PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : معرفي 10موزه‌ ديدني آلمان



World-civilization
01-06-2011, 02:57 AM
معرفي 10موزه‌ ديدني آلمان

موزه پرگاموم، برلين:
موزه پرگاموم در جزيره موزه برلين قرار دارد. اين موزه در فاصله سال‌هاي 1910تا1930 ساخته و طراحي و معماري آنرا دو مهندس آلماني به نام‌هاي آلفرد مسل و لوودويک هافمن بر عهده داشته‌اند.

ماکت‌هاي مختلفي از بناهاي مشهور و تاريخي جهان همچون محراب پرگامون و دروازه بازار مليتئوس به اندازه و سايز واقعي از جمله آثار پر ارزش اين موزه به شمار مي‌روند که از ترکيه به اين موزه منتقل شده‌اند.

موزه پرگاموم از سه بخش تشکيل شده است: مجموعه عتيقه‌جات، موزه هنرهاي اسلامي و موزه خاورميانه. از جمله آثار مهم نمايشي موزه پرگاموم دروازه ستاره ( ايشتار) و راه ورود به بابل است که در بخش خاورميانه نمايش داده شده‌اند.

موزه آلماني، مونيخ:
اين موزه که در حال حاضر 28 هزار شيء از 50 حوزه مختلف شامل علوم و فن‌آوري را به نمايش گذاشته است در تاريخ دوم ماه مه سال 1925 افتتاح شد. اين موزه يکي از بزرگترين موزه‌هاي علم و فن‌آوري جهان محسوب مي‌شود و به گفته کارشناسان بهترين انتخاب براي دوستداران علم به شمار مي‌رود. مهمترين بخش موزه نيز در جزيره کوچکي در رودخانه ايزار قرار دارد.

باغ‌وحش آبي و موزه لوبک، دوسلدورف:
اين مکان شباهتي به موزه‌هاي سنتي ندارد. در حقيقت از زماني که حيوانات مختلف در آن نگهداري شده‌اند، آنرا باغ‌وحش مي‌نامند. در اين موزه باغ‌وحشي که در سال 1904 افتتاح شده است نزديک به 3700 حيوان از 400 گونه مختلف نگهداري مي‌شود. مهمترين بخش آن آکواريوم عمومي است که منظره‌اي کامل و جذاب را براي خانواده‌ها و کودکان به وجود آورده است.

موزه طاق طلايي، درسدن:
اين موزه در شهري قرار دارد که تا دو سال پيش، بخشي از ميراث فرهنگي يونسکو محسوب مي‌شد. موزه‌اي که در سال 1327 توسط شاه آگوستوس دوم بنا نهاده شد. علت نامگذاري اين موزه به طاق سبز، رنگ سبزي است که روي ديوارها و طاق‌هاي اولين اتاق آن کشيده شده است. بيش از چهار هزار شيء کمياب و متنوع از عصر باروک گرفته تا دوره کلاسيک در اين موزه به نمايش درآمده‌اند.

ساختمان موزه طاق سبز از 9 اتاق تشکيل شده که هر کدام تم و ظاهر مخصوص به خود را دارند. از نکات قابل توجه در خصوص اين مرکز مرمت و بازگشايي مجدد آن است که در اول سپتامبر سال 2006 صورت گرفت. از آثار برجسته موزه مي‌توان به مجسمه مسلمانان آندلس با صفحه زمردي و الماس سبز درسدن اشاره کرد.

موزه پورشه، اشتوتگارت:
موزه پورشه شهر اشتوتگارت، تنها مکاني است که عاشقان و علاقه‌مندان سرعت و اتومبيل نبايد بازديد از آن را از دست دهند. اين موزه که در کنار دفتر مرکزي شرکت پورشه در منطقه روفنهاوسن اشتوتگارت قرار دارد در سال 1976 افتتاح شده است. بيش از 80 اتومبيل در اين موزه به نمايش درآمده‌اند که اکثر آن‌ها را ماشين‌هاي کمياب و اصيل تشکيل داده‌اند.

موزه روم و آلمان، کلن:
اين موزه که از موزه‌هاي باستان‌شناسي شهر کلن محسوب مي‌شود در سال 1974 افتتاح شده و مجموعه متنوعي از آثار روم باستان را در خود جاي داده است. آثاري گوناگون از سکونتگاه رومي کلونيا کوريا آرا آگريپينسيوم (Colonia Claudia Ara Agrrippinensium)، که شهر کلن روي آن بنا شده است.

اما ساختمان موزه روي بناي يک خانه رومي اصيل که هنوز بخش‌هايي از آن تحت نظارت و حفاظت موزه است، قرار گرفته است.

گالري هنرهاي مدرن، مونيخ:
اين گالري يکي از مشهورترين گالري‌هاي هنري آلمان محسوب مي‌شود. آثار متنوعي از بزرگان نقاشي اروپا در قرن‌هاي چهاردهم تا هجدهم ميلادي در اين گالري به چشم مي‌خورند.

پرتره‌اي شخصي با چهره‌اي شبيه به مسيح (ع) از آلبرت دوره نقاشي‌هاي رافائل و تابلوي روز رستاخيز دو طبقه‌اي پيترپاول روبن از برجسته‌ترين آثار نمايشي اين گالري به شمار مي‌روند.

موزه و خانه گوته، فرانکفورت:
خانه گوته، محل تولد يوهان و لفگانگ ون‌ گوته، مشهورترين شاعر آلماني است. قطعات اصلي از اسباب‌ و اثاثيه‌اي که گوته و خانواده‌اش از آن‌ها استفاده مي‌کردند بخش‌هاي نمايش اين خانه و موزه را تشکيل مي‌دهند. اشعار و دست‌نوشته‌هايي به خط خود شاعر نيز بخش ديگري از موزه به شمار مي‌روند. گفتني است خانه اصلي و اصيل گوته در بمباران‌هاي جنگ جهاني دوم ويران شد،‌اما پس از جنگ دوباره بازسازي شد.

موزه هافمن اول‌گونه، هامبورگ:
اين موزه در کنار بندري قديمي در هامبورگ آلتونا قرار دارد و يک موزه دريايي است. منظره رودخانه الب (Elbe) به همراه خانه کاپيتان‌ها در کناره رودخانه، ساحل و کشتي‌هاي گوناگون، از جمله چيزهايي است، که ارزش نمايش فوق‌العاده‌اي را براي شهر هامبورگ پديد آورده‌اند.

موزه ماورا، برمن:
موزه ماوار، موزه‌اي مربوط به تاريخ طبيعت و قوم‌شناسي (Ethno graphic) است که در شهر برمن آلمان قرار دارد. اين موزه به چند بخش تخصصي مانند طبيعت، فرهنگ و تجارت تقسيم شده و به بررسي اين سه عنصر در جوامع آسيايي، آمريکايي،‌تمدن‌هاي جنوب اقيانوس آرام در قاره اقيانوسيه مي‌پردازد.