PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : فعلا شکلات بخورید تا مشکلات اقتصادی برطرف شود !!!!



Sara12
11-16-2010, 06:04 PM
فعلا شکلات بخورید تا مشکلات اقتصادی برطرف شود !!!!


شکلات یکی از تغذیه های ارزان است که به راحتی قابل مصرف می باشد و علاوه بر آن می تواند پیام آور محبت و دوستی برای هر کسی باشد. اما در بحران اقتصادی دنیا ، این تغذیه هر چند ارزان اما پرسود برای صاحبان صنعت آن چه می کند؟




به گزارش بانکی دات آی آر، علاوه بر آن که شکلات انرژی و کالری بالایی دارد در ایجاد احساس های مثبت و پر انرژی همچون شادی نیز موثر است و شاید به همین دلیل باشد که در دوران رکود و احساس ناکامی از این تغذیه انرژی زا استقبال خوبی به عمل آمده است.


محققین در این زمینه معتقدند، 90 درصد کسانی که به طور مرتب از شکلات استفاده می کنند ، این کار را به جهت تشویق و دادن پاداش به خود صورت می دهند تا از حال قبلی خود رها شده و حس بهتری داشته باشند.


آمار و ارقام نیز از افزایش فروش شکلات در بسیاری از کشور های جهان حکایت دارد. به طور مثال در انگلیس و درست در زمان بحران مسکن در این کشور، فروش شکلات با 9.2 درصد افزایش به 3.6 میلیارد پوند طی دو سال گذشته رسید. تحلیلگران این کشور معتقدند که تا سال 2015 ، روند افزایش فروش شکلات ادامه داشته باشد. پیش بینی سال 2015 نیز به این مطلب بازمی گردد که اقتصاد دانان جهان سال 2015 را سال پایان بحران مالی دنیا معرفی کرده اند.

اما در این میان کمبود کوکا به عنوان ماده اولیه شکلات در جهان باعث افزایش قیمت شکلات در قفسه های فروشگاه ها شده است. شرکت کادبری (Cadbury) و نستله (Nestle) اعلام کرده اند که قیمت های خود را به میزان 7 درصد در محصولات پرفروش خود همانند کیت کت ، یورکی ، دیری میلک افزایش می دهند.


در هفته گذشته "تورنتن" اولین شرکتی بوده است که درباره تاثیر افزایش قیمت کوکا به خریداران آن هشدار داده است. بدین ترتیب بحث افزایش قیمت این تغذیه محبوب جهانیان جدی است.


هرچند سخنگوی شرکت شکلات "مینت" معتقد است که افزایش قیمت شکلات مانع از افزایش استقبال مردم نمی شود. این شرکت که مسئولیت تحقیقات اخیر را در زمینه بازار شکلات در جهان برعهده داشته است می افزاید، با ایجاد و در نظر گرفتن تنوع بیشتر در تولید شکلات می توان با روند رو به افزایش بازار مصرف شکلات به نحوی مناسبی مواجه شد. تحقیقات این شرکت همچنین نشان می دهد که با توجه به تبلیغات و اطلاع رسانی در مورد فواید شکلات تلخ ، تمایل مصرف کنندگان این نوع شکلات نیز رو به افزایش است.


نسبت مردمی که علاقه بیشتری به شکلات های شیری نسب به شکلات های تلخ داشته اند از 52 درصد به 35 درصد طی سال 2008 تا 2009 کاهش پیدا کرده است. بدین ترتیب با تنوع ذائقه مصرف کنندگان نگرانی های تامین این محصول می تواند قابل حل باشد.


بدین ترتیب تاثیر بحران اقتصادی که در بسیاری از صنایع و مشاغل باعث رکود بوده ، شرکت های تولید کننده شکلات را ذینفع خود قرار داده است. نکته ای که همیشه در دنیای اقتصاد خودنمایی می کند که هر حادثه ای عده ای را دچار مشکل و عده ای دیگر را به نان و نوا می رساند.