PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تزئین فنجان قهوه با فوم یا کف شیر



Sara12
01-24-2011, 11:16 PM
تزئین فنجان قهوه با فوم یا کف شیر


تزئین فنجان قهوه با فوم یا کف شیر، مخصوصاً برای کاپوچینو در بسیاری از کافی شاپ ها نوعی امتیاز به شمار می رود
http://mecheftv.com/sites/mecheftv.com/files/imagecache/imgc_blogpost/blog/photos/4_353_blog.jpg
البته فردی هم که این کار رو ا انجام می ده باید از سرعت کافی برخوردار باشه چون در غیر این صورت قهوه سرد می شه.البته بعضی هم فقط جنبه هنری دارند و وقت بسیار زیادی براشون صرف می شه. برای این کار طرح ها و شیوه های متعددی مورد استفاده قرار می گیرند. گاهی اوقات از شابلون با طرح های مختلف استفاده می شه که پودر قهوه یا کاکئو روی آن می پاشند و البته راحت ترین شیوه هم هست. اما برای ایجاد طرح هایی از این دست، ریختن همزمان شیر و قهوه یک هنر بی نظیر محسوب میشه.
http://mecheftv.com/sites/mecheftv.com/files/imagecache/imgc_blogpost/blog/photos/2_353_blog.jpg
همیشه باید به خاطر داشت از شیر غلیظ و پرچرب برای این کار استفاده کرد. ترکیبی از شیر و خامه بسیار مناسب تره چون اگه شیر غلظت کافی نداشته باشه، طرح های ایجاد شده خیلی سریع از بین می روند.در تزئینات کاربردی بیشتر طرح قلب و طرح های پیچ دار مورد استفاده هستند زیرا به زمان اضافی نیاز ندارند. برای اینکه طرح خودش رو بیشتر نمایان کنه، ابتدا ترکیبی از پودر قهوه و کاکائو در فنجان می پاشند و بعد یک سوم فنجان رو با قهوه پر می کنند و در آخر سر هم شروع به ریختن شیر به صورت چرخشی می کنند و گاهی اوقات فنجان رو هم همزمان می چرخونن. اگه می خواهید قلب یکدست سفید باشه، نیازی به چرخاندن و تکان دادن نیست. اما اگه می خواهید رگه های قهوه ای داشته باشه، باید گاهی فنجان رو موقع ریختن شیر تکان بدید. اگه هم خیلی حوصله و زمان داشتید، می تونید با استفاده از خلال چوبی خطوط ظریف تری روی سطح طرح تون ایجاد کنید. به طور مثال در این عکس تزئین به صورت برعکس انجام گرفته. فوم شیر به صورت معمولی ریخته شده و بعد با قهوه خیلی غلیظ یک مارپیچ ریخته شده و در نهایت خطوطی با خلال چوبی کشیده شده تا رنگ ها با هم قاطی بشند.
http://mecheftv.com/sites/mecheftv.com/files/imagecache/imgc_blogpost/blog/photos/3_353_blog.jpg
تصویر پایین مراحل تزئین قهوه اسپرسو به شکل قلب را نمایش می دهدکه تصاویر گویای مراحلی هستن که در اینجا براتون توضیح دادم.امیدوام این توضیحات به دردتون خورده باشه. هفته بعد منتظرتون هستم!
http://mecheftv.com/sites/mecheftv.com/files/imagecache/imgc_blogpost/blog/photos/latteart_353_blog.png
http://mecheftv.com/sites/mecheftv.com/files/imagecache/imgc_blogpost/blog/photos/latteart_01_353_blog.png
http://mecheftv.com/sites/mecheftv.com/files/imagecache/imgc_blogpost/blog/photos/latteart_02_353_blog.png