PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : اهميت بهداشت دندان براي نوجوانان



Sara12
11-30-2010, 10:36 PM
اهميت بهداشت دندان براي نوجوانان


خبرگزاري فارس: به گفته آكادمي عمومي دندانپزشكي انگلستان، اكثر نوجوانان توجه زيادي به مد و موسيقي دارند اما به نظر نمي‌رسد كه تلاش زيادي براي مراقبت از بهداشت دهاني خويش صرف نمايند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اينترنتي هلث دي، سخنگوي آكادمي دندانپزشكي اظهار داشت: بسياري از نوجوانان به دندانپزشك مراجعه نمي‌كنند و حتي برخي هرگز تا به حال به دندانپزشك مراجعه نكرده‌اند.
آنها به خوبي در اين مورد آموزش نديده‌اند و برخي هنوز در مورد تأثير غذاهايي كه مصرف مي‌كنند بر بهداشت دهان و دندان خويش و عادت پاكيزگي و نظافت دهان و دندان در منزل آگاهي كافي ندارند.
اين آكادمي به عنوان بخشي از برنامه ماه بهداشت ملي دندان كودكان، توصيه‌هاي بهداشت دهاني ذيل را براي نوجوانان ارائه داده است:
- ميزان مصرف نوشابه را محدود كنيد. قند موجود در نوشابه براي دندان‌ها مضر است. نوشابه حاوي موادي است كه براي بهتر نمودن طعم و رنگ به آن اضافه شده است و مي‌تواند موجب فرسايش و تخريب ميناي دندان شود. اگر نوشابه مصرف مي‌كنيد از ني براي كاهش تماس بين نوشابه و دندان‌ها استفاده كنيد و پس از مصرف نوشابه دهانتان را به منظور كاهش خطر پوسيدگي با آب شستشو دهيد.
- در حين خوردن، خوابيدن، صحبت كردن و يا جويدن به دندان خود زبان نزنيد و به عبارتي زبان خود را داخل فرو رفتگي‌هاي دندان نكنيد اين امر مي‌تواند موجب ترك خوردن و يا تراش دادن دندان‌ها و همچنين موجب عفونت شود. در برخي موارد عفونت سبب متورم شدن زبان مي‌شود و اين عارضه مانع از تنفس مي‌گردد. در اين موارد احتمال ابتلا به بيماري‌هايي نظير هپاتيت نيز وجود دارد.
- براي مسواك‌زدن وقت بگذاريد. يك مسواك مسافرتي در قفسه لباس و كوله پشتي
خود نگاه داريد تا پس از خوردن هر خوراكي بلافاصله دندان‌هاي خود را مسواك بزنيد.
جويدن آدامس فاقد شكر نيز پس از خوردن هر خوراكي به پاكيزگي دهان كمك مي‌كند.