Mohamad
04-24-2010, 07:44 PM
http://i44.tinypic.com/dbk1zp.jpg
صنعت خودروسازی دنیا در مسیری قرار گرفته كه شاهد پیشرفت چشمگیر و توسعه فراوان است كه رقیبان زیادی به دور هم جمع شدهاند. در این میان كشور ژاپن و آمریكا دو قطب بزرگ خودروسازی محسوب میشوند كه بازار بسیاری از كشورها را قبضه كردهاند و هر روز شاهد موفقیتهای این دو كشور در زمینه خودروسازی هستیم.
با توجه به آنكه فورد نمیتواند به صورت انبوه وارد كشور شود فرصتی پیش آمد تا با یك دستگاه فورد اج ملاقات چند ساعته داشته باشیم. در این فرصت محدود به خاطر زمان كم جهت انتخاب رقیبان حاضر در كشور برای این اج فرصت را غنیمت شمردیم تا یك دستگاه تویوتا RAV4 را در این ملاقات بگنجانیم.
http://i44.tinypic.com/dbk1zp.jpg
با توجه به برتری تویوتا نسبت به فورد تصمیم گرفتیم تا یك خودرو از این دو شركت را جهت آزمایش انتخاب كنیم، آزمایشی كه شاید تنها وجه اشتراك بین دو خودرو SUVبودن آنها است. در یك صبح بهاری وقتی پیش آمد تا یك دستگاه فورد Edge (خوانده میشود اج) مدل 2009 و یك دستگاه تویوتا RAV4 مدل 2004 را با هم مقایسه كنیم كه در ادامه به آن میپردازیم. البته لازم به ذكر است قبل از آغاز آزمایش همه موافقت خود را مبنی بر پیروزی و یكهتازبودن Edge نسبت به RAV4 را اعلام كرده بودند. پس بیهوده وقت خود را صرف انجام آزمایش سرعت و شتاب دو خودرو در كنار یكدیگر هدر ندادیم.
فورد اج مورد آزمایش از یك پیشرانه شش سیلندر به حجم 5/3 لیتر و قدرت 265 اسببخار در دور 6250 بردقیقه بهرهمند است و در طرف دیگر میدان RAV4 از یك قلب تپنده چهار سیلندر دو لیتری با حداكثر قدرت 148 اسببخار برابر با 110 كیلووات نیرو بهرهمند است.
http://i44.tinypic.com/t5i1i1.jpg
كار را با اج شروع كردیم. چهرهای جذابتر و شكیلتر نسبت به رقیب نه چندان چالاك و جدی خود باعث شد تا توجه بسیاری از عابرین را به خود جلب كند و در تمامی مراحل آزمایش عابران و خودروهای بسیاری توقف كوتاهی برای دیدن این خودرو میكردند. همچنین وجود یك دستگاه BMW-320 در كنار دو خودرو باعث تجمع علاقهمندان بیشتری هم شده بود.
فورد اج در سال 2006 معرفی و به بازار عرضه شد. یك SUV كاملاً زیبا و در عین حال تنبل. طراحی اج بسیار چشمگیر و جذاب بوده، جلو پنجره استیل با سه شیار نزدیكی به هم كه لوگوی آبی رنگ Ford در وسط آن حك شده است به همراه مهشكنهای درون سپر، طراحی خیرهكننده چراغهای جلو باعث شد تا چهره اصلی خودرو شبیه به یك خرس قطبی در حال مبارزه به نظر رسد.
نمای جانبی نیز از طراحی بسیار ساده برخوردار است كه وجود رینگهای 10 پره استیل 18اینچی حس اسپرتبودن خودرو را افزایش میداد. در قسمت پشت خودرو تنها قسمتی كه بسیار جلب توجه میكرد چراغها و براگیر نصب شده بر روی انتهای سقف خودرو بود.
http://i41.tinypic.com/144k5v.jpg
نوبت به آزمایش رانندگی با این خرس قطبی میرسد. خودرو ازنظر امنیت در درجه بالایی قرار دارد. برای ورود به كابین ابتدا راننده باید رمز ورود را توسط كلیدهای قرار گرفته بر روی دستگیره در را بزند تا درها باز شوند. سرنشینان عقب به دلیل ارتفاع بلند خودرو برای سوارشدن حتماً نیاز دارند تا از دستگیره قرار گرفته بر روی ستون B استفاده نمایند تا در حین سوار و پیادهشدن دچار مشكل نشوند.
اما چنین نقیصهای برای ورود به قسمت جلو وجود ندارد و سرنشینان جلویی به راحتی میتوانند پیاده و سوار شوند. طراحی داخلی كابین بسیار فریبنده است. زمانی كه بر روی صندلیهای راحت با پوشش چرم همرنگ بدنه قرار میگیرید احساس لوكس و اسپرتبودن كابین به شما دست میدهد. اما بعد از مدتی متوجه استفاده قطعات معمولی در بسیاری از قسمتها میشود البته كیفیت این قطعات نسبت به پولی كه در ازای خرید خودرو پرداخت كردهاید میارزد.
http://i44.tinypic.com/vec5eu.jpg
كابین بسیار ساده اما گیرا است. بخشهایی نظیر دور دریچههای هوا، بخشی از كنسول مركزی، قسمتی از سر دنده توسط استیل و كروم پوشانده شده است كه باعث شده تا كابین از یكنواختی و بیروحی نجات یابد. البته اگر صندلیها و بخشهای زیادی از تودریها به رنگ مشكی درمیآمدند فضای كابین حالت اسپرتبودن و یكنواختی را به شما القاء میكرد. وجود دو عدد سانروف باعث میشد تا در حین رانندگی و حتی مسافرتهای طولانی علاوه بر آنكه از گاهی به آسمان نگاهكردن لذت ببرید احساس روشنایی و بزرگبودن كابین را حس كنید. پیشرانه شش سیلندر خودرو به آرامی روشن میشود و بدون هیچ لرزش و صدای اضافی حركت خود را آغاز میكنیم. حركت با دور آرام شما را یاد رانندگی با خودروهای لوكس و بیصدا میاندازد. پا را تا انتها بر روی پدال گاز میفشاریم، هماهنگی فوقالعاده میان گیربكس شش سرعته اتوماتیك و پیشرانه ما را مبهوت عكسالعمل فوقالعاده پیشرانه 265 اسببخاری اج میكند.
http://i39.tinypic.com/2enc7ma.jpg
بعد از گذشت تنها 7/8 ثانیه عقربه كیلومترشمار عدد 100 را نشان میدهد اما مثل اینكه خودرو باز هم جای برای گازدادن دارد. البته صادقانه باید گفت این خودروی 5/1 تنی با چنین پیشرانهای بعد از عبور از سرعت 80 كیلومتر كمی كند و تنبل ظاهر میشود كه گویی میل چندانی به افزایش سرعت ندارد. نگاهمان به انتهای مسیر بود تا موقعیت مناسبی برای ترمزكردن پیدا كنیم كه عقربه سرعتسنج عدد 140 كیلومتر را نشان داد.
http://i42.tinypic.com/33w74sn.jpg
در این حین بود كه پدال ترمز را فشار دادیم و خودرو بدون هیچ عكسالعمل اضافی تحت كنترل قرار گرفت. كاركردن با ادوات و كنترلها بسیار ساده و آسان است و تنها نیاز به تسلط به زبان انگلیسی را میطلبد. تجهیزات و امكانات اج لیست بلند پایهای را همراه داشت. امكاناتی نظیر سیستم تهویه اتوماتیك، سیستم تهویه جداگانه سرنشینان جلو، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، سیستم ESP و ABS، گرمكن صندلیهای جلو، صندلیهای برقی جلو با شش حافظه، آلارم بستهبودن كمربند سرنشینان جلو، سیستم صوتی با چنجر شش خشابی، فرمان تلسكوپی و آینههای جانبی برقی با سیستم گرمكن و 10 عدد ایربگ بخشی از امكانات مدل مورد آزمایش است.
لاستیكهای 17 اینچ اصلی خودرو جای خود را به لاستیكهای میشلن در اندازه P240/60R18 داده است تا انتقال نیرو به هر چهارچرخ به خوبی صورت گیرد. همچنین این لاستیكها در كنار سیستم تعلیق مكفرسون باعث شد تا هندلینگ نسبتاً خوبی داشته باشد.
اج یك SUV در كلاس جمعوجورها (D-Segment) است كه رقیبانی فراوانی نظیر بامو X3، نیسان مورانو، تویوتا RAV4 و ... را در پیشروی دارد. خودرویی كه دارای طول 4720، ارتفاع 1925، پهن 1700 و فاصله بین محور 2825 میلیمتری است و میتوان گفت از نظر جثه بزرگتر از بامو X3 است. اج مورد آزمایش مدل 2009 است كه برای مالك آن قیمتی در حدود 40 میلیون تومان آب خورده است.
http://i40.tinypic.com/sgiq8l.jpg
نوبت به تویوتا RAV4 میرسد، موش آزمایشگاهی مشكی قدمتی بیشتر از اج دارد. به طور خلاصه عرض میكنیم، اولین نسل تویوتا RAV4 در سال 1996 و بعد از آن نسل دوم در سال 2001 تا 2005 و نسل فعلی آن كه تعداد قابل توجهی از آن وارد كشور شدهاند از سال 2006 تولید شدهاند.
RAV4 مورد آزمایش ما در سال 2004 تولید شده كه از حیث امكانات و تجهیزات و قیمت حرفی برای گفتن در مقابل اج ندارد. RAV4 دارای دو مدل دودر و چهاردر (مدل دودر برای آمریكای شمالی سفارش داده نشد) و سه پیشرانه گوناگون است. پیشرانه دو لیتری دیزل و دو پیشرانه چهار سیلندر بنزینسوز با حجمهای 2 و 4/2 لیتر قابل سفارش است. طراحی خودرو با توجه به سال ساخت بسیار زیبا و در عین حال ساده است. چراغهای جلو به همراه جلوپنجره و مهشكنهای بزرگ داخل سپر چهره خودرو را كاملاً جنگی و تند و تیز نشان میدهد. قسمت كناری خودرو نیز بسیار ساده و قسمت عقب خودرو به لطف استفاده از ركابهای اسپرت و چراغهای اسپرت جذاب به نظر میرسد.
http://i44.tinypic.com/2ylqvs4.jpg
البته نسل جدید RAV4 از طراحی بهتر و امكانات بیشتری بهرهمند است. داخل كابین كمی تنگ اما اسپرت است. صندلیها با آنكه از پوشش پارچهای بهرهمند هستند، بدن را به خوبی در خود جای میدهند، ولی دستیبودن تنظیم صندلیها یكی از نقایص این خودرو محسوب میشود. ادوات و كنترلها به خوبی در جای خود قرار دارند ولی كمی شلوغ به نظر میرسد. كنسول، داشبورد، تودریها و دیگر قسمتهای كابین به رنگ مشكی طراحی شدهاند كه حس اسپرتبودن را به شما القا میكند. با توجه به ارتفاع كوتاهتر RAV4 نسبت به اج سوار و پیاده شدن در این خودرو راحتتر صورت میگیرد. پیشرانه چهار سیلندر خودرو را روشن میكنیم، لرزش جزئی و بعد از آن نرم كاركردن پیشرانه سلامت كامل این پیشرانه طی مدت پنج سال را بیان میكند.
http://i40.tinypic.com/2howw87.jpg
بلافاصله جهت انجام و آزمایش شتاب صفر تا 100 اقدام میكنیم. گیربكس چهار سرعته اتوماتیك هماهنگی نسبتاً خوبی با پیشرانه دارد. 148 اسببخار قدرت باعث میشد تا این اسیووی دوستداشتنی ظرف مدت زمان 2/11 ثانیه به سرعت 100 كیلومتر در ساعت دست یابد كه این آزمایش دو بار تكرار شد و ركورد جابهجا نشد.
http://i39.tinypic.com/vmybma.jpg
كیفیت قطعات داخل كابین به نسبت اج كمی بهتر است. سرعت را به عدد 120 میرسانیم و بعد از آن اقدام به ترمزگیری میكنیم. ترمزهای دیسكی مجهز به ABS به راحتی خودرو را در دست شما قرار میدهد. در حین حركت به علت جثه كوچك خودرو میدان دید در جلو و اطراف و حین دنده عقب بسیار بهتر از اج ظاهر میشود. تویوتا RAV4 امكانات و تجهیزات مناسبی نظیر هشت عدد ایربگ، كروز كنترل، سیستم ESP، سیستم تهویه مطبوع هوا، آینه و شیشه برقی، صندلیهای عقب با قابلیت خواباندن، سانروف و ... را در لیست خود جای داده است، با توجه به قیمت تمام شده 38 میلیون تومانی جهت پلاككردن خودرو چنین امكاناتی بسیار مناسب است.
http://i40.tinypic.com/2wcphqq.jpg
RAV4 مورد آزمایش از لاستیكهای بریجستون در اندازه 23560/R26 بهرهمند است. این خودرو دارای اندازه طول 4230، پهنای 1730، ارتفاع 1680 و فاصله بین محور 2490 میلیمتر است.
صنعت خودروسازی دنیا در مسیری قرار گرفته كه شاهد پیشرفت چشمگیر و توسعه فراوان است كه رقیبان زیادی به دور هم جمع شدهاند. در این میان كشور ژاپن و آمریكا دو قطب بزرگ خودروسازی محسوب میشوند كه بازار بسیاری از كشورها را قبضه كردهاند و هر روز شاهد موفقیتهای این دو كشور در زمینه خودروسازی هستیم.
با توجه به آنكه فورد نمیتواند به صورت انبوه وارد كشور شود فرصتی پیش آمد تا با یك دستگاه فورد اج ملاقات چند ساعته داشته باشیم. در این فرصت محدود به خاطر زمان كم جهت انتخاب رقیبان حاضر در كشور برای این اج فرصت را غنیمت شمردیم تا یك دستگاه تویوتا RAV4 را در این ملاقات بگنجانیم.
http://i44.tinypic.com/dbk1zp.jpg
با توجه به برتری تویوتا نسبت به فورد تصمیم گرفتیم تا یك خودرو از این دو شركت را جهت آزمایش انتخاب كنیم، آزمایشی كه شاید تنها وجه اشتراك بین دو خودرو SUVبودن آنها است. در یك صبح بهاری وقتی پیش آمد تا یك دستگاه فورد Edge (خوانده میشود اج) مدل 2009 و یك دستگاه تویوتا RAV4 مدل 2004 را با هم مقایسه كنیم كه در ادامه به آن میپردازیم. البته لازم به ذكر است قبل از آغاز آزمایش همه موافقت خود را مبنی بر پیروزی و یكهتازبودن Edge نسبت به RAV4 را اعلام كرده بودند. پس بیهوده وقت خود را صرف انجام آزمایش سرعت و شتاب دو خودرو در كنار یكدیگر هدر ندادیم.
فورد اج مورد آزمایش از یك پیشرانه شش سیلندر به حجم 5/3 لیتر و قدرت 265 اسببخار در دور 6250 بردقیقه بهرهمند است و در طرف دیگر میدان RAV4 از یك قلب تپنده چهار سیلندر دو لیتری با حداكثر قدرت 148 اسببخار برابر با 110 كیلووات نیرو بهرهمند است.
http://i44.tinypic.com/t5i1i1.jpg
كار را با اج شروع كردیم. چهرهای جذابتر و شكیلتر نسبت به رقیب نه چندان چالاك و جدی خود باعث شد تا توجه بسیاری از عابرین را به خود جلب كند و در تمامی مراحل آزمایش عابران و خودروهای بسیاری توقف كوتاهی برای دیدن این خودرو میكردند. همچنین وجود یك دستگاه BMW-320 در كنار دو خودرو باعث تجمع علاقهمندان بیشتری هم شده بود.
فورد اج در سال 2006 معرفی و به بازار عرضه شد. یك SUV كاملاً زیبا و در عین حال تنبل. طراحی اج بسیار چشمگیر و جذاب بوده، جلو پنجره استیل با سه شیار نزدیكی به هم كه لوگوی آبی رنگ Ford در وسط آن حك شده است به همراه مهشكنهای درون سپر، طراحی خیرهكننده چراغهای جلو باعث شد تا چهره اصلی خودرو شبیه به یك خرس قطبی در حال مبارزه به نظر رسد.
نمای جانبی نیز از طراحی بسیار ساده برخوردار است كه وجود رینگهای 10 پره استیل 18اینچی حس اسپرتبودن خودرو را افزایش میداد. در قسمت پشت خودرو تنها قسمتی كه بسیار جلب توجه میكرد چراغها و براگیر نصب شده بر روی انتهای سقف خودرو بود.
http://i41.tinypic.com/144k5v.jpg
نوبت به آزمایش رانندگی با این خرس قطبی میرسد. خودرو ازنظر امنیت در درجه بالایی قرار دارد. برای ورود به كابین ابتدا راننده باید رمز ورود را توسط كلیدهای قرار گرفته بر روی دستگیره در را بزند تا درها باز شوند. سرنشینان عقب به دلیل ارتفاع بلند خودرو برای سوارشدن حتماً نیاز دارند تا از دستگیره قرار گرفته بر روی ستون B استفاده نمایند تا در حین سوار و پیادهشدن دچار مشكل نشوند.
اما چنین نقیصهای برای ورود به قسمت جلو وجود ندارد و سرنشینان جلویی به راحتی میتوانند پیاده و سوار شوند. طراحی داخلی كابین بسیار فریبنده است. زمانی كه بر روی صندلیهای راحت با پوشش چرم همرنگ بدنه قرار میگیرید احساس لوكس و اسپرتبودن كابین به شما دست میدهد. اما بعد از مدتی متوجه استفاده قطعات معمولی در بسیاری از قسمتها میشود البته كیفیت این قطعات نسبت به پولی كه در ازای خرید خودرو پرداخت كردهاید میارزد.
http://i44.tinypic.com/vec5eu.jpg
كابین بسیار ساده اما گیرا است. بخشهایی نظیر دور دریچههای هوا، بخشی از كنسول مركزی، قسمتی از سر دنده توسط استیل و كروم پوشانده شده است كه باعث شده تا كابین از یكنواختی و بیروحی نجات یابد. البته اگر صندلیها و بخشهای زیادی از تودریها به رنگ مشكی درمیآمدند فضای كابین حالت اسپرتبودن و یكنواختی را به شما القاء میكرد. وجود دو عدد سانروف باعث میشد تا در حین رانندگی و حتی مسافرتهای طولانی علاوه بر آنكه از گاهی به آسمان نگاهكردن لذت ببرید احساس روشنایی و بزرگبودن كابین را حس كنید. پیشرانه شش سیلندر خودرو به آرامی روشن میشود و بدون هیچ لرزش و صدای اضافی حركت خود را آغاز میكنیم. حركت با دور آرام شما را یاد رانندگی با خودروهای لوكس و بیصدا میاندازد. پا را تا انتها بر روی پدال گاز میفشاریم، هماهنگی فوقالعاده میان گیربكس شش سرعته اتوماتیك و پیشرانه ما را مبهوت عكسالعمل فوقالعاده پیشرانه 265 اسببخاری اج میكند.
http://i39.tinypic.com/2enc7ma.jpg
بعد از گذشت تنها 7/8 ثانیه عقربه كیلومترشمار عدد 100 را نشان میدهد اما مثل اینكه خودرو باز هم جای برای گازدادن دارد. البته صادقانه باید گفت این خودروی 5/1 تنی با چنین پیشرانهای بعد از عبور از سرعت 80 كیلومتر كمی كند و تنبل ظاهر میشود كه گویی میل چندانی به افزایش سرعت ندارد. نگاهمان به انتهای مسیر بود تا موقعیت مناسبی برای ترمزكردن پیدا كنیم كه عقربه سرعتسنج عدد 140 كیلومتر را نشان داد.
http://i42.tinypic.com/33w74sn.jpg
در این حین بود كه پدال ترمز را فشار دادیم و خودرو بدون هیچ عكسالعمل اضافی تحت كنترل قرار گرفت. كاركردن با ادوات و كنترلها بسیار ساده و آسان است و تنها نیاز به تسلط به زبان انگلیسی را میطلبد. تجهیزات و امكانات اج لیست بلند پایهای را همراه داشت. امكاناتی نظیر سیستم تهویه اتوماتیك، سیستم تهویه جداگانه سرنشینان جلو، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، سیستم ESP و ABS، گرمكن صندلیهای جلو، صندلیهای برقی جلو با شش حافظه، آلارم بستهبودن كمربند سرنشینان جلو، سیستم صوتی با چنجر شش خشابی، فرمان تلسكوپی و آینههای جانبی برقی با سیستم گرمكن و 10 عدد ایربگ بخشی از امكانات مدل مورد آزمایش است.
لاستیكهای 17 اینچ اصلی خودرو جای خود را به لاستیكهای میشلن در اندازه P240/60R18 داده است تا انتقال نیرو به هر چهارچرخ به خوبی صورت گیرد. همچنین این لاستیكها در كنار سیستم تعلیق مكفرسون باعث شد تا هندلینگ نسبتاً خوبی داشته باشد.
اج یك SUV در كلاس جمعوجورها (D-Segment) است كه رقیبانی فراوانی نظیر بامو X3، نیسان مورانو، تویوتا RAV4 و ... را در پیشروی دارد. خودرویی كه دارای طول 4720، ارتفاع 1925، پهن 1700 و فاصله بین محور 2825 میلیمتری است و میتوان گفت از نظر جثه بزرگتر از بامو X3 است. اج مورد آزمایش مدل 2009 است كه برای مالك آن قیمتی در حدود 40 میلیون تومان آب خورده است.
http://i40.tinypic.com/sgiq8l.jpg
نوبت به تویوتا RAV4 میرسد، موش آزمایشگاهی مشكی قدمتی بیشتر از اج دارد. به طور خلاصه عرض میكنیم، اولین نسل تویوتا RAV4 در سال 1996 و بعد از آن نسل دوم در سال 2001 تا 2005 و نسل فعلی آن كه تعداد قابل توجهی از آن وارد كشور شدهاند از سال 2006 تولید شدهاند.
RAV4 مورد آزمایش ما در سال 2004 تولید شده كه از حیث امكانات و تجهیزات و قیمت حرفی برای گفتن در مقابل اج ندارد. RAV4 دارای دو مدل دودر و چهاردر (مدل دودر برای آمریكای شمالی سفارش داده نشد) و سه پیشرانه گوناگون است. پیشرانه دو لیتری دیزل و دو پیشرانه چهار سیلندر بنزینسوز با حجمهای 2 و 4/2 لیتر قابل سفارش است. طراحی خودرو با توجه به سال ساخت بسیار زیبا و در عین حال ساده است. چراغهای جلو به همراه جلوپنجره و مهشكنهای بزرگ داخل سپر چهره خودرو را كاملاً جنگی و تند و تیز نشان میدهد. قسمت كناری خودرو نیز بسیار ساده و قسمت عقب خودرو به لطف استفاده از ركابهای اسپرت و چراغهای اسپرت جذاب به نظر میرسد.
http://i44.tinypic.com/2ylqvs4.jpg
البته نسل جدید RAV4 از طراحی بهتر و امكانات بیشتری بهرهمند است. داخل كابین كمی تنگ اما اسپرت است. صندلیها با آنكه از پوشش پارچهای بهرهمند هستند، بدن را به خوبی در خود جای میدهند، ولی دستیبودن تنظیم صندلیها یكی از نقایص این خودرو محسوب میشود. ادوات و كنترلها به خوبی در جای خود قرار دارند ولی كمی شلوغ به نظر میرسد. كنسول، داشبورد، تودریها و دیگر قسمتهای كابین به رنگ مشكی طراحی شدهاند كه حس اسپرتبودن را به شما القا میكند. با توجه به ارتفاع كوتاهتر RAV4 نسبت به اج سوار و پیاده شدن در این خودرو راحتتر صورت میگیرد. پیشرانه چهار سیلندر خودرو را روشن میكنیم، لرزش جزئی و بعد از آن نرم كاركردن پیشرانه سلامت كامل این پیشرانه طی مدت پنج سال را بیان میكند.
http://i40.tinypic.com/2howw87.jpg
بلافاصله جهت انجام و آزمایش شتاب صفر تا 100 اقدام میكنیم. گیربكس چهار سرعته اتوماتیك هماهنگی نسبتاً خوبی با پیشرانه دارد. 148 اسببخار قدرت باعث میشد تا این اسیووی دوستداشتنی ظرف مدت زمان 2/11 ثانیه به سرعت 100 كیلومتر در ساعت دست یابد كه این آزمایش دو بار تكرار شد و ركورد جابهجا نشد.
http://i39.tinypic.com/vmybma.jpg
كیفیت قطعات داخل كابین به نسبت اج كمی بهتر است. سرعت را به عدد 120 میرسانیم و بعد از آن اقدام به ترمزگیری میكنیم. ترمزهای دیسكی مجهز به ABS به راحتی خودرو را در دست شما قرار میدهد. در حین حركت به علت جثه كوچك خودرو میدان دید در جلو و اطراف و حین دنده عقب بسیار بهتر از اج ظاهر میشود. تویوتا RAV4 امكانات و تجهیزات مناسبی نظیر هشت عدد ایربگ، كروز كنترل، سیستم ESP، سیستم تهویه مطبوع هوا، آینه و شیشه برقی، صندلیهای عقب با قابلیت خواباندن، سانروف و ... را در لیست خود جای داده است، با توجه به قیمت تمام شده 38 میلیون تومانی جهت پلاككردن خودرو چنین امكاناتی بسیار مناسب است.
http://i40.tinypic.com/2wcphqq.jpg
RAV4 مورد آزمایش از لاستیكهای بریجستون در اندازه 23560/R26 بهرهمند است. این خودرو دارای اندازه طول 4230، پهنای 1730، ارتفاع 1680 و فاصله بین محور 2490 میلیمتر است.