PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : توصیههای سلامتی به بینندگان تلویزیونهای سهبعدی



dverbame
04-29-2010, 11:36 PM
گروهی از شرکتهای ژاپنی کتاب راهنمایی را منتشر کردهاند که دربردارنده توصیههای ایمنی و سلامتی برای بینندگان تلویزیونهای سهبعدی است تا با عوارضی مانند گیجی، تهوع و خستگی چشم روبهرو نشوند.
طبق این کتاب راهنما که کنسرسیومی متشکل از هیتاچی، توشیبا، شارپ و سازمانهای دولتی در تهیه آن مشارکت داشتهاند، قوانین ابتدایی وجود دارند که برای تماشای بدون خطر تصاویر سهبعدی باید درباره آنها اطلاع داشت.
مناظر مختلفی که از هر خط دید چشم مشاهده میشوند، مغز را قادر میسازد ادراک عمق را پردازش کرده و تصاویر را به شکل سهبعدی مشاهده کند.
دستگاههای تلویزیون با بهره بردن از این روند و با تاباندن تصاویر اندکی متفاوت به هر چشم از طریق سیستم فیلتری که به شکل یک عینک ویژه است، تصاویر سهبعدی را نشان میدهند.
این راهنما به مخاطبان توصیه کرده فاصله تماشا را که معمولا سه برابر بلندی صفحه است رعایت کرده و در صورتی که احساس میکنند به تماشای تصاویر سهبعدی قادر نیستند، از تماشا خودداری کنند.
همچنین با اشاره به این که ادراک به دلایل مختلف در بین افراد بسیار متفاوت است، از بینندگان خواسته شده در صورتی که احساس مریضی یا خستگی میکنند، تماشای تلویزیون را متوقف کنند.
والدین نیز در صورتی که کودکانشان تصاویر سهبعدی را تماشا میکنند، باید کاملا مطلع باشند و تشخیص دهند تماشای آن برای کودکشان مناسب است یا خیر.
همچنین در این کتاب راهنما از سازندگان درخواست شده است اقدامات پیشگیرانه متعددی را در پیش بگیرند تا از عوارض مضر برروی بینندگان غیرمطلع جلوگیری شود.
سامسونگ بهتازگی درباره خطرات مشاهده تلویزیون سهبعدی هشدار داده و به سالمندان، کودکان و زنان باردار توصیه کرد که به هنگام تماشای این نوع تلویزیونها احتیاط کنند. طبق هشدار این سازنده کرهیی، تماشای این دستگاه ممکن است حمله صرع به دنبال داشته یا موجب ناراحتیهایی مانند تغییر دید و سرگیجه یا تهوع، دردهای شکمی، تشنج و حرکات بیاختیار مانند پرش چشم یا ماهیچه شود. همچنین کسانی که از خواب محروم شدهاند یا الکل نوشیدهاند نیز باید از مشاهده تلویزیونهای سهبعدی خودداری کنند.
شرکتهای الکترونیکی درشتابند تا تلویزیونهای سهبعدی را با توجه به فشرده شدن رقابت در این بازار تا پیش از تابستان به بازار فروش روانه کنند.
شارپ قصد دارد مدلهای سهبعدی از تلویزیون Aquos خود را در ماه می رونمایی کند و به سامسونگ الکترونیکس و سونی بپیوندد که در این فضا حاضرند و امیدوار است در بحبوحه ارزیابی مجدد کسب و کار نمایشگر کریستال مایع خود بتواند سودآوری این شرکت را بهبود ببخشد.