Sara12
01-28-2011, 06:47 PM
انتخاب تهران بین 5 شهر برتر دنیا، نتیجه 5 سال توجه به حمل و نقل عمومی بود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:
http://iran-tejarat.com/ImagesNews/2011/1/28-13-37-7-X1Y.jpg تهران در حالی در بین 5 شهر برتر دنیا در زمینه توسعه حمل و نقل پایدار انتخاب شد که صدها شهر از 5 قاره دنیا با تمام توان در این رقابت بینالمللی شرکت کرده بودند تا هر یک در بین 5 شهر برتر دنیا قرار گیرند.
به گزارش موج به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ایجاد سیستم اتوبوسرانی تندرو موسوم بهBRT برای نخستین بار در کشور و گسترش خطوط آن به 5 خط ظرف مدت سه سال به نحوی که هر یک از خطوط 5 گانه BRT که با بیشترین سرعت و کمترین هزینه خدمات خود را به شهروندان ارائه میدهند، بلافاصله پس از راه اندازی مورد استقبال عمومی شهروندان قرار گرفته و از این رو، طبق برنامهریزیهایی که انجام شده است، خطوط BRT را به 10 خط افزایش خواهد یافت.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، استقبال کم نظیر شهروندان از خطوط BRT به رغم برخی مقاومتهای اولیه در مقابل این خدمت عمومی را از جمله دلایل انتخاب تهران اعلام کرد و گفت: امروزه خط یک BRT در مسیر چهارراه تهرانپارس- میدان آزادی که تعداد مسافران آن از مرز نیم میلیون نفر در روز فراتر رفته به یک شاخص جهانی در زمینه استقبال شهروندان از حمل و نقل عمومی تبدیل شده است.
معاون شهردار تهران به توسعه سیستم مترو و سرعت بخشیدن به گسترش خطوط و ایستگاههای آن از یک طرف و افزایش ظرفیت جا به جایی مسافران مترو در آن از طرف دیگر اشاره نمود و افزود: به عنوان نمونه سرعت احداث خطوط زیر زمینی مترو از سالانه 2.5 کیلومتر در سالهای گذشته به سالانه 15 کیلومتر در دو سال اخیر افزایش پیدا کرده و با به کارگیری دستگاههای پیشرفته حفر تونل موسوم به TBM این توانایی وجود دارد که این میزان تا 25 کیلومتر در سال افزایش پیدا کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:
http://iran-tejarat.com/ImagesNews/2011/1/28-13-37-7-X1Y.jpg تهران در حالی در بین 5 شهر برتر دنیا در زمینه توسعه حمل و نقل پایدار انتخاب شد که صدها شهر از 5 قاره دنیا با تمام توان در این رقابت بینالمللی شرکت کرده بودند تا هر یک در بین 5 شهر برتر دنیا قرار گیرند.
به گزارش موج به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ایجاد سیستم اتوبوسرانی تندرو موسوم بهBRT برای نخستین بار در کشور و گسترش خطوط آن به 5 خط ظرف مدت سه سال به نحوی که هر یک از خطوط 5 گانه BRT که با بیشترین سرعت و کمترین هزینه خدمات خود را به شهروندان ارائه میدهند، بلافاصله پس از راه اندازی مورد استقبال عمومی شهروندان قرار گرفته و از این رو، طبق برنامهریزیهایی که انجام شده است، خطوط BRT را به 10 خط افزایش خواهد یافت.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، استقبال کم نظیر شهروندان از خطوط BRT به رغم برخی مقاومتهای اولیه در مقابل این خدمت عمومی را از جمله دلایل انتخاب تهران اعلام کرد و گفت: امروزه خط یک BRT در مسیر چهارراه تهرانپارس- میدان آزادی که تعداد مسافران آن از مرز نیم میلیون نفر در روز فراتر رفته به یک شاخص جهانی در زمینه استقبال شهروندان از حمل و نقل عمومی تبدیل شده است.
معاون شهردار تهران به توسعه سیستم مترو و سرعت بخشیدن به گسترش خطوط و ایستگاههای آن از یک طرف و افزایش ظرفیت جا به جایی مسافران مترو در آن از طرف دیگر اشاره نمود و افزود: به عنوان نمونه سرعت احداث خطوط زیر زمینی مترو از سالانه 2.5 کیلومتر در سالهای گذشته به سالانه 15 کیلومتر در دو سال اخیر افزایش پیدا کرده و با به کارگیری دستگاههای پیشرفته حفر تونل موسوم به TBM این توانایی وجود دارد که این میزان تا 25 کیلومتر در سال افزایش پیدا کند.