PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نوشیدن بیش از حد نوشابه انرژیزای پرطرفدار Red Bull ممکن است به آسیب قلب منجر شود.



mozhgan
04-14-2010, 03:54 AM
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از هلثدی نیوز پژوهشگران استرالیایی در بررسی بر روی ۳۰ دانشجوی ۲۰ تا ۲۴ ساله دریافتند که تنها نوشیدن یک قوطی ۲۵۰ میلیلیتری از نوع بدون قند این نوشیدنی کافئیندار میتواند “چسبندگی” خون را تشدید کند و خطر لختهشدن خون را بیفزاید.
همچنین این دانشجویان پس از نوشیدن Red Bull كه يك نوشابه انرژيزا است از لحاظ خصوصیات قلبی و عروقی به فردی شباهت پیدا میکردند که بیماری قلبی دارد.
سرپرست این تحقیق، اسکات ویلوبی از مرکز پژوهش قلب و عروق در بیمارستان سلطنتی آدلاید و دانشگاه آدلاید میگوید این نتایج هشداردهنده است و توصیه میکند که افراد مسنتر دارای علائم بیماری قلبی نباید به مقدار زیاد Red Bull بنوشند.
مسئولان شرکت Red Bull میگویند که بیخطر بودن این نوشیدنی در بررسیهای علمی فراوان ثابت شده است، و این نوشیدنی هیچگاه در کشوری ممنوع نشده است.
Red Bull در ۱۴۳ کشور دنیا فروخته میشود، اما فروش آن در نروژ، دانمارک و برخی کشورهای دیگر به علت نگرانی در مورد تاثیر آن بر سلامت افراد ممنوع است.