PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نقد و بررسی بازی god of war iii



dverbame
03-30-2010, 11:50 AM
هشدار : اسپویل شدن داستان بازی





My Vengeance End Now




http://www.myup.ir/image-DC51_4BA95AA1.jpg



بعد از 2 نسل کار و تلاش شبانه روزی استدیو تحسین شده ی سانتا مونیکا بلاخره داستان سری GOD OF WAR به پایان رسید . این سری بازی انقلابی در بازیهای حماسی و Epic بود که به بهترین نحو شروع شد و به زیبا ترین حالت پایان یافت . در اینجا جا دارد از شبح اسپارتا ، پسر ِ پادشاه خدایان " زئوس " ، خداوندگار جنگ " کریتوس " بزرگ تشکری جانانه کنیم که شوق و عطش ما را هر سال برای دیدن پایان داستان خود بیشتر میکرد . هر وقت چهره ی رنجور و دردمند او را میدیدم 2 حس برای برای من به وجود می آمد : حس انتقامی که در تک تک سلول های چهره اش موج میزد و به مخاطبش منتقل میکرد . حس درماندگی و تنهایی که از چشمانش پیدا بود ! همه ی خدایان و تایتان ها علیه او هستند ! ایا کسی هست که او را یاری کند ؟

اکنون زمان ان رسیده است که پسر انتقام خود را از ابا و اجداد خود بگیرد ، زئوس ، پسرت برگشته است ، راهی برای فرار نداری ، حتی پوزایدن و هرمس و هیدس هم دیگر جلو دار شبح اسپارتا نیستند . حتی کوه المپ نیز در زیر پای او تپه ای بیش نیست !!

داستان دقیقا از پایان GOW II شروع میشود ، یادتان میاید که در اخر GOW II در مبارزه ای سرتاسر هیجان کریتوس در مقابل پدر خود زئوس قرار گرفته بود ، اما این بار هم به خاطر فداکاری اتنا و ارس ، زئوس جان سالم بدر برد . او در GOW I فقط به فکر تصاحب قدرت بود ! حتی آرس نیز جلودارش نبود ! در GOW II کریتوس به فکر انتقام از خدایان بود ! او که در سر فکری جز خدای جنگ شدن نداشت ! این بار آلت دست خدایان قرار گرفت ! او برای رها شدن از عذاب وجدان و بخشایش از طرف خدایان مامور بود آرس را بکشد ! او نیز این کار را کرد ! کاری بس محال ولی توسط کریتوس انجام شدنی !! او هنوز هم درگیر عذاب وجدان هایی بود که ذهن او را مانند چوبی خشک میسوزاند ! او اعمالی انجام داده بود که از دست هیچ بشری بر نمی آمد ! غارت و کشتار مردم بیگناه ، به اتش کشیدن شهر ها و روستا ها ، تمام اینها باعث شده بود حتی اتنا که تنها حامی او بود او را رها کند ! باعث شد که زئوس خدای خدایان یا به عبارت درست تر پادشاه خدایان تمام قدرت های فرا بشریش را از او پس بگیرد و با شمشیر معروفش او را به سرای مردگان بفرستد ! اما هنوز او تنها نشده بود ! گایا در ان زمان به او لطف می کند و او را دوباره به دنیای زندگان میفرستد . گایا هنوز هم به دنبال انتقام خود از زئوس است !

هنوز هم گایا خاطرات جنگ های خونین تایتان ها با خدایان را از یاد نبرده است ! او هنوز هم میخواهد انتقام سختی از زئوس بگیرد ، زئوس کسی بود که تایتان را با ان همه جلال و جبروت حقیر و خوار کرد ! کسی بود که پادشاهی گایا بر روی زمین را از او گرفت . او را به عمق سیاهی فرستاد ( به اعماق زمین ) ! او در پایان GOW II تنها اندکی به انتقام گرفتن از پدر فاصله داشت اما اتنا از خود گذشت و جان پدرش را نجات داد . اکنون در سومین قسمت از این داستان ادیسه وار ، کریتوس به جایی رسیده که تشنه ی انتقام است و چیزی یا کسی نمیتواند جلودار این خدای زخم خورده باشد !
اکنون زمان ان رسیده که کریتوس در پای کوه المپ فریاد انتقام سر دهد ! او در این راه از تایتان ها اللخصوص گایا ( مادربزرگ کریتوس ) کمک میگیرد !

داستان همانند دو قسمت قبل ترکیبی زیبا از افسانه های اساطیری یونان باستان و ذهن خلاق نویسندگان استدیو سانتا مونیکاست . زیبا ترین جنبه ان نیز اشاره ی مستقیم داستان بازی به جنگ قدیمی بین تایتان های غول پیکر و خدایان المپ است . جنگی که سال های سال قبل از خدایی خدایان بر المپ اتفاق افتاده بود و این تایتان ها بودند که همیشه مترصد دریافت جایگاه اولیه خود بودند !

داستان بازی باز هم بر محور انتقام بنا شده است ! اما ایا انتقام تنها چیزی بود که کریتوس دنبال ان بود . کریتوس قبل از هرچیزی درصدد این بود که بتواند به طریقی از زیر بار عذاب وجدان عظیمش رهایی یابد ! عذاب وجدانی که هر روز بیشتر بر او سیطره میافت ! خاطره ی کشتن همسر و فرزند خردسالش روز و شب او را می ازُرد . شاید این انتقام میتوانست از بار گناهان کریتوس کم کند ! برای همین بود که سرتاپای او تشنه ی انتقام بود !

دوستانمان در استدیو سانتا مونیکا به بهترین حالت بازیی را برای ما ساخته اند که تک تک لحظه هایش را فراموش نمیکنیم ! استیگ اسموسن که در دو شماره ی قبلی کارگردان هنری بازی بود این بار وارث دیوید جفی و کری بارلوگ شده بود و کارگردانی شماره ی سوم را به عهده گرفته بود ! تیم اجرایی بازی از اوایل سال 2007 تمام تلاش خود را برای ساخت بازی در خور تحسین به کار بست تا هم اکنون که بازیی ساخته است که واقعا درخور تحسین است ! و اگر ان را بهترین بازی این نسل ندانیم میتوان ان را جز TOP 5 این نسل تا کنون نام برد ! بازی برای ما چیز هایی جدید به ارمغان اورده است ! هم در گیم پلی هم در گرافیک و هم در موسیقی و صدا !




http://www.myup.ir/image-35B8_4BA95AA1.jpg


شاید در دقایق اولیه ی بازی این به ذهن مخاطب برسد که گیم پلی بازی همانی است که در دو بازی قبلی شاهد اون بودیم اما باید گفت سانتا مونیکا مکانیزم های جالبی در داخل بازی تعبیه کرده است تا بازی دقیقا همان تکرار مکررات قسمت های قبل نباشد ! از جمله ی انها میتوان دستکش های Cestus اشاره کرد ! دستکش های قدرتمندی که کریتوس در مبارزه با برادر ناتنی خود هرکول انها را بدست اورده بود ! دستکش های سستوس علاوه بر اینکه در بازی مانند Blade Of Exile نوعی سلاح به حساب میایند نقش زیادی در گیم پلی بازی نیز ایفا میکنند ! از قدرت انها همین بس که وقتی انها را در مبارزه با موجوداتی مانند Cyclops ( موجودات تک چشمی که زئوس ان ها را از دنیای مردگان ازاد کرد ) و سناتور ( موجود نیم انسان ، نیم اسب ) به کار میبرید انها را تا چندین متر پرتاپ میکند ! در نقاط دیگر نیز این دستکش ها به کمک شما میایند تا بتوانید کریستال های رنگی که قابل شکستن نیستند را با قدرت سستوس نابود کنید !

اما ابزار دیگری که شاید در دمو های ارائه شده از بازی مشاهده کرده باشید Helios Head است که نقش عمده ای در پیدا کردن راه های مخفی دارد ! از دیگر کمک هایی که HH در طول بازی میکند پیدا کردن صندوقچه هایی است که در داخل انها اورب یا پر های ایکاروس و ... وجود دارد است . یا میتوان از ان مانند چراغ قوه در راه رو های تنگ و تاریک استفاده کرد ! البته جدا از این حرف ها HH قدرت سلاح مانندی نیز دارد ! از HH میتوان به عنوان سلاحی کور کننده استفاده کرد ! از مهمترین استفاده های این چنینی از HH میتوان به مبارزه ی خارق العاده ی کریتوس با پدربزرگ خویش یعنی کرونوس اشاره کرد !

اما قسمت جدیدی که در بازی وجود دارد استفاده ی کریتوس از موجوداتی به نام Harpy برای جا به جا شدن از مکانی به مکان دگر است ! Harpy ها که موجوداتی نیم انسان و نیم پرنده هستند با پرواز کردن در محدوده ی کریتوس باعث این میشوند که کریتوس با غلاب انداختن به انها بتواند از جایی به جایی دیگر منتقل شود !

اما باید از طراحی مراحل بازی نیز در اینجا یاد کنیم ! طراحی مراحل بازی به طور فوق العاده ای عالی و متنوع کار شده است ! مراحلی که باید از بال های ایکاروس استفاده کرد و با سرعت بالایی مسیری پر پیچ و خم و پر از مانع را طی کرد از مراحل جدیدی است که در GOW III میبینید ! در جایی دیگر مراحلی که بر روی بدن گایا ، تایتان غول پیکر انجام میشود جز هیجان انگیز ترین و دلهره اورترین مراحل بازی به شمار میرود ! این مراحل جز زیبا ترین های این نسل به حساب میایند ! البته اگر از مراحلی چون دنبال کردن هرمس و گشت و گذار در سرای مردگان برای پیدا کردن هیدس چشم پوشی کنیم !

طراحی دشمنان نیز در بازی شامل دو بخش میشود ! دشمنانی که اغلب در سر راه شما ظاهر میشوند و انها را به مراتب میبینید ! و طراحی اعجاب برانگیز Boss های بازی و نوع طراحی مرحله ی مبارزه با Boss که به نوعی مربوط به طراحی Boss نیز میشود !
طراحی بخش اول دشمنان را باید تحسین کرد ! طراحی کمیراها ( موجودی مرکب از شیر و مار و بزکوهی ) ، سناتور ، Cyclops ها ! طراحی مینیون های بسیار زیاد ، حتی Harpy ها ! یا محافظان پتک به دست ! باید این کرکتر دیزاین را تحسین کرد ! طراحی جز به جز انها با دقت خاصی انجام شده است ! در مبارزه با کمیراها تنوع حالت چهره ی مار روی دُم کمیرا باعث تعجب و شگفتی شما میشود ! یا وجود Skull Night ها که از دشمنان قدیمی کریتوس هستند نیز باعث تحسین دو چندان دیزاینر خواهد شد ! نکته ای دیگر که باید در مورد دشمنان در بازی ذکر کرد ، هوش مصنوعی خوب انهاست ! مثلا در مبارزه با کمیراها ، شما بعد از قطع کردن دم شاهد حرکات جدیدی از این موجود خواهید بود و Reaction های این موجود رد برابر Action های شما بسیار عالی و به جا است !

اما در بخش دوم طراحی دشمنان به طراحی Boss های بازی میرسیم که بدون شک برترین Boss های طراحی شده ی این نسل هستند ! شما در بازی در مواجه با هر Boss باید راهکار درست و به جایی اتخاذ کنید ! طراحی و هوش مصنوعی انها فرای انتظار است ! پس تا وقتی که با انها روبه رو نشده اید در مورد انها پیش داوری نکنید ! طراحی Boss ها همانطور که گفتم فرای انتظار است ! اللخصوص طراحی کرونوس ( تایتان عظیم الجثه ای که در GOW II او را ملاقات کردید ) روبه رو شدن با این Boss لذت بخش ترین لحظات بازی را برای شما رقم میزند ! لحظه لحظه ی مبارزه با کرونوس شما محو طراحی بی بدیل این موجود هستید ! البته نمیتوان از گرافیک بی نظیر این مرحله نیز حرفی نزد ! البته به گرافیک نیز در ادامه ی نقد اشاره میکنم !
از طراحی کرونوس که بگذریم میتوان طراحی زیبای پوزایدن را مثال زد که در ابتدای بازی به جنگ با کریتوس میاید ! هیبت او به عنوان خداوند دریا هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار میدهد !
مبارزه با این Boss را نیز میتوان جز عالی ترین شروع های بازی های رایانه ای به حساب اورد .
مبارزه ای که بر روی بدن گایا پیش میرفت و هر حرکت ما حادثه ای برای گایا می آفرید !
از Boss های دیگر میتوان به هرمس اشاره کرد ، خدای جوانی که پیام رسان میان خدایان بود ! او با داشتن چکمه های فوق سریع نوعی مبارزه ی تکنیکی را میطلبید ! که بازی به زیبا ترین نحو ان را در اختیار گیمر میگذارد ! یک تعقیب و گریز زیبا که شما را یاد تعقیب و گریز های فیلم های هالیوودی میاندازد ( از همان هایی که پلیس ها چندیدن کیلومتر به دنبال دزد ها میروند تا انها را در یک مکان عالی گیر بیاندازند ) جایی که بازی به صورت زیبایی شما را وادار به حرکات پلتفرمر میکند . مبارزه با هر Boss در این بازی زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد ! مثلا مبارزه با هیدس در دنیای مردگان یکی از زیباترین مراحل بازی و یکی از بهترین Boss کُشی های بازی است ! و در ادامه نیز مبارزه با خدای خدایان که تجربه ی لذت بخش ان مبارزه را باید خودتان وقتی کنترلر PS3 در دست دارید تجربه کنید !!
اما در اخر باید از طراحی جالب و زیبای هفستوس هم یاد کرد که به طرز زیبایی طراحی شده بود ! با اینکه نمیتوان از او به عنوان یکی از دشمنان کریتوس نام برداما باید از طراحی شخصیت هفستوس یاد کرد .




http://www.myup.ir/image-F030_4BA95B3C.jpg

مراحل بازی بسیار بزرگ هستند مثلا یکی از این مکان ها محل حضور خدایان در محضر زئوس است که شامل تالاری بزرگ و زیبا است که دارای پلکان های مارپیچ و زیبایی است که دیدن انها هم بسیار لذت بخش است . از دیگر مراحل بزرگ بازی میتوان مراحل روی بدن گایا را مثال زد که به طرز شگفت اوری عظیم و غول پیکر هستند .





و بلاخره میرسیم به مهمترین بخش گیم پلی بازی یعنی قسمت اکشن و پلاتفرمر بازی که هر گیمر تشنه ی بازی های Action و Hack & Slash را سیراب میکند ! اکشن بازی همان چیزی است که انتظارش را دارید ! زیبایی و روانی و نرمی از یک سو ، خشونت و خون و خون ریزی از سوی دیگر به بهترین مکمل هم تبدیل شده اند تا شما بتوانید بهترین لحظات خود را محو کشتن دشمنان کریتوس شوید . در بازی باز هم سلاح اصلی شما Blade Of Exile یا همان Blade Of Chaos است که شمشیری اتشین می باشد که ابهت وجودی کریتوس را نمایان میکند و اتش انتقام کریتوس را زبانه میکشد ! به دلیل 60 فرم بودن بازی صحنه های اکشن بازی بسیار زیبا ، نرم و عالی به نظر میاد . هر چند در مواردی بسیار نادر افت فرم نیز در بازی وجود داشت !


حالت اکشن بازی در برابر غول اخر های بازی نیز خود نمایی میکند ! همان طور که توضیح دادم مثلا در مبارزه با هرمس که دارای پوتینی با سرعت فوق العاده بود نوعی تعقیب گریز در دستور کار بود تا به هرمس میرسیدیم و در انجا کار کریتوس برای نابودی هرمس انچنان سخت نبود ! در مواجهه با کرونوس اکشن بازی به صورت نیمه پلتفرمر و نیمه اکشن بود ! منظور این است در قسمت هایی از این مبارزه باید با استفاده از شمشیر به بدن کرونوس میچسبیدیم و مانند بازی هایی مثل انچارتد یا POP با استفاده از قدرت شمشیر و پرش با بالا یا پایین حرکت کرد در این میان حضور مینیون ها نیز باعث وجود اکشن بر روی بدن کرونوس میشد !


طراحی این موارد اکشن بر روی Boss ها به ظرافت عمیقی احتیاج دارد که سازندگان بازی به بهترین نحو انجام داده اند ! استفاده از QTE هم در بازی به بهترین نحو انجام شده است و با مکانیزم خوبی که سازندگان در نمایش دکمه ها بر روی صفحه نمایش در همان مکانی که بر روی کنترلر وجود دارد باعث سهل الوصول شدن کار با این ویژگی شده اند که این عمل به خودی خود باعث کمتر شدن سردرگمی بازیباز شده است ! و میتوان گفت این عمل باعث شده قابلیت QTE در بازی لذت بخش تر شود .


به هر حال بازی از نظر گیم پلی به همان زیبایی و جذابی دو قسمت قبل است و با افزودن چند ایتم تازه به بازی و استفاده از چند نکته کوچک جدید در بازی ، استیگ اسموسن و یارانش سعی داشتند خون تازه ای به رگ های بازی تزریق کنند که تا حدودی موفق بودند ! البته با وجود همه ی اینها باید از سلاح های جدید بازی نیز سخن گفت مانند شمشیر هیدس که بعد از کشتن او به دست کریتوس میرسد و مانند غلابی بنفش رنگ عمل میکند و استفاده از ان میتواند به تنوع در بازی کمک کند!

از دیگر مواردی که همیشه کمک حال کریتوس بوده است Rage Of Titan است که اینبار هم کمک بسیار خوبی در مبارزه با Boss ها و موجودات دیگری نظیر سناتور یا کمیراها است ! اگر شما نسخه ی قبلی GOW را بازی کرده باشید با قدرت جادویی Rage Of Titan اشنایی دارید ! قدرتی که باعث میشود تا کریتوس به وسیله ی شمشیر معروف زئوس یعنی Blade Of Olympus قدرت فوق العاده ای بگیرد و دشمنانش را نیست و نابود کند .

درست است که این بازی صحرای ارواح گمشده ی GOW I و یا 4 اسب سرنوشت GOW II را ندارد اما Boss هایی دارد که به کل مراحل دو بازی قبلی می ارزد !

تا قبل از عرضه ی GOW III بازیهایی نظیر انچارتد 2 و KZ2 بهترین گرافیک عرضه شده بر روی PS3 را دارا بودند ! اما GOW III هر دوی انها را پشت سر میگذارد ! گرافیک هنری بازی بی بدیل و شاید تا اخر این نسل تکرار نشدنی باشد ! ترسیم زیبای افسانه های اساطیری و موجودات ان به زیباترین نحو ممکن ! طراحی های مفهومی زیبا و چشم نواز مقبره های خدایان ! ترسیم زیبای باغ المپ و درکل تصویر نمودن زیباترین شکل از سرزمین المپ در GOW III چشم ها را خیره میکند !

همانطور که سانتا مونیکا با ارائه ی GOW II بر روی کنسول PS2 مرز گرافیکی این کنسول را فراتر برد ! اکنون نیز سانتا مونیکا پا را فراتر از این نسل گذاشته است و چیزی در حد گرافیک فیلم های CGI به مخاطب ارائه داده است !




http://www.myup.ir/image-7144_4BA95B3C.jpg

گرافیک بازی بسیار بدیع و خیره کننده است ! در ابتدای بازی که از روی بدن گایا اغاز میشود شما مبهوت هنر نمایی طراحان گرافیکی بازی میشوید . حتی یک لحظه معطل میمانید چرا دمو ادامه پیدا نمیکند ! بعد از چند ثانیه به خود میایید و میبینید این دمو نیست بلکه خود بازی است که با دمو های Real Time بازی مو نمیزند . واقعا میتوان از گرافیک GOW III به عنوان بهترین چیزی که تا به حال دیده اید یاد کرد ! البته برای این کار لازم است بازی را 2 بار مانند بازی کنید و در بار دوم فقط به جزئیات گرافیکی چشم بدوزید . بدون شک جزئیات بافت بدن کریتوس یکی از بهترین های این نسل است . بدن کریتوس به بهترین نحو ممکن ساخته شده است و نهایت جزئیات در ان لحاظ شده است ! طراحی محیط بازی نیز بسیار زیباست . چه بدن گایا که مانند جنگلی زیبا میزبان نبرد های شماست چه محیط های بسته که به بهترین نحو ساخته شده اند .

طبیعی بودن حرکات بدن کریتوس نیز از جمله زیبایی های بازی است ! جز به جز حرکات بدن کرکتر ها به وسیله ی عملیات موشن کپچر ضبط شده است . حتی برای کرکتر هایی که کمترین حضور را در بازی نیز دارند وقت گذاشته شده است و بازیگران حرکات انها را در مقابل دوربین های تکنولوژی Mocap ضبط کرده اند ! مانند افرودیت که در بازی فقط در یک مینی گیم حضور دارد ! حتی برای او نیز این عملیات صورت گرفته است تا مخاطب حس واقعی بودن تک تک لحظات بازی را درک کند .
تعداد پلیگون های بدن کریتوس در این بازی چندین برابر نسخه ی قبل است ! با اینکه بازی در 720P اجرا میشود اما 60 فرم بر ثانیه بودن بازی به نرمی بازی کمک شایانی کرده است .

مطلب دیگر که در بازی نمایان کننده ی گرافیک فوق العاده ی بازی بود اول شخص شدن دوربین بازی در بعضی صحنه ها بود مانند اوایل بازی وقتی قرار بود به زندگی پوزایدن خاتمه دهیم ! در این لحظه جزئیات تصویر واقعا مبهوت کننده است .

طراحی Boss ها نیز در بازی یکی از زیبا ترین طراحی های بازی های رایانه ای است ! طراحی کرونوس از نظر زیبایی و طبیعی بودن یک شاهکار در بازی های رایانه ای است ! خلق چنین موجود عظیم الچثه ای با چنین جزئیاتی کاری بس نادر بود ! جز به جز بدن کرونوس جای تامل دارد ! از ناخن های دست او بگیرید که توسط کریتوس کنده میشود تا حرکات لب و دهان او که میخواهد برای کریتوس مشکل ایجاد کند بسیار حرفه ای طراحی شده اند ! طراحی دیگر Boss های بازی نیز کمی از کرونوس ندارد ! طراحی پوزایدن و هیدس نیز زیبایی خاص خود را دارد مخصوصا پوزایدن خدای دریا که بدن او به صورت نیمه شفافی طراحی شده است و لذت نگاه کردن به طراحی شیشه ای او بسیار لذت بخش است !

در کل میتوان ادعای سازندگان بازی در مورد اینکه گرافیک GOW III تا کنون نظیر نداشته را تایید کنیم ! اما باید با این نکته هم اشاره کرد بازی دارای چند باگ گرافیکی کوچک نیز بود مانند محو شدن پس زمینه بازی برای چند لحظه یا گیر کردن کریتوس در جایی ! که البته در پروژه ای به این عظمت میتوان اینها را کاملا نادیده گرفت و محو زیبایی ها و خوبی های بازی شد .در کل و با توجه به 3 سال کار مداوم بر روی این عنوان و تجربه ای که از دو بازی قبل روی کنسول نسل قبل سونی ، میشد حدس زد بازی دارای گرافیکی خارق العاده و کم نظیر خواهد بود !

بازی مانند دو قسمت قبل خود دارای موسیقی حماسی و تم اساطیری است که واقعا در طول مراحل برای گیمر لذت بخش خواهد بود ! صداگزاری های بازی نیز یکی از بهترین Voice Acting های دیده شده و شنیده شده در این نسل است ! همه ی گروه بازیگران کار خود را به خوبی انجام داده اند !



At The End There Will Be Only Chaos

پایان

با تمام انتظارات ، تلخی ها و شیرینی ها بلاخره داستان تریلوژی خدای جنگ به پایان رسید ، پایان داستان همانطور که انتظار میرفت بسیار عالی و سینمایی پرداخت شده بود ! و بار درام داستان در پایان ان بسیار خوب روایت میشود .
با تمام خاطراتی که از کریتوس داشتیم باید خداحافظی کنیم ! زیرا دیگر داستان این ابر مرد دنیای بازیهای رایانه ای پایان یافته است . ارزش تکرار بازی به خاطر تمام تعاریفی که در طول نقد به ان اشاره کردم بسیار بالاست .
یکی دیگر از بازی های اختصاصی PS3 نیز عرضه شد و بار دیگر قدرت این کنسول را به رخ کشید ! از هم اکنون بی صبرانه منتظر ادامه ی داستان های اساطیری توسط استدیو سانتا مونیکا هستم .

نکات مثبت :

جذابیت فوق العاده زیاد ، داستان اساطیری فوق العاده عظیم و جذاب . گرافیک بی نظیر و انیمیشن های فوق العاده چشم نواز . گیم پلی عالی . صداگزاری و موسیقی حماسی و دلپذیر

نکات منفی :
اگه پیدا کردی جایزه داری !!!
داستان
10 / 10
گرافیک
10 / 10
گیم پلی و کنترل
9.5 / 10
جذابیت

10 / 10
صدا و موسیقی
10 / 10
امتیاز نهایی
9.9 / 10

منبع (http://bazyrayaneh.com/show_feature.php?ID=15&type=html&%D9%86%D9%82%D8%AF)