PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : لوزالمعده مصنوعی تا چند سال دیگر



mozhgan
04-14-2010, 03:42 AM
تحقيقات- همشهری آنلاین:
پژوهشگرانی که بر روی لوزالمعده مصنوعی کار میکنند اعتقاد دارند که تنها تا چند سال دیگر میتوانند افراد مبتلا به دیابت را از اندازهگیری قند خون و تزریق انسولین راحت کنند.
به گزارش خبرگزاری رویترز آنها اعتقاد دارند که میتوانند دو تکنولوژی فعلی - پایش مداوم قند خون و پمپهای انسولین - را به صورت مجموعه به همپیوسته در آورند.
در اجلاس این هفته موسسههای ملی بهداشت آمریکا (NIH)در بتسدای مریلند پژوهشگران گفتند که چنین لوزالمعده مکانیکی میتواند نیاز به طور عمدهای نیاز به خونگیری از انگشت و تزریق انسولین در دیابتیها که انها باید اکنون چند بار در روز انجام دهند برطرف کند.
دکتر رومن هوورکا از دانشگاه کمبریج در انگلیس که برخی از وسائل تجربی دارای اجزای ساخته شده بوسیله شرکت Abbott Laboratories and Medtronic – سازنده شماره یک پمپهای انسولین و پایشگرهای مداوم قند خون - را مورد آزمایش قرار داده است، در این باره میگوید: "فکر میکنم که ما در شرف ساخت اولین نسل لوزالمعدههای مصنوعی هستیم."
گروه دکتر هوورکا در حال آزمایش این وسائل در بیماران دیابت (http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=16937) نوع یک – یک بیماری خود ایمنی که در آن بدن به اشتباه سلولهای مولد انسولین در لوزالمعده را نابود میکند- هستند.
یک حسگر مداوم قند خون زیر پوست کار گذاشته شده است، و میزانهای قند خون را به یک پایشگر (مونیتور) منتقل میکند. یک کامپیوتر دوز مناسب انسولین را بر مبنای میزان قند خون محاسبه میکند و یک "پمپ انسولین" - ابزاری که هم اکنون نیزبسیاری از بیماران از آن استفاده میکنند- آن را وارد خون میکند.
گروه او آماده هستند که برخی از بیماران را با این وسیله به خانه بفرستند، اما فعلا باید پشتیبانی لازم برای نگهداشتن یک پرستار تماموقت در خانه هر داوطلب را فراهم آورند.
به گفته دکتر آرون کوالسکی از بنیاد پژوهشس دیابت نوجوانان که هزینه بسیاری از گروههای بررسی لوزالمعده مصنوهی را فراهم میآورد، ناظران سازمان غذا و داروی آمریکا ارتباط نزدیکی با این پژوهشگران دارند تا مطمئن شوند که آنها بررسیهای شان را به نحوی طراحی میکنند که بتواند به سرعت آنها را بازبینی کرد.