tina
11-21-2010, 12:51 PM
برآورد اولیه برای قیمت پراید برقی که باطری آن با هر بار شارژ بتواند مسافت ۲۰۰ کیلومتر را طی کند، زیر ۱۵۰ میلیون ریال است.»
«مجید فهیمه امیری»، قائممقام شرکت مگاموتور با اعلام این خبر گفت: «خودرو الکتریکی سایپا که روی محصول هاچبک پراید پیاده شده است میتواند با سرعتی بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.»
وی در گفتوگو با «موج» ادامه داد: «باطری این محصول از نوع لیتیومی است و در هر بار شارژ کردن آن با تجهیزات خاص به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد. همچنین برای شارژ با برق شهری شش تا ۵/۶ ساعت زمان برای تحقق یک شارژ کامل نیاز است.»
«فهیمه امیری» گلوگاه تولید خودروهای برقی را مساله باطری این خودروها دانست و اظهار داشت: «باطری این خودروها از سه جنبه حجم، قیمت و بازیافت بسیار حائز اهمیت است و باطری سازان داخلی باید روی انتقال تکنولوژی تولید اینگونه باطریها به منظور رشد و توسعه تولید خودروهای الکتریکی در کشور کار کنند.»
عضو هیاتمدیره شرکت مگاموتور در پاسخ به اینکه به چه دلیل این شرکت تولید نمونه اولیه خودروهای الکتریکی سایپا را عهده دار شده است؟ گفت: «همانطور که میدانید مگاموتور متولی و تولیدکننده قوای محرکه خودروهای گروه خودروسازی سایپا است و به عنوان تامین کننده نیرو، باید بر روی نیروهای مختلف و موجود جهان کار کند.» وی در پایان از موفقیت پراید الکتریکی در تست های اولیه خبر داد و انجام تست های نهایی، تولید انبوه و زمان عرضه آن را منوط به تصمیمگیری مدیران ارشد گروه سایپا و وزارت صنایع و معادن دانست. وی یادآور شد: «باتریهای این خودرو در محفظه صندوق عقب خودرو قرار میگیرد و برای سفرهای درون شهری بسیار مناسب است.»
«مجید فهیمه امیری»، قائممقام شرکت مگاموتور با اعلام این خبر گفت: «خودرو الکتریکی سایپا که روی محصول هاچبک پراید پیاده شده است میتواند با سرعتی بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.»
وی در گفتوگو با «موج» ادامه داد: «باطری این محصول از نوع لیتیومی است و در هر بار شارژ کردن آن با تجهیزات خاص به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد. همچنین برای شارژ با برق شهری شش تا ۵/۶ ساعت زمان برای تحقق یک شارژ کامل نیاز است.»
«فهیمه امیری» گلوگاه تولید خودروهای برقی را مساله باطری این خودروها دانست و اظهار داشت: «باطری این خودروها از سه جنبه حجم، قیمت و بازیافت بسیار حائز اهمیت است و باطری سازان داخلی باید روی انتقال تکنولوژی تولید اینگونه باطریها به منظور رشد و توسعه تولید خودروهای الکتریکی در کشور کار کنند.»
عضو هیاتمدیره شرکت مگاموتور در پاسخ به اینکه به چه دلیل این شرکت تولید نمونه اولیه خودروهای الکتریکی سایپا را عهده دار شده است؟ گفت: «همانطور که میدانید مگاموتور متولی و تولیدکننده قوای محرکه خودروهای گروه خودروسازی سایپا است و به عنوان تامین کننده نیرو، باید بر روی نیروهای مختلف و موجود جهان کار کند.» وی در پایان از موفقیت پراید الکتریکی در تست های اولیه خبر داد و انجام تست های نهایی، تولید انبوه و زمان عرضه آن را منوط به تصمیمگیری مدیران ارشد گروه سایپا و وزارت صنایع و معادن دانست. وی یادآور شد: «باتریهای این خودرو در محفظه صندوق عقب خودرو قرار میگیرد و برای سفرهای درون شهری بسیار مناسب است.»