PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : خطرحذف ایران از بازار جهانی گردشگری



sorna
12-23-2010, 11:37 PM
خطرحذف ایران از بازار جهانی گردشگری




http://www.hamshahrionline.ir/images/position36/2010/9/iran_travel.jpg



سفر > گردشگری - ‌با وجود وعده‌های مدیران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره توسعه زیرساخت‌های گردشگری و افزایش ورود گردشگران خارجی، اکنون خبر از حذف میز ایران در آژانس‌های خارجی به گوش می‌رسد.


دبیر جامعه‌ تورگردانان ایران در ‌این‌باره به ایسنا گفت: اگر هیچ تلاشی نشود، بسیاری از آژانس‌های خارجی میز ایران خود را حذف می‌کنند. در آن شرایط، بازگرداندن ایران به فهرست مقاصد آژانس‌ها کار بسیار سخت و زمان‌بری خواهد بود. سیدهادی شیرازی ادامه داد: آژانس‌های خارجی وقتی از بازاری کناره‌گیری می‌کنند، نام آن را برای یکسال از فهرست مقاصد و بروشورهای تبلیغاتی خود حذف می‌کنند.


در واقع، آژانس‌های خارجی برای هر منطقه، نیروهای خاصی دارند که با حذف آن مقصد، این نیروها در بازار دیگری فعال می‌شوند و اگر درآمد آن بازار بیشتر و توجیه‌پذیرتر باشد، امکان دارد دیگر سراغ مقصد قدیمی نروند که در این صورت، بازگرداندن شرایط قبل واقعا سخت خواهد بود.


شیرازی همچنین به اجرا نشدن قراردادهای گردشگری ایران با کشورهای دیگر اشاره کرد و افزود: بسیاری از کشورها به قراردادهایی که برای تبادل و توسعه‌ گردشگری با آنها بسته‌ایم متعهد نیستند؛ به‌طوری که در سال، هزاران نفر ایرانی به ترکیه و عربستان می‌روند، بدون اینکه این کشورها برای فرستادن گردشگران خود به ایران تعهدی احساس کنند.