tina
12-14-2010, 05:01 PM
شاید شما هم به موبایلهای متنوع آدمهای مختلف دقت میكنید، اصلا شاید قبل از اینكه این یادداشت را بخوانید برای خودتان نظریهیی، درباره موبایل یا همان گوشی تلفن همراه و ارتباطش با شخصیت دارندهاش، صادر كرده باشید!
حتما شما هم شنیدهاید گوشی تلفن نشانه شخصیت آدمها نیست، این نظر نه متعصبانه است و نه نادرست، اما علم روانشناسی فرضیه دیگری دارد، گوشی شما، موبایلی كه میخرید و هر روز و هر لحظه با شماست اتفاقا نشان دهنده خلق و خو، شخصیت و سلیقه شماست!
درست مثل جوراب شما، پیراهن شما، كیف پولتان یا ماشینی كه انتخاب میكنید، برعكس تصور انشانویسان صدسال پیش، گوشی تلفن همراه نشانه قدرت و ثروت و تواناییهای دارندهاش نیست، چون فرضیه روانشناسی این عوامل را رد میكند و عوامل دیگری را جایگزین میكند كه بد نیست شما هم بدانید.
۱) موبایلهای قدیمی:
آدمهایی كه موبایلهای اسقاطیشان را عوض نمیكنند یا بعد از خرابشدنشان هر بار عین همان را جایگزین میكنند، آدمهای بیحوصلهیی هستند كه دوست ندارند چیز جدیدی یاد بگیرند.
۲) گوشهای بشدت مدرن:
كسانی كه موبایلهایی با انواع و اقسام كاركردها میخرند یا بشدت عدم اعتماد به نفس در ارتباط برقرار كردن با افراد دارند یا به علت نداشتن تخصصی قابل عرض، برای نشان دادن شخصیت خود دست به دامن موبایل یا همان گوشی تلفن همراه شدهاند.
۳) گوشیهای بزرگ:
آدمهایی كه فراموشكارند، بیتوجهند یا بشدت شلخته برای فراموش نكردن تلفن همراهشان، مجبورند گوشی بزرگ انتخاب كنند.
۴) گوشی تلفن همراه به اندازه یك گردو:
این گوشیها اغلب نشاندهنده شخصیت دوپاره صاحبانشان هستند، آدمهایی كه در ظاهر میخواهند اوج تمكن و توانایی خودشان را با گوشی موبایلشان نشان بدهند اما در نهایت چیزی برای پنهان كردن دارند (دقت كنید به قابلیت پنهان شدن گوشی در جیب)
۵) گوشیتلفن رنگی:
موبایلهایی با ظاهر شاد و اغراق آمیز نشاندهنده آدمهایی با درون كودك و بشدت احساساتی است كه اغلب از كمبود محبت و توجه رنج میبرند، گرچه رنگ این گوشیها به رنگهای دلمرده و زشتی كه اغلب در دست مردم میبینیم، برتری دارند.
۶) گوشیهای خوشدست:
منظور همان گوشیهایی است كه بهترین طراحی را برای در دست گرفتن به مدت طولانی دارند، گوشیهایی با حجم كوچك اما نه آنقدر فسقلی كه جلب توجه كنند، این گوشیها مخصوص آدمهای اجتماعی و پر كار است و صاحبان آنها احتیاجی برای نشان دادن موبایلشان به عنوان برچسب شخصیتی ندارند.
۷) گوشیهای ساده اما گران قیمت:
این دسته گوشیها را در رده دوم گوشیهایی كه كاركردهای فراوان دارند، قرار بدهید. گرچه صاحبان این گوشیها نسبت به صاحبان گوشی شماره ۲، اصالت بیشتری دارند و قابل اعتمادترند.
۸) لازم است درباره زنگ گوشیها و اینكه چقدر به شخصیت صاحبانشان نزدیك است، حرف بزنیم؟ شما برای خودتان استادید، خصوصا وقتی در مترو، آن هم در شلوغی غیرقابل تحمل جمعیت صدای آواز بیربط گوشی بغل دستیتان، شما را به دنیای روانشناسی دعوت میكند.
حتما شما هم شنیدهاید گوشی تلفن نشانه شخصیت آدمها نیست، این نظر نه متعصبانه است و نه نادرست، اما علم روانشناسی فرضیه دیگری دارد، گوشی شما، موبایلی كه میخرید و هر روز و هر لحظه با شماست اتفاقا نشان دهنده خلق و خو، شخصیت و سلیقه شماست!
درست مثل جوراب شما، پیراهن شما، كیف پولتان یا ماشینی كه انتخاب میكنید، برعكس تصور انشانویسان صدسال پیش، گوشی تلفن همراه نشانه قدرت و ثروت و تواناییهای دارندهاش نیست، چون فرضیه روانشناسی این عوامل را رد میكند و عوامل دیگری را جایگزین میكند كه بد نیست شما هم بدانید.
۱) موبایلهای قدیمی:
آدمهایی كه موبایلهای اسقاطیشان را عوض نمیكنند یا بعد از خرابشدنشان هر بار عین همان را جایگزین میكنند، آدمهای بیحوصلهیی هستند كه دوست ندارند چیز جدیدی یاد بگیرند.
۲) گوشهای بشدت مدرن:
كسانی كه موبایلهایی با انواع و اقسام كاركردها میخرند یا بشدت عدم اعتماد به نفس در ارتباط برقرار كردن با افراد دارند یا به علت نداشتن تخصصی قابل عرض، برای نشان دادن شخصیت خود دست به دامن موبایل یا همان گوشی تلفن همراه شدهاند.
۳) گوشیهای بزرگ:
آدمهایی كه فراموشكارند، بیتوجهند یا بشدت شلخته برای فراموش نكردن تلفن همراهشان، مجبورند گوشی بزرگ انتخاب كنند.
۴) گوشی تلفن همراه به اندازه یك گردو:
این گوشیها اغلب نشاندهنده شخصیت دوپاره صاحبانشان هستند، آدمهایی كه در ظاهر میخواهند اوج تمكن و توانایی خودشان را با گوشی موبایلشان نشان بدهند اما در نهایت چیزی برای پنهان كردن دارند (دقت كنید به قابلیت پنهان شدن گوشی در جیب)
۵) گوشیتلفن رنگی:
موبایلهایی با ظاهر شاد و اغراق آمیز نشاندهنده آدمهایی با درون كودك و بشدت احساساتی است كه اغلب از كمبود محبت و توجه رنج میبرند، گرچه رنگ این گوشیها به رنگهای دلمرده و زشتی كه اغلب در دست مردم میبینیم، برتری دارند.
۶) گوشیهای خوشدست:
منظور همان گوشیهایی است كه بهترین طراحی را برای در دست گرفتن به مدت طولانی دارند، گوشیهایی با حجم كوچك اما نه آنقدر فسقلی كه جلب توجه كنند، این گوشیها مخصوص آدمهای اجتماعی و پر كار است و صاحبان آنها احتیاجی برای نشان دادن موبایلشان به عنوان برچسب شخصیتی ندارند.
۷) گوشیهای ساده اما گران قیمت:
این دسته گوشیها را در رده دوم گوشیهایی كه كاركردهای فراوان دارند، قرار بدهید. گرچه صاحبان این گوشیها نسبت به صاحبان گوشی شماره ۲، اصالت بیشتری دارند و قابل اعتمادترند.
۸) لازم است درباره زنگ گوشیها و اینكه چقدر به شخصیت صاحبانشان نزدیك است، حرف بزنیم؟ شما برای خودتان استادید، خصوصا وقتی در مترو، آن هم در شلوغی غیرقابل تحمل جمعیت صدای آواز بیربط گوشی بغل دستیتان، شما را به دنیای روانشناسی دعوت میكند.