمان در روز نهم ربیع الاول خدمت جدم حضرت رسول خدا رسید.

حذیفه گفت: حضرت علی و حسنین علیهم السلام را دیدم که با حضرت رسول غذا میل می فرمودند و آن حضرت به روی ایشان تبسم می نمود و به حسنین علیهم السلام میفرمود:

بخورید! گوارا باد از برای شما برکت و سعادت این روز به درستی که این روز روزی است که حق تعالی در این روز دشمن خود و دشمن د شما را هلاک میفرماید ودر این روز دعای مادر شما (۵) را مستجاب میگرداند.
بخورید! که این روز روزی ایست که حق تعالی در این روز اعمال محبان و شیعیان شما را قبول میفرماید.
بخورید! که این روز ظاهر میشود صدق گفته خدا که میفرماید: فتلک بیوتهم خاویه بما ظلموا. این است خانه های ایشان که خالی گردیده به سبب ستمهای ایشان.
بخورید! که این روزی است که که در این روز شوکت دشمنان جد شما و یاری کننده دشمن شما شکسته میشود.
بخورید! که این روزی است که در این روز فرعون اهل بیت علیهم السلام من و ستم کننده بر ایشان و غصب کننده حق ایشان هلاک میشود.
بخورید! که این روزی است که حق تعالی عملهای دشمنان شما را باطل و بیهوده میگرداند.

حذیفه گفت که من عرض کردم: یا رسول الله آیا در میان امت تو کسی خواهد بود که این حرمتها و قداستها را بشکند.

حضرت فرمود: ای حذیفه بتی از منافقان بر ایشان سر کرده خواهد شد و در میان ایشان ادعای ریاست خواهد کرد و مردم را به سوی خود دعوت خواهد کرد و تازیانه ظلم و ستم را بر دوش خود کشیده و مردم را از راه خدا منع خواهد کرد. کتاب خدا را تحریف خواهد نمود. سنت مرا تغییر خواهد داد و میراث فرزند مرا متصرف خواهد شد خود را پیشوای مردم خواهد خواند. بر وصی من علی بن ابیطالب علیه السلام امتیاز طلبی خواهد کرد و اموال خدا را به ناحق بر خود حلال و در غیر طاعت خدا صرف خواهد کرد و من و برادر من و وزیر من علی علیه السلام را به دروغ گویی متهم و دختر مرا از حق خود محروم خواهد کرد. پس دخترم او را نفرین خواهد کرد و حق تعالی نفرین او را در این روز مستجاب خواهد نمود.

حذیفه عرض کرد: یا رسول الله چرا دعا نمیکنید حق تعالی او را در حیات شما هلاک گرداند؟

حضرت فرمود: ای حذیفه دوست ندارم جرات کنم بر قضای خدا و از اوتغییر امری را طلب نمایم که در علم او گذشته است. ولیکن از حق تعالی استدعا نمودم فضیلت دهد از سائر روزها آن روزی را که در آن روز او به جهنم می رود تا آن که احترام آن روز در میان دوستان و شیعیان اهل بیت من سنت گردد پس حق تعالی وحی کرد به سوی من که:

ای محمد در علم سابق من گذشته است که دچار آید تو و اهل بیت تو را محنت های دنیا و بلاها و ستمهای منافقان و غضب کنندگان از بندگان من. آن منافقانی که تو برای آنها خیرخواهی کردی ولی به تو خیانت کردند. تو به ایشان راستی کردی و آنها با تو مکر کردند. تو باآنها صاف بودی و آنها دشمنی تو را به دل گرفتند و تو خشنودشان ساختی ولی تو را تکذیب کردند و تو آنها را برگزیدی ولی تو را در گرفتاری ها تنها گذاشتند و سوگند یاد میکنم به حول و قوه و پادشاهی خود که البته به روی کسی که غصب کند حق علی ع را که وصی توست بعد از تو هزار درب از پست ترین طبقه های جهنم را بگشایم که آن را فیلوق می گویند و او و اصحاب او را در قعر جهنم جای دهم که شیطان بر او برتری و اشراف پیدا کند و او را لعنت کند و آن منافقان را در قیامت برای فرعونها عبرت گردانم که در زمان پیغمبران دیگر بودند و نیز برای سایر دشمنان دین عبرت شوند و منافقان و دوستان آنها را به سوی جهنم برم با دیده های کبود و روهای ترش و بانهایت مذلت و خواری و پشیمانی و ایشان را تا ابد در عذاب خود نگه دارم.

ای محمد! علی به منزلت تو نمی رسد مگر به آنچه که از بلاها توسط فرعون آن عصر و غضب کننده حق او بر او وارد میشود. کسی که جرات پیدا میکند تا گفته های مرا تغییر دهد و به من شرک آورد و مردم را از راه رضای من منع میکند. و گوساله ای از برای امت تو برپامی کند که آن ابوبکر است و به من کفر می ورزد در عرش و عظمت و جلال من به درستی امر کرده ام ملائکه هفت آسمان خود را که برای شیعیان و محبان دین شما عید بگرداند روزی که آن ملعون کشته میشود و امر کرده ام ایشان را که کرسی کرامت مرا در برابر بیت المعمور نصب کنند و ثنا گویند بر من و طلب آمرزش نمایند برای شیعیان و محبان شما از فرزندان آدم و امر کرده ام ملائکه نویسندگان اعمال را تا سه روز قلم از جرائم مردم بردارند و ننویسند گناهان ایشان را برای احترام کرامت تو و وصی تو.

ای محمد! این روز را عید گردانیدم برای تو و اهل بیت تو و برای هر که تابع ایشان است از مومنان و شیعیان و سوگند یاد میکنم به عزت جلال علو منزلت و مکان خود کسی که این روز را عید کند از برای من. ثواب آنها که دور عرش احاطه کرده اند به او عطا کنم. وقبول نمایم شفاعت او را نسبت به خویشان او و زیاده کنم مال او را اگر گشادگی دهد بر خود و عیال خود در این روز و هر سال در این روز صد هزار هزار میلیون نفر از موالیان و شیعیان شما را از آتش جهنم آزاد گردانم و اعمال ایشان را قبول و گناهان شان را بیامرزم.

حذیفه گفت: پس رسول خدا برخواست و به خانه ام سلمه رفت و من برگشتم در حالیکه به کفر عمر لعنه الله یقین کرده بودم. تا آنکه بعداز رسول خدا دیدم که چه فتنه ها برانگیخت….پس حق تعالی دعای برگزیده خود ودختر پیغمبر خود را در حق آن منافق مستجاب گردانید و قتل او را بر دست کشنده او (حضرت ابولولو رحمه الله) جاری ساخت. من به خدمت حضرت امیرالمومنین رسیدم تا آن حضرت را تهنیت و مبارک باد گویم که آن منافق کشته شد و به عذاب حق تعالی واصل گردید. چون حضرت مرا دید فرمود: ای حدیفه: آیا به یاد داری آن روزی را که آمدی به نزد سید من رسول خدا من و دو سبط او حسنین علیهم السلام نزد او بودیم و با او غذا میخوردیم ایشان تو را بر فضیلت این روز آگاه ساخت.

عرض کردم: بلی ای برادر رسول خدا.
حضرت فرمود: به خدا سوگند این روز روزی است که حقتعالی در آن دیده آل رسول را روشن گردانید و من برای این روز هفتاد و دونام میدانم.
حذیفه عرض کرد: یا امیرالمومنین! میخواهم این نام ها را از شما بشنوم.

حضرت فرمود: این روز روز استراحت مؤمنان است زیرا از شر آن منافق استراحت یافتند، روز زایل شدن کرب و غم است، روز غدیر دوم است، روز تخفیف گناهان شیعیان است، روز برهم شکستن بنای کفر و عدوان است، روز عافیت است، روز برکت است، روز طلب خونهای مؤمنان است، روز عید بزرگ خدا است، روز مستجاب شدن دعا است، روز موقف اعظم است، روز وفای به عهد و شرط است، روز کندن جامة سیاه است روز ندامت ظالم است، روز شکسته شدن شوکت مخالفان است، روز نفی هموم است، روز فتح است، روز عرضة اعمال کافران است، روز ظهور قدرت خدا است، روز عفو از گناه شیعیان است، روز فرج ایشان است، روز توبه است، روز انابه بسوی خدا است، روز زکات بزرگ است، روز فطر دوم است، روز اندوه یاغیان است، روز گره خوردن آب دهان در گلوی مخالفان است، روز خشنودی مؤمنان است، روز عید اهل بیت است، روز ظفریافتن بنی اسرائیل بر فرعون است، روز مقبول شدن اعمال شیعیان است، روز پیش فرستادن صدقات است، روز زیارتی مثوبات است، روز قتل منافق است، روز وقت معلوم است، روز سرور اهل بیت است، روز مشهود است، روز قهر بر دشمن است، روز خراب شدن بنیان ضلالت است، روزی که ظالم انگشت ندامت به دندان می گیرد است، روز تنبیه است، روز شرف است، روز خنک شدن دلهای مؤمنان است، روز شهادت است، روز درگذشتن از گناهان مؤمنان است، روز تازگی بوستان اهل ایمان است، روز شیرینی کام ایشان است، روز خوشی دلهای مؤمنان است، روز برطرف شدن پادشاهی منافقان است، روز توفیق اهل ایمان است، روز رهایی مؤمنان از شر کافران است، روز مانور اهل ایمان است، روز به خود بالیدن است ، روز قبول اعمال است، روز تبجیل و تعظیم است، روز نحله و عطاء است، روز شکر حق تعالی است، روز یاری مظلومان است، روز زیارت کردن مؤمنان است، روز محبّت کردن به ایشان است، روز رسیدن به رحمتهای الهی است، روز پاک گردانیدن اعمال است، روز فاش کردن رازها است، روز برطرف شدن بدعتها است، روز ترک گناهان کبیره است، روز ندا کردن به حق است، روز عبادت است، روز موعظه و نصیحت است و روز انقیاد پیشوایان دین است.

حذیفه گوید: سپس از خدمت امیرالمومنین برخواستم و گفتم اگر در نیابم از افعال خیر و آنچه امید ثواب از آن دارم مگر محبت این روز ودانستن فضیلت این روز هر آینه منت های آرزوی من خواهد بود.

پس محمد و یحیی راویان این حدیث گفتند: چون این حدیث را از احمد بن اسحاق شنیدیم هر یک برخواستیم و سر او را بوسیدیم و گفتیم: حمد و شکر میکنیم خداوندی را که برانگیخت تو را از برای ما تا فضیلت این روز را به ما برسانی پس به خانه های خود برگشتیم و این روز را عید گرفتیم.(۶)

اقوال علما درباره جشن عیدالزهراء سلام الله علیها

مرحوم سید بن طاووس بعد از نقل روایت فوق می فرمایند :من این حدیث را از خط محمد بن علی بن محمد بن طیّ نقل می نمایم و بر اساس تفحّصی که من در کتابها داشته ام ، دسته ای از روایات را موافق با این روایت یافتم و لذا بر آن اعتماد نمودم و به سزاست که این روز که در حدیث امده است را بزرگ شمرد و در آن اظهار سرور و شادمانی نمود .(۷)

به همین جهت است که متقدمین و متأخرین از علما و فقهای شیعه این روز را روز به درک واصل شدن عمر لعنة الله علیه می دانستند و در این روز اظهار سرور و خوشحالی میکردند. و حتی بعضی از آنها کتاب های جداگانه ای در اثبات این حقیقت نوشته اند. از جمله آنها می توان به کتاب علامه مجلسی رحمة الله علیه، کتاب صاحب مستدرک (محدث میرزا شیخ حسین نوری) و همچنین کتاب “فصل الخطاب فی تاریخ قتل ابن الخطاب” که در عصر ما نوشته شده است، اشاره کرد.

علامه مجلسی رحمة الله علیه در این رابطه می فرمایند: و المشهور بین الشیعة فی الأمصار و الأقطار فی زماننا هذا هو أنه الیوم التاسع من ربیع الأول، و هو أحد الاعیاد. یعنی بین شیعیان در تمامی نقاط و نواحی در زمان ما مشهور است که به درک واصل شدن او در روز نهم ربیع الاول می باشد. و آن روز یکی از اعیاد است.

در ادامه ایشان در رابطه با شبهه ای که توسط برخی گفته می شود که روز مرگ عمر ۲۸ ذی الحجة بوده است میفرمایند: اعتبار تلک الروایات مع الشهرة بین أکثر الشیعة سلفا وخلفا لا یقصر عما ذکره المؤرخون من المخالفین، ویحتمل أن یکونوا غیروا هذا الیوم لیشتبه الامر على الشیعة فلا یتخذوه یوم عید وسرور.

یعنی اعتبار آن روایات (در اثبات مرگ عمر در روز نهم ربیع) بعلاوۀ شهرتی که بین اکثر شیعیان سلف و خلف دارند، کمتر از آنچه مورخین مخالف نقل کرده اند (که روز مرگ وی ۲۸ ذی الحجة است) نیست. (به عبارت دیگر اعتبار روایت نهم ربیع با گفته های مخالفین رد نمی شود) و احتمال دارد که مخالفین این روز را تغییر داده اند تا امر برای شیعیان مشتبه شود، و آن روز را روز عید و سرور نگیرند. (۸)

مرحوم صاحب جواهر در مورد فضیلت نهم ربیع الاول می نویسد :و اما غسل برای روز نهم از ماه ربیع الاول، پس به تحقیق حکایت شده که احمد بن اسحاق قمی در این روز به عنوان عید غسل کرده است. به خاطر روایتی که از اتفاق واقعه عظیمی در این روز خبر می دهد، که سرور مومنین و غضب منافقین را به دنبال دارد…و به تحقیق به روایت مفصلی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله در فضل و برکت این روز و اینکه روز شادی و سرور برای ایشان می باشد برخورد کردم که ذهن انسان در فهم آن محیر و سرگردان می شود. و در آن روایت به وقوع آن امر (کشته شدن عمر بن خطاب) در این روز تصریح شده است. پس چه بسا که ما به علت مستحب بودن غسل در مثل چنین ایامی قائل به استحباب غسل در این روز شویم. و مخصوصا که این روز برای ما و پیشوایان ما علیهم السلام روز عید و سرور می باشد.(۹)
شیخ مفید رضوان الله علیه می گوید: و روز نهم از ماه ربیع الاول روز عید بزرگ است وبرای آن شرح مفصلی است که در جای خود ذکر شده است و این روز را پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله عید گرفتند و مردم را نیز امر فرمودند که در این روز عید بگیرند. (یعنی اظهار شادی و سرور نمایند.) (۱۰)
شیخ کفعمی رضوان الله علیه نیز می گوید: همانا روز نهم ربیع الاول روزی شریف و بسیار عظیم المنزله است. و اظهار جشن و سرور و عید گرفتن، انفاق کردن بر مومنین، توسعه بر عیال، استعمال بوی خوش، لباس نو بر تن کردن، شکرگذاری و عبادت خداوند در این روز استحباب دارد.(۱۱)
و همچنین سید طباطبائی یزدی در کتاب عروة الوثقی جلد۲صفحه۱۵۲ روز نهم ربیع الاول را از جمله اعیاد و مناسبات شریفه ای قرار داده که غسل در آن مستحب می باشد. و اکثر فقهاء از ایشان تبیعیت نموده اند.
حرف آخر
با توجه به دلایل و براهین واضح و روشنی که ارائه شد روز نهم ربیع الاول روز اظهار جشن و سرور و تبری از دشمنان اهل بیت علیهم السلام می باشد. البته این نکته را نیز متذکر می شویم که یاد و ذکر نام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در هر زمانی نیکوست، و شرعاً حرام نیست که افرادی بخواهند در این روز به بهانه ایام آغاز امامت حضرت مهدی عج از ایشان یاد کنند. ولی همواره باید به خاطر داشت که این روز، روز اظهار تبری و برائت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام می باشد، و این همان سیره و سنت ائمه اطهار علیهم السلام بوده است. فلذا تضعیف و بلکه دوری از سیره ایشان به نحوی که هیچ سخنی از تبری در این روز به میان آورده نشود، و بزرگ کردن و گرامیداشتن جشنی که هیچ توصیه ای به آن نشده است، یقینا مورد رضایت ائمه اطهار علیهم السلام نمی باشد. متاسفانه همین مساله را در سالهای اخیر شاهد بوده ایم که پرچمداران “جشن تاج گذاری” با بزرگ نمودن این جشن هیچ سخنی از تبری از دشمنان اهل بیت علیهم السلام به میان نمی آورند. به همین جهت، شیعیان باید هوشیار باشند و نگذارند افرادی نام امام زمان عج را وسیله و ابزاری قرار دهند تا تبرّی را در میان ایشان کمرنگ و بلکه حذف نمایند. و مطمئن باشیم که اگر چشمانمان را ببندیم و از کنار اینگونه فتنه ها بگذریم، روزی چشم باز خواهیم کرد و می بینیم که هیچ اثری از برائت و تبری در میان شیعیان باقی نمانده است.

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد………با رکن تبرّی است که محکم گردد
یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست………یا رب نکند که رزق ما کم گردد

اسناد:
(۱) مصباح کفعمی ج۲ ص۵۳۳ – بحارالانوار ج۵۰ص۳۳۵
(۲) مسارالشیعه ص۲۸-۲۹
(۳) روایت معتبر محمد بن حسین: کمال الدین شیخ صدوق ج۲ص۴۷۳ و بحارالانوار ج۵۰ص۳۳۱ و روایت ابو سهل: الغیبة شیخ طوسی ص۲۷۳ و بحارالانوار ج۵۲ص۱۶
(۴) بحارالانوار ج۴۴ص۲۸۷
(۵) اشاره به آن جائی که حضرت زهرا سلام الله علیها موقعی که عمر نامه فدک را پاره کرد. فرمودند خدا شکمت را پاره کند.
(۶) زادالمعاد علامه مجلسی باب ۸ص۳۲۵ و زوائد الفوائد از علی بن علی بن طاووس. باب ربیع الاول و بحارالانوار جلد ۳۱ ص۱۲۰.
(۷) بحارالانوار ج۳۱ص۱۲۹ به نقل از زوائد الفوائد.
(۸) بحارالانوار ج۳۱ص۱۳۲
(۹) جواهر الکلام ج ۵ ص ۴۳- ۴۴
(۱۰) مستدرک الوسائل ج۲ ص۵۲۲ از مسار الشیعة شیخ مفید
(۱۱) کتاب مصباح شیخ کفعمی ص ۲۷۰

R A H A
01-11-2014, 07:51 PM
http://www.worldup.ir/images/c242dj6cfkzmntupfipw.gif

نهم ربیع الاول
http://www.ayehayeentezar.com/images/smilies/18106907866842789177.gifسالروز آغـاز ولایت و امامت و زعامتhttp://www.ayehayeentezar.com/images/smilies/18106907866842789177.gif
http://www.ayehayeentezar.com/images/smilies/18106907866842789177.gifآخـریــن سحـاب رحمت ، نــاجــی امـت http://www.ayehayeentezar.com/images/smilies/18106907866842789177.gif
http://www.ayehayeentezar.com/images/smilies/18106907866842789177.gifو یگانه ذریـه ذخیـره دودمـان آل طاهاhttp://www.ayehayeentezar.com/images/smilies/18106907866842789177.gif
http://www.ayehayeentezar.com/images/smilies/18106907866842789177.gifصاحب العصر وزمان،مولای منتظـرانhttp://www.ayehayeentezar.com/images/smilies/18106907866842789177.gif
http://www.ayehayeentezar.com/images/smilies/18106907866842789177.gif اباصالح المهـدی عجل الله تعالی فرجه http://www.ayehayeentezar.com/images/smilies/18106907866842789177.gif
http://www.ayehayeentezar.com/images/smilies/18106907866842789177.gifبرمحبان ، منتظران و چشـم انتظــاران http://www.ayehayeentezar.com/images/smilies/18106907866842789177.gif
http://www.ayehayeentezar.com/images/smilies/18106907866842789177.gifظـهـــورش تبـــریـک و تهنیـت بـــــادhttp://www.ayehayeentezar.com/images/smilies/18106907866842789177.gif

R A H A
01-11-2014, 07:51 PM
جهان محیط وسیع عنایت است امروز
وجود، مرکز نور هدایت است امروز

عطا و جود و کرم بی نهایت است امروز
دهید مژده که عید ولایت است امروز

خجسته باد به مستضعفین زعامت شان
که ثبت شد به کتاب خدا امامت شان

الا که قائم امر قیام شد مهدی
زمامدار به کل نظام شد مهدی

به خلق رهبر والا مقام شد مهدی
امام بود و دوباره امام شد مهدی

کرامت و شرف و نصر ما مبارک باد
امامت ولی عصر ما مبارک باد

محیط سفره ی گسترده ی کرامت اوست
پناه عالم هستی به ظل قامت اوست

امامت همه مستضعفین امامت اوست
«سلامت همه آفاق در سلامت اوست»

غلامرضا سازگار

R A H A
01-11-2014, 07:52 PM
صفای قدم های عارفانه و حضور عاشقانه اش،
دل را جلا می دهد.

امامتش، آیه آیه نور است که دل های منتظر را روشنی می بخشد.
او اگرچه از نظرها غایب است، اما عطر ولایتش، هنوز
که هنوز است، جان های عاشق را می نوازد
و آنها را مهیا می کند برای روز ظهورش؛

برای روزی که با شمشیر عدلش، زنجیر ستم را از هم
خواهد گسست، برای روزی که دوازده امام نور و
روشنایی نیز آن روز را نوید داده اند؛

روز موعود را می گویم، روزی که خورشید عدالت از
پشت ابرهای انتظار طلوع خواهد کرد و
جهان، روشن از نور حقیقت خواهد شد.

امام صادق علیه السلام که برای همیشه، مروارید سخنانش در
گنجینه یادها جاودانه است، می فرماید:

«محمد، علی، فاطمه، حسن، حسین و ائمه که از اولاد
حسین اند، چهارده نوری هستند که خدای تعالی،
چهارده هزار سال پیش از خلق جمیع مخلوقات، آنها را خلق کرد.

آخر ایشان قائم است که بعد از غیبتش، قیام می کند و
دجّال را می کشد و زمین را از هر گونه جور و ستم پاک می گرداند».

R A H A
01-11-2014, 07:52 PM
سپید باد کتابی که شیفتگی اش ادامه دارد
؛ کتابی که یازدهمین فصل آن، بی هیچ وقفه ای،
از بهاری دیگر می گوید و دل ها با آن می رویند.

اینک فرشتگان با دسته هایی از گل، به اقلیم دیگری از
شادی پا نهاده اند و آمده اند تا پیرامون عبایی روشن بگویند:
«چقدر صدای نفس های خورشید گرم است!»

در دل های آنان، غم هجران اختر یازدهم ـ بی درنگ ـ
با لحظه های شریف شادی، پر شده است.

سروده های تمجید هم از راه می رسند تا نقل پاش
ادامه مجلس آنان باشند.

مهدی(عج) آمده است

امروز هیچ تابندگی به راهْ نمایی حجت آخر خدا نمی رسد.
امروز، انسان شادان و تشنه، جرعه نوش فضیلت
است و از شوقی که در جان آدمیان گام برداشته،
سبزترین عید برپا شده است.

این محفل هم دست کمی از مجلس سرور فرشتگان ندارد.
امروز برای پرنده ها نیز سرشار از رهایی پیش روست.

کودکی مصمم آمده است تا هرچه واقعه های بزرگ
را تفسیر کند. آمده است تا نسل ها،
از شمایلِ حقیقت پرتو بگیرند.

موسم تردید نیست که نقشه های کذاب بگیرد.
امروز از این نور، دست های سیاه دروغینی که
در جست وجوی جاه و مترصد کسب مقام بوده اند،
در کنجی خزیده اند.

مهدی(عج) آمده است.

R A H A
01-11-2014, 07:53 PM
کرامتی که ز کف رفته باز باز آرد
لوای حمد علی را به احتزاز آرد

سلام گرم همه اولیا به جان و تن اش
که اوست شمع و دل انبیاست انجمن اش

شفای روح هزاران مسیح در سخن اش
شکوه احمدی و ذوالفقار بوالحسن اش

صلای عدل الهی به تازیانه ی اوست
لوای دولت مستضعفین به شانه ی اوست

نه ربیع نخستین، نکوترین عید است
غدیر دوم پویندگان توحید است

بزرگ عید امامت بدون تردید است
ندای نصر من الله مهر تایید است

ترانه ی جرس از کاروان نور آید
ز جبرئیل امین مژده ی ظهور آید

الا قیام قیامت به قامتت مهدی
حیات عدل محیط زعامتت مهدی

گرفته ملک جهان را کرامتت مهدی
خجسته باد مقام امامتت مهدی

الا ندیده، دل و دیده محو دیدارت
هزار یوسف مصری اسیر بازارت

امامت تو نوید نخست قرآن است
امامت تو کلید نجات انسان است

امامت تو امید همه امامان است
امامت تو کمال کمال ایمان است

امامت تو امید موالیان خداست
هماره آرزوی قلب سیدالشهداست

هزار موسی عمران مقیم طور تو اند
مقیم طور تو پروانه های نور تو اند

تمام خلق خداوند در حضور تو اند
هماره منتظر لحظه ی ظهور تو اند

به جمع منتظران چون علی امامت کن
قیام تو است قیامت بیا قیامت کن

تو آفتاب خدایی خدا نگهدارت
همیشه در دل مایی خدا نگهدارت

مدینه کرب و بلایی؟ خدا نگهدارت
کنار قبر رضایی؟ خدانگهدارت

«تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد»
«وجود نازکت آزرده از گزند مباد»

به تیغ عدل تو کاخ ستم خراب شود
تمام عالم، یک باره انقلاب شود

عدو در آتش بیداد خویش آب شود
دعای فاطمه یک روز مستجاب شود

چه می شود که شود از دعای مادر تو
دو چشم میثم تو جای پای لشگر تو

استاد حاج غلامرضا سازگار

R A H A
01-11-2014, 07:53 PM
تکیه بزن بر منبر امامت

ریسه های ستارگان، سقف بالای سرت را چر
اغانی کرده اند.

نرگس و یاس، دامان خود را زیر پایت گسترده اند.
صلوات بر لب های مؤمنین گل می دهد
و عطر تکبیر و تهلیل از آن برمی خیزد.

دود اسپند و بوی عود و عطر مشک، در هم می آمیزند.
بوتران، گرد وجودت دست افشانی می کنند.

و قاصدک ها، در باد به رقص می آیند تا این
خبر خوش و مبارک را در عالم بپراکنند.

منبری از نور چیده شده است تا تو بر آن تکیه بزنی.

نزهت بادی

R A H A
01-11-2014, 07:54 PM
آغاز امامت نور
خداوند، سرنوشت زمین را به تو سپرده است.

در این ثانیه های تازه، در این شکوه دیرین سال رحمت که امروز این گونه
سرشار است، پای هر دریچه ستاره ای می درخشد و هیاهویی است آغاز روزی
این چنین را؛ آغاز امامت نور، آغاز امامت آخرین ستاره بیدار.

شایسته ایستاده ای و چراغ های راه، در سرانگشتان اشارتت روشن شده است.
شایسته ایستاده ای و خورشید، بر پلک های آفتابی ات سجده برده است.
شایسته ایستاده ای و این آغاز روزهای انتظار است.

این روز فرو خفته را برانگیخته ای در صبحی روشن؛ آخرین وعده
الهی محقق شده است.

شایسته ایستاده ای و بر شانه های استوارت، بهار بوسه داده است؛
حضور روشنت امید این روزهاست.

شایسته ایستاده ای و اشتیاق امامتت، این فرودست را به فرادست
پیوند زده است.

زمین در پوست خود نمی گنجد و چراغ های هدایت،
در دست های مهربانت روشن است.

تو آن سایه مهربانی که وعده حتمی خداوندی برای این روزهای مکرر و مکدر.
وعده نور، جذبه فلق است و کرانه های آسمان، خلاصه شده در چشم هایت.

جذبه فلق است و اولین روزی که ردای امامت به تن کرده ای.
جذبه فلق است و روزی سرشار از آینه.

نجوای گداخته ام را به شور، در جای جای خاک رها کرده ام.
جهانی در مقابل شکوهت خم شده است. نعمت، بر ما تمام و شب
چون روحی سرگردان، در بیابان های پیکر خویش فرو ریخته
است و روز با برقی از دیدگان سرشارت آغاز شده است.

بوی بابونه فضا را آکنده است؛
اولین روز امامتت، اولین روزی است که جهان،
با شوق در جذبه نورت ته نشین شده است.

امروز اولین روزی است که خداوند سرنوشت زمین را به تو سپرده است.

R A H A
01-11-2014, 07:54 PM
آخرین ستاره


از روشنای پرشکوه امامت آمدی تا حجت را بر ما تمام کنی.

آمدی تا آخرین شاخه های درختانِ زمین را به
خورشیدی ابدی پیوند زنی و این چنین، سرتاسر
جهان را «یا هو» یت فراگرفت.

چشمانت، این استعاره های باران، بوی خاک
جانمان را بلند کرده است.

ای بزرگ!
ببین چگونه تاروپودمان را معطر کرده ای.

نگاهت، حلول یازده ستاره است و ما با وسیعِ آسمان،
دوازدهمین بارش را به جشن نشسته ایم.

طاق نصرت ها را می بینی؟!.

R A H A
01-11-2014, 07:55 PM
http://shabhayetanhayi.ir/wp-content/uploads/%D8%AA%D8%A7%D8%AC%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%AF%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%AA%D9%86.shabhayetanhayi-3.gifمهدیا! http://shabhayetanhayi.ir/wp-content/uploads/%D8%AA%D8%A7%D8%AC%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%AF%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%AA%D9%86.shabhayetanhayi-3.gif

جانها، شورانگیز از یاد دلربای توست. شقایق های شادی بشر،




در شبستان شیدایی تو می كاود و شایسته ترین بندگان خدا، شب ها و روزها،


شرط تداوم حیات خویش را در آویختن به شاخه طوبای محبت تو می دانند.




http://shabhayetanhayi.ir/wp-content/uploads/%D8%AA%D8%A7%D8%AC%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%AF%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%AA%D9%86.shabhayetanhayi-3.gif یا صاحب الزمان ا! http://shabhayetanhayi.ir/wp-content/uploads/%D8%AA%D8%A7%D8%AC%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%AF%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%AA%D9%86.shabhayetanhayi-3.gif




دلها به یاد تو می تپد و روشنی نگاه منتظران به افق خورشید ظهور توست



ای برترین افق برای پرواز پرندگان آرزو، ای تجلی آبی ترین آسمان امید،



ای منتهای برترین خیال هستی، ای آرمان همه چشم انتظاران،



دنیا نیازمند ظهور توست، و قلب انسانها به شوق زیارت روی دلربای تو می تپد.


ای قلب عالم امكان، بیا و گـَرد گامهایت را توتیای چشمانمان قرار ده.



بیا كه نوای دل انگیز توحیدت را با گوش جان شنواییم.

R A H A
01-11-2014, 07:55 PM
احمدبن اسحاق می گوید: روزی نزد حضرت عسکری رفتم و پرسیدم:
ای پسر رسول خدا! امام و جانشین پس از شما کیست؟

پس آن حضرت به درون خانه رفت و بازگشت در حالی که
پسری سه ساله که صورتش همچون ماه تمام می درخشید
بر دوش خویش داشت و فرمود:

«ای احمد بن اسحاق! اگر نزد خدای متعالی و حجت های
او گرامی نبودی، پسرم را به تو نشان نمی دادم.

همانا او هم نام و هم کنیه رسول خدا و کسی است که
زمین را از عدل و داد پر می کند».

گفتم: سرور من! آیا نشانه ای است که قلبم به آن آرام گردد؟
در این هنگام، کودک لب به سخن گشود و
به زبان عربی روان گفت:

«من بقیة اللّه در زمین هستم که از دشمنان خدا انتقام
خواهم گرفت. ای احمد بن اسحاق! پس از اینکه با چشم
خود می بینی در پی نشانه مباش».

R A H A
01-11-2014, 07:56 PM
حکومت صالحان




پیش از تو، یازده ثمره دیگر از شجره نبوت
بر این منبر امامت ایستاده و خطبه ولایت خوانده بودند.

نخستین دست ولایت در غدیر خم، با دست رسول الله صلی الله علیه و آله
برافراشته شد و ندای «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَهَذا عَلِیٌّ مَوْلاهُ»،
با صدای پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله بر آسمان ها طنین انداخت.

آن روز خداوند، دین خویش را با آغاز امامت امیرالمؤمنین علی علیه السلام
کامل کرد و امروز، به واسطه حضور تو، آن را به تمامیت خویش می رساند.

اگرچه دشمنان حق، بارها امامان پیش از تو را آزردند
اما بنا به وعده الهی، عهد امامت به نااهلان نرسید
و از مسیر الهی خویش بیرون نرفت.

امروز، روز آغاز حکومت صالحان بر زمین است.

R A H A
01-11-2014, 07:56 PM
زمزمه های خوش ظهور


امروز، روز جهانی عشق است؛
روز جهانی شمشادهای جوان، روز جهانی لبخندهای از
سر شادی، روز جهانی آرمان های به اجابت رسیده... .

حالا همیشه، همه چیز سپید است، همه چیز خالص است.
می شود نفس عمیقی کشید و به حکومت جهانی و تازه
تاسیس مهدی(عج)، امیدوار و سرخوش بود.

آقا که باشد...
آقا که باشد، حتی خارهای باغ هم با رهگذران مهربانند.

آقا که باشد، باران همیشه هست.
خورشید، تن هیچ نازکی را پژمرده نمی کند و نمی سوزاند.

شومی و دلهره آوری، از اخبار جهان پاک می شود و بدطینتی
و بدخواهی، از قاموس الفاظ آدمیان، بیرون می رود.

آقا که باشد، «زندگی» به زندگی ما برمی گردد و همه
جعفر کذاب ها، از شهر و دیار ما فراری می شوند.

R A H A
01-11-2014, 07:57 PM
واپسین ذخیره خداوند









زمان، در آستانه تحول شگرفی ایستاده است.
دیروز، ستاره ای پرفروغ از آسمان دنیا فرو افتاد و
سینه زمین، تنها پس از 28 سال، از طنین قلب تپنده ولایتش تهی شد.

این بار هم اهل زمین، در آزمون آسمانی پروردگار،
سرافکنده ماندند و چشمه فیض و رحمت الهی را با دستان
ستم و ناسپاسی خویش، خشکاندند، اما خدا هرگز
از هدایت بندگان خود دریغ نمی ورزد.

لطف و بنده نوازی اش، مانع از آن است که زمین از
وجود پربرکت حجت خدا خالی بماند، پس آخرین منجی
خویش را در پس پرده غیبت، برایشان ذخیره می سازد
تا به برکت حضور امامی دیگر در عالم، باران
الطاف خداوند، بر اهل زمین ببارد.

اینک مقدر شد که کودک خردسالی، در پنجمین بهار
زندگی اش، با چشمان پر اشک، ولی پرامید، پدر
را وداع گوید و بار امانت الهی را بر دوش گیرد؛

موعودی که واپسین ذخیره خداوند در زمین است
و دیر نیست که برای گستردن ردای سبز
عدالت بر سر جهان، قیام کند.

فاطره ذبیح زاده

R A H A
01-11-2014, 07:57 PM
نهم ربیع عید ولایت ، تابد به عالم نور هدایت
یا حجة بن العسکری جانم فدایت



لبخند خورشید ، بر ارض و سما ، شور و شعف شد ، در دل هویدا

نور امامت ، شد جلوه گر در ، شمس جمال ِ ، مهدی زهرا

شاهنشهی و عالم هستی گدایت ، یا حجة بن العسکری جانم فدایت

نهم ربیع عید ولایت ، تابد به عالم نور هدایت


یا حجة بن العسکری جانم فدایت


سید العالم ، جان جهانی ، جان جهانی ، آرام جانی

نورُ الکواکب ، امام غائب ، حجت اللهی ، صاحب زمانی

کبوتر دل می زند پر در هوایت ، یا حجة بن العسکری جانم فدایت


نهم ربیع عید ولایت ، تابد به عالم نور هدایت


یا حجة بن العسکری جانم فدایت


به خوشحالی ِ ، ام ابیها ، به ذریه ی ، پاک مصطفی

دعا کن شود ، رزق جمع ما ، هم سامرا و ، هم کرببلا

ای قربان نافله و ذکر و دعایت ، یا حجة بن العسکری جانم فدایت


نهم ربیع عید ولایت ، تابد به عالم نور هدایت


یا حجة بن العسکری جانم فدایت




غرق گناهم ، بده پناهم ، در سوز و آهم ، ای تکیه گاهم


از همه جا من ، درمانده گشتم ، اما تو دادی ، دوباره راهم

نفسم را کن ذبیح صحرای منایت ، یا حجة بن العسکری جانم فدایت



نهم ربیع عید ولایت ، تابد به عالم نور هدایت


یا حجة بن العسکری جانم فدایت

R A H A
01-11-2014, 07:58 PM
اینک این دوازدهمین آفتاب!




یازده چراغ آفتاب نما، یازده تلألؤ شب فروز،
یازده نور بی سایه، از آسمان محمد صلی الله علیه و آله دمید،
ولی پراکندگی جان های امت و دشمنی دشمنان، به سنگ کینش شکست.

یازده بار حمیت بشر امتحان شد و یازده نمره سرخ مردودی
و یازده امام شهید ماند و داغ ننگ بر جبین زمان.

اینک این دوازدهمین ستاره از چشم ها پنهان است.
شاید تفرقه در جان امت، به اتفاق گراید؛

شاید زمان به اندازه حرمت نگاه موعود،
تطهیر یابد؛ شاید فراقش، عبرت تاریخ گردد.

اینک این امام غائب، در تقدیر آرزوهای زمین نهان می ماند
تا زمانی که دل ها یکدل شود؛ تا زمانی که
چشم ها را برای دیدنش آب زنیم.

زمین از حجت خالی نمی ماند
وقتی امامی می رود، امت سرگردان و پریشان، جان آشفت
ه به درگاه برگزیده و جانشینش می کشاند و دل به هوای کوی او می دهد.

وقتی امامی می رود، زخم هجران، دل مستمند شیعه را
نگاه جانشینش التیام می دهد. اینک چه شده؟

آیا بعد از ماه یازدهم، آسمان شیعه تاریک خواهد ماند؟!
آیا تقدیر شیعه، بی امامی است؟!

این سؤالی بود که در جان انبوه جمعیت، آتش افکنده بود.
ناگهان نوری و بوی یاسی آشنا، در میان جمع پیچید.

کوچه های دل قوم، انگار عمری آب و جارو
شده بود، برای قدوم این مسافر!

ناگهان، نوری در هیئت کودکی به قامتْ خرد
و به قیمت بی کران، ظاهر شد.

صدایی دل نشین گفت:
«چه کسی بر امام نماز می گزارَد جز امام؟!»

گل نرگس، نماز گزارد؛ پس چهار تکبیر گفت به غفلت
و قدرنشناسی بشر؛ چهار تکبیر گفت به خواب مردمان.

خواست که پرده نشینی اراده کند آن نگار تا پرده ها
از چشم بشر فرو افتد و حجاب ها از باور مردمان
کنار رود؛ تا دوباره بیاید آن ماه همیشه.