PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : افزایش فعالیتهای مخرب در کشورهای نوظهور



dverbame
04-29-2010, 11:15 PM
در جدیدترین رتبهبندی منتشر شده از سوی سیمانتک که از افزایش فعالیتهای مخرب در کشورهای نوظهور حکایت میکند، برزیل بهعنوان منبع فعالیت مخرب آنلاین با قرار گرفتن در رتبه سوم جایگزین آلمان شد، در حالیکه هند به رتبه پنجم رسید.
استفاده از اینترنت در سراسر جهان و به همراه آن تهدیداتی که کاربران رایانه ناآگاه را هدف میگیرند، افزایش یافته است.
گزارش تهدید امنیت اینترنت جهانی 2009 سیمانتک که به تازگی انتشار یافته نشان میدهد که کشورهای نوظهور پیوسته از فعالیتهای مخرب تاثیر گرفته و حملات از آنها به دلیل قابل دسترس بودن راحت کیتهای کدهای مخرب افزایش مییابد. این وضعیت با اقتصاد زیرزمینی آنلاین و رکود اقتصاد جهانی تشدید شده است.
در گزارش تهدید امنیت اینترنت جهانی سیمانتک در سال 2009 و در مقایسه با سال 2008، آمریکا و چین همچنان رتبههای اول و دوم را بهعنوان کشورهایی که منبع انواع مختلف حملات سایبری هستند، حفظ کردهاند.
بر اساس بررسی سیمانتک، 18 درصد کل ترافیک مخرب در سال 2009 به آمریکا تعلق داشت که نسبت به 23 درصد در سال 2008 کاهش یافته و هشت درصد نیز به چین مربوط بود.
افزایش تهدیدها در کشورهای نوظهور در سال 2009 مکررا گزارش شده و اکنون هند عامل 15 درصد از کل فعالیتهای مخرب در منطقه آسیا اقیانوسیه و ژاپن شده است.
محققان دریافتهاند کشورهایی که زیرساخت و دسترسی به پهنای باند در آنها با سرعت رشد میکند بیشتر در معرض فعالیت مخرب هستند و شاید این دلیل کندی افزایش سال به سال سطح فعالیت مخرب در هند باشد.