PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تزریق ویتامین c رشد سرطان را در موشها کند كرد



mozhgan
04-14-2010, 03:39 AM
تحقيقات- همشهری آنلاین:
یک بررسی جدید نشان میدهد که تزریق دوزهای بالای ویتامینC توانسته است اندازه تومورها و رشد سرطانها را تا 50 حدود درصد در موشهای آزمایشگاهی کند میکند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه پژوهشگران در موسسههای ملی بهداشت آمریکا (NIH) بروز این پدیده را در در سرطان (http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=39362)های مغز، تخمدان و لوزالمعده در مقالهای که در شماره 5 آگوست نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است، بیان کردهاند.
این گزارش میگوید: "پژوهشگران کشف کردهاند که غلظتهای بالای اسید اسکوربیک یا ویتامین C در 75 درصد دودمانهای سلولی سرطانی مورد آزمایش قرار گرفته دارای خواص ضدسرطان است، در حالیکه بر سلولهای طبیعی تاثیری ندارد."
در این مقاله آمده است: "پژوهشگران اثر ضدسرطان اسید اسکوربیک را تا تشکیل پراکسید هیدروژن در مایع خارجسلولی احاطهکنند تومورها دنبال کردهاند. سلولهای طبیعی تحت این تاثیر قرار نمیگیرند."
تزریق ویتامین C برای ایجاد این اثر ضروری است، زیرا بدن ویتامین C خورده شده را تنظیم میکند، بنابراین از این راه نمیتوان به غلظتهای بالای این ویتامین در خون دست یافت.
مارک لوین، سرپرست این تحقیق و رئیس بخش تغذیه مولکولی و بالینی موسسه ملی بیماریهای کلیه و گوارشی و دیابت آمریکا در این باره میگوید:"هنگامی که شما غذاهای حاوی بیش از 200 میلیگرم ویتامین C در روز میخورید، مثلا دو پرتقال یا یک وعده کلم براکلی- بدن شما مانع از آن میشود که اسید اسکوربیک در خون از محدوده معینی فراتر رود."
دانشمندان ویتامین C یا اسید آسکوربیک را به درون وریدهای حفرههای شکمی جوندگان مبتلا به تومورهای مهاجم مغز، تخمدان و لوزالمعده تزریق کردند، و تا حداکثر چهار گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن به آنها ویتامین دادند.
در موشهای دچار نقص ایمنی مبتلا به توموهای به سرعت رشدکننده تخمدان، لوزالمعده یا گلیوبلاستوم (مغز) تزریق اسید آسکوربیک رشد و وزن تومور را به اندازه 41 تا 53 درصد کاهش داد.
این پژوهشگران نتیجه میگیرند که این یافتهها اولین پایه محکم برای پیشرفت به سوی استفاده از ویتامین C برای درمان سرطان در انسانها است.
ویتامین C از سه دهه قبل به عنوان درمان احتمالی برای سرطان مطرح شده بود، اما بررسیهای متعاقب نشان داد که مصرف خوراکی این ویتامین فایدهای از این لحاظ ندارد.
دانشمندانی که در این تحقیق شرکت داشتهاند معتقدند که اثر مشابهی در انسانها قابل به دست آمدن است.
ویتامین سی سه دهه است که به عنوان درمان احتمالی سرطان مطرح بوده است، اما بررسیها تا به حال نتوانسته است ثابت کند که مصرف خوراکی این ویتامین چنین اثری را ایجاد کند.