PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : برترين جاذبه‌هاي جهانگردي آفريقاي جنوبي



World-civilization
01-06-2011, 03:01 AM
برترين جاذبه‌هاي جهانگردي آفريقاي جنوبي

کوهستان صاف؛ زيباترين منظره کيپ‌تاون

اين کوهستان، مشهورترين کوهستان آفريقا است که حدود 1086 متر ارتفاع داشته و در کيپ‌تاون قرار دارد. صخره‌هاي سنگي و عمودي، ديواري بلند را روي جلگه صاف آن ايجاد کرده‌اند. اين کوه که از پرجمعيت‌‌ترين و پربازديد‌کننده‌ترين مناظر کيپ‌تاون محسوب‌ مي‌شود گونه‌هاي مختلفي از گياهان را در خود جاي داده است.
از بالاي کوه مي‌توان مناظر زيبايي از مرکز شهر، کوهستان‌هاي اطراف و اقيانوس را به خوبي مشاهده کرد علاوه بر آن از آنجايي که اين منطقه به يکي از دلخواه‌ترين جاذبه‌هاي تفريحي شهروندان آفريقايي تبديل شده،‌مي‌توان گونه‌اي از فرهنگ ساکنان آفريقاي جنوبي را نيز در آن ديد.
با اين وجود حتي اگر شما علاقه‌اي به صعود به ارتفاعات کوه به صورت پياده نداريد مي‌توانيد سوار بر تله‌کابين‌هايي که هر شش دقيقه به نوک قله سفر مي‌کنند، اين تفريح را انجام دهيد.

راه باغي؛ زيبا همچون بهشت

اين جاده که 300 کيلومتر طول دارد راهي مملو از جاذبه‌هاي طبيعي است که از خليج موسل تا پل پاول سوئر امتداد دارد. بايد اذعان داشت که نه تنها را‌ه‌باغي بلکه تمام مسير ساحلي 750 کيلومتري که از کيپ‌تاون تا بندر اليزابت کشيده شده جاذبه‌هاي متعددي را به بازديد‌کنندگان ارائه ‌مي‌کنند.
اين مسير از کوهستان‌ها، پرتگاه‌ها، سواحل شني،‌ جنگل‌هاي انبوه، مناطق غير بياباني و منطقه‌اي مملو از تنوع گياهي و سبزيجات گوناگون تشکيل شده که در منطقه‌اي باريک، به جلب گردشگران مي‌پردازند.

تفرجگاه‌هاي ساحلي متعددي نيز، به جذب گردشگران مي‌پردازند، تفرجگاه‌هايي آرام و نزديک به دريا که در آن مي‌توان از ديدن تنوع حيات وحش همچون پنگوئن‌ها، دلفين‌ها و نهنگ‌ها لذت برد.

جزيره روبن؛ سمبل کشوري آزاد

در حدود 10 کيلومتر دورتر از شهر کيپ‌تاون مي‌توان زندان سابق جزيره روبن را مشاهده کرد. اين جزيره و زندان داخل آن يکي از مشهورترين شخصيت‌هاي آفريقاي جنوبي را سال‌ها در خود نگاه‌ داشته بود، نلسون ماندلا، برنده جايزه نوبل و رئيس جمهور اسبق اين کشور.
زنداني بودن چندين ساله نلسون ماندلا و ديگر شخصيت‌هاي سياسي آفريقاي جنوبي در زندان جزيره روبن، امروزه از اين منطقه جاذبه‌اي توريستي ساخته است. در حال حاضر اين جزيره نه تنها به عنوان ميراث جهاني يونسکو بلکه به عنوان سمبلي از آزادي آفريقاي جنوبي شناخته شده است.

غارهاي استوک فونتين: گاهواره بشر

غارهاي استوک فونتين در 50 کيلومتري شمال غرب ژوها‌نسبورگ واقع شده است.
اين غارها نه تنها به دليل سنگ‌هاي استالاگميت (stalagmits) يا زير گلفهشنگ و گلفهشنگ‌ها (stalatctites) خود از شهرتي فراوان برخوردار شده بلکه اکتشافات متعددي که در آن در خصوص نشانه‌هايي از وجود انسان‌هاي دو و نيم ميليون ساله صورت گرفته نيز اين غارها را در رديف ميراث جهاني يونسکو به ثبت رسانده است.
اين غارها به دليل يافته‌هاي ديگري همچون اکتشافات استخوان‌هاي چهار ميليون ساله که به پاي کوچک شهرت يافته‌اند،‌نيز مشهور شده‌اند. به تازگي نيز مرکزي مربوط به نحوه تکامل بشر در اين منطقه داير شده است.

پارک ملي کروگر: صحراگردي با دوربين معمولي

تمام جهانگرداني که به آفريقا مسافرت مي‌کنند حتماً بايد تجربه يک صحرانوردي يا سافاري داشته و حيات‌وحش اين قاره همچون شيرها و فيل‌ها را از نزديک تماشا کنند. اين صحرا‌نوردي دقيقاً همان چيزي است که مي‌توان در پارک ملي کروگر آنرا مشاهده کرد.
پنج خط بزرگ اين تور طبيعت‌گردي به نام‌هاي بوفالو، کرگدن،‌شير، فيل و پلنگ،‌بخش‌هاي اصلي آن به شمار مي‌روند. علاوه بر اين پنج حيوان گردشگران مي‌توانند 130 گونه پستاندار 480 گونه ماهي، 114 نوع خزنده و 468 نمونه از پرندگان مختلف را نيز در اين سفر مشاهده کنند. از اينرو به هيچ عنوان تعجب نکنيد و دوربين‌هاي خود را به همراه داشته باشيد.

پارک بازي فيندا؛ اکوسيستم هفت‌گانه:

پارک بازي فيندا در 300 کيلومتري سواحل شرقي دوربان قرار دارد. اين پارک يکي از پرجاذبه‌ترين مناطق حفاظت شده آفريقاي جنوبي به شمار رفته و در آن اکوسيستمي هفت‌گانه همچون نخل‌هاي ساوانه (savannnah) بوته‌هاي کوهستاني، جنگل‌هاي شني و زمين‌هاي پراز خار و تيغ پوشش 140 کيلومتري از آن را در برگرفته است. اين تنوع زيستي جغرافي‌دان‌ها،‌گياه‌شنا سان، زيست‌‌ ‌شناسان و بسياري از جهانگردان دانشگاهي را از اقصي نقاط جهان به سوي خود جلب کرده است.

کوه تاريک و دره خروشان رودخانه بلايد:

کوهستان دارکنزبرگ(کوه تاريک)، مرتفع‌ترين کوه آفريقاي جنوبي محسوب مي‌شود. جاي شگفتي نيست اگر تصور کنيم اين منطقه همان مرکز زمين در نظر گرفته شود. کوهستاني که الهام بخش خلق اثر مشهور ارباب حلقه‌ها بوده است.
دره رودخانه بلايد از زيباترين مناظر اين کوهستان، در حدود 26 کيلومتر طول و 800 متر عمق داشته و به عنوان بزرگترين شگفتي طبيعي آفريقاي جنوبي و يکي از بزرگترين دره‌هاي جهان محسوب مي‌شود.

موزه آپارتايد؛ يادآور تاريخ آفريقاي جنوبي

اين موزه که در سال 2001 در شهر ژوهانسبورگ افتتاح شده يکي از پربازديد کننده‌ترين و تأثيربرانگيزترين موزه‌هاي اين کشور به شمار مي‌رود.
نمايش مسلسل گونه آغاز تاريخ خون‌بار آفريقا در سال 1948 و اتمام آن در سال 1994، تجربه‌اي سرشار از آوارگي مردم و استعمار زورگويان جاه‌طلب را به ياد بازديد‌کنندگان خود مي‌آورد.

از برجسته‌ترين قسمت‌هاي اين موزه نمايي از سلول‌ انفرادي زندان‌هاي نژادپرستان آفريقاي جنوبي است که نشان دهنده تغيير و دگرگوني در اين کشور محسوب مي‌شود.