dverbame
04-11-2010, 11:44 AM
زماني مصاحبه با استيو جابز براي خبرنگاران رويايي تقريبا غيرممکن بود اما رئيس اپل سرانجام پس از سالها تصميم گرفت تا اين رويا را به واقعيت تبديل کند و به سئوالات روزنامه نگاران پاسخ دهد.
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1387/12/17/100900879172.jpg
استيو جابز که هرگز تن به مصاحبه نمي داد شايد به خاطر تغييرروحيه ناشي از مبارزه با سرطان کبد و يا شايد به دليل استراتژيهاي مرتبط با عرضه "آي- پد" در مراسم معرفي سيستم عامل جديد "آي- فون" گشاده تر از هميشه به نظر مي رسيد. به طوري که پس از پايان مراسم معرفي از خبرنگاران خواست که در يک نشست خبري شرکت کنند و در آنجا به سئوالات آنها پاسخ داد.
خلاصه گفتگو استيو جابز با خبرنگاران:
* از عرضه "آي- پد" راضي هستيد؟
- استيو جابز: 450 هزار دستگاه فروخته شده در کمتر از سه روز، چطور مي توانيم راضي نباشيم؟ حتي "والت ماسبرگ" (سرمقاله نويس وال استريت ژورنال) هم که کلا با ما بسيار نامهربان است از اين نتيجه خوشحال است. "آي- پد" به طور برگشت ناپذيري چشم انداز دنياي انفورماتيک معاصر را تغيير مي دهد.
* چرا؟
- تنها مسئله سخت افزاري نيست بلکه نرم افزار را هم بايد در نظر داشت. براي مثال در سه روز، کاربران بيش از 25 هزار کتاب الکترونيک را بارگذاري کردند. با محاسبه اينکه بيش از 185هزار برنامه جانبي براي "آي- پد" در دسترس قرار دارد بايد فهميد که هيچ گوشه اي از وب وجود ندارد که "آي- پد" نتواند به آن نرسد.
* اما اپل تنها عرضه کننده برنامه هاي جانبي نيست...
- "آي- پد" پتانسيل بالايي براي دستيابي به 85 ميليون مصرف کننده دارد. ما مي خواهيم گروهي از برنامه هاي جانبي را عرضه کنيم که به کاربران کمک کنند نه اينکه براي آنها ايجاد مشکل کنند.
* عرضه iAd، سکوي جديد تبليغات که بر روي تمام برنامه هاي جانبي دستگاههاي قابل حمل اپل نصب خواهد شد نشانه اي از ورود اپل در عرصه تبليغات موبايل است. طرحهاي آينده شما در اين بخش چيست؟
- ما درحال پاسخگويي به فشارهاي موجود در اين بخش هستيم. هم برنامه نويسان و هم آژانسهاي تبليغاتي از مدتها قبل براي فقدان وسايلي براي توليد آگهي هاي تبليغاتي براي "آي- فون" ابراز تاسف مي کردند. بنابراين iAd مي خواهد اين خلاء را پر کند و به توسعه دهندگان ما امکان دهد که روي برنامه هاي جانبي خود پول مبادله کنند. امروز بسياري از آنها براي يک مشت پول خرد اين تبليغات را انجام مي دهند اما با اين روش جديد، بخش اعظمي از درآمدها به آنها مي رسد.
* اين اولين بار نيست که شما در عرصه تبليغات وارد مي شويد...
- درست است. چند وقت قبل ما به دنبال خريد شرکت AdMob بوديم که بزرگترين آژانس تبليغاتي براي بازار موبايل است اما گوگل در آخرين لحظه همه چيز را به باد داد. بعدها ما Quattro Wireless را خريديم. يک آژانس تبليغاتي کوچکتر اما پيشگام. الان فکر مي کنيم که موفق شده ايم طرحي را توليد کنيم که حرف تبليغات را در سطح سياره اي به گوش همه برساند.
* چرا معتقديد که "آي- فون" و "آي- پد" سکوهاي خوبي براي تبليغات باشند؟
- مسئله تعداد مطرح است. در دنيا بيش از 100 ميليون آي- فن موجود است. بخش اعظم فعاليت موبايلي کاربران محصولات اپل بر روي برنامه هاي جانبي و کاربردها انجام مي شود. در کل هر کاربر به مدت 30 دقيقه در روز از اين برنامه ها استفاده مي کند. اگر 10 آگهي تبليغاتي روي هر يک از اين تلفنها ظاهر شود يک ميليارد تماس روزانه بين مصرف کننده و آگهي کننده برقرار مي شود. پس بي فايده است که بخواهم درباره توان اقتصادي اين ارقام تاکيد کنم.
* بنابراين برنامه هاي جانبي در مرکز چشم انداز آينده شما قرار دارند؟
- بله. آينده اينترنت بيش از هميشه موبايلي مي شود و بيش از هميشه در جهت شبکه هاي اجتماعي پيش مي رود. اين چيزي است که ما روي آن کار مي کنيم.
منبع (http://www.jamejamonline.ir/)
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1387/12/17/100900879172.jpg
استيو جابز که هرگز تن به مصاحبه نمي داد شايد به خاطر تغييرروحيه ناشي از مبارزه با سرطان کبد و يا شايد به دليل استراتژيهاي مرتبط با عرضه "آي- پد" در مراسم معرفي سيستم عامل جديد "آي- فون" گشاده تر از هميشه به نظر مي رسيد. به طوري که پس از پايان مراسم معرفي از خبرنگاران خواست که در يک نشست خبري شرکت کنند و در آنجا به سئوالات آنها پاسخ داد.
خلاصه گفتگو استيو جابز با خبرنگاران:
* از عرضه "آي- پد" راضي هستيد؟
- استيو جابز: 450 هزار دستگاه فروخته شده در کمتر از سه روز، چطور مي توانيم راضي نباشيم؟ حتي "والت ماسبرگ" (سرمقاله نويس وال استريت ژورنال) هم که کلا با ما بسيار نامهربان است از اين نتيجه خوشحال است. "آي- پد" به طور برگشت ناپذيري چشم انداز دنياي انفورماتيک معاصر را تغيير مي دهد.
* چرا؟
- تنها مسئله سخت افزاري نيست بلکه نرم افزار را هم بايد در نظر داشت. براي مثال در سه روز، کاربران بيش از 25 هزار کتاب الکترونيک را بارگذاري کردند. با محاسبه اينکه بيش از 185هزار برنامه جانبي براي "آي- پد" در دسترس قرار دارد بايد فهميد که هيچ گوشه اي از وب وجود ندارد که "آي- پد" نتواند به آن نرسد.
* اما اپل تنها عرضه کننده برنامه هاي جانبي نيست...
- "آي- پد" پتانسيل بالايي براي دستيابي به 85 ميليون مصرف کننده دارد. ما مي خواهيم گروهي از برنامه هاي جانبي را عرضه کنيم که به کاربران کمک کنند نه اينکه براي آنها ايجاد مشکل کنند.
* عرضه iAd، سکوي جديد تبليغات که بر روي تمام برنامه هاي جانبي دستگاههاي قابل حمل اپل نصب خواهد شد نشانه اي از ورود اپل در عرصه تبليغات موبايل است. طرحهاي آينده شما در اين بخش چيست؟
- ما درحال پاسخگويي به فشارهاي موجود در اين بخش هستيم. هم برنامه نويسان و هم آژانسهاي تبليغاتي از مدتها قبل براي فقدان وسايلي براي توليد آگهي هاي تبليغاتي براي "آي- فون" ابراز تاسف مي کردند. بنابراين iAd مي خواهد اين خلاء را پر کند و به توسعه دهندگان ما امکان دهد که روي برنامه هاي جانبي خود پول مبادله کنند. امروز بسياري از آنها براي يک مشت پول خرد اين تبليغات را انجام مي دهند اما با اين روش جديد، بخش اعظمي از درآمدها به آنها مي رسد.
* اين اولين بار نيست که شما در عرصه تبليغات وارد مي شويد...
- درست است. چند وقت قبل ما به دنبال خريد شرکت AdMob بوديم که بزرگترين آژانس تبليغاتي براي بازار موبايل است اما گوگل در آخرين لحظه همه چيز را به باد داد. بعدها ما Quattro Wireless را خريديم. يک آژانس تبليغاتي کوچکتر اما پيشگام. الان فکر مي کنيم که موفق شده ايم طرحي را توليد کنيم که حرف تبليغات را در سطح سياره اي به گوش همه برساند.
* چرا معتقديد که "آي- فون" و "آي- پد" سکوهاي خوبي براي تبليغات باشند؟
- مسئله تعداد مطرح است. در دنيا بيش از 100 ميليون آي- فن موجود است. بخش اعظم فعاليت موبايلي کاربران محصولات اپل بر روي برنامه هاي جانبي و کاربردها انجام مي شود. در کل هر کاربر به مدت 30 دقيقه در روز از اين برنامه ها استفاده مي کند. اگر 10 آگهي تبليغاتي روي هر يک از اين تلفنها ظاهر شود يک ميليارد تماس روزانه بين مصرف کننده و آگهي کننده برقرار مي شود. پس بي فايده است که بخواهم درباره توان اقتصادي اين ارقام تاکيد کنم.
* بنابراين برنامه هاي جانبي در مرکز چشم انداز آينده شما قرار دارند؟
- بله. آينده اينترنت بيش از هميشه موبايلي مي شود و بيش از هميشه در جهت شبکه هاي اجتماعي پيش مي رود. اين چيزي است که ما روي آن کار مي کنيم.
منبع (http://www.jamejamonline.ir/)