PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : گران ترين كتاب دنيا فروخته شد



sorna
12-09-2010, 02:21 PM
اين نسخه كمياب متعلق به لرد هسكث، دومين بارون هسكث بود و انتظار مي رفت به قيمت شش ميليون پوند فروخته شود.

نسخه كميابي از كتاب «پرندگان آمريكا» نوشته جيمز آدوبان به قيمت هفت ميليون پوند به فروش رفت و گرانترين كتاب دنيا شد.

به گزارش خبرآنلاين، اين نسخه كمياب متعلق به لرد هسكث، دومين بارون هسكث بود و انتظار مي رفت به قيمت شش ميليون پوند فروخته شود.

تنها 119 نسخه كامل از اين كتاب كه در قرن نوزدهم نوشته شده در دنيا وجود دارد و 108 نسخه از آنها در اختيار موزه ها و كتابخانه ها است.

نسخه ويژه اي از اين كتاب يك دهه پيش به قيمت پنج ميليون و 700 هزار پوند فروخته شد كه آن زمان ركورد فروش يك كتاب را شكست و گرانترين كتاب دنيا لقب گرفت.

اين كتاب شامل 1000 تصوير از حدود 500 گونه پرنده است كه در اندازه واقعي پرندگان كشيده شده اند. 12 سال طول كشيد تا جان جيمز آدوبان اين كتاب را تكميل كند.

او براي اين كار سراسر آمريكا را زير پا گذاشت، پرندگان را شكار كرد و سپس آنها را با سيم آويزان كرد و طرح آنها را كشيد. او سپس به بريتانيا رفت تا كتاب را چاپ كند و آنها را به ثروتمندان بفروشد. «پرندگان آمريكا» بين 1827 تا 1838 در چهار جلد به چاپ رسيد.

مايكل تولماك، دلال آثار هنري در لندن كه در حراجي سوتبي در لندن اين كتاب را خريد، آن را «بي قيمت» توصيف كرد.

مجموعه كتاب لرد هسكث شامل نسخه كميابي از اولين چاپ چند نمايشنامه از شكسپير بود كه به گفته سوتبي «مهم ترين كتاب در ادبيات انگليسي است.» از بين 750 نسخه چاپ شده اين كتاب تنها 201 نسخه آن باقي مانده است.

اين كتاب كه قدمت آن به سال 1623 برمي گردد و سه صفحه ناقصي دارد به قيمت يك ميليون و 500 هزار پوند به فروش رفت. اين نسخه يكي از سه نسخه كامل از نظر متن نمايشنامه است كه در اختيار مجموعه داري شخصي است.

نامه ملكه اليزابت اول كه در آن از زنداني بودن ماري، ملكه اسكاتلند گله كرده نيز در اين حراجي به فروش رفت. اين نامه كه انتظار مي رفت بين 150 تا 200 هزار پوند فروخته شود به قيمت 349 هزار پوند به فروش رفت.



منبع : آینده نیوز