PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : پريدن اجسام کوچک به گلوي کودکان



Hidden
11-15-2010, 08:45 PM
پريدن اجسام کوچک به گلوي کودکان مي تواند باعث عارضه آتلکتازي شود
ايسنا، علوم پزشکي ايران - ورود اجسام خارجي مثل اسباب بازيهاي کوچک به ريه کودکان، ترشحات مخاطي غليظ در اثر عفونت و يا وجود تومور در داخل مجاري هوايي مي تواند باعث عارضه '' آتلکتازي يا جمع شدن ريه '' شود.

دکتر '' محمود فرزام '' متخصص ريه و مجاري تنفسي در مصاحبه با خبرنگار ايسنا، واحد علوم پزشکي ايران در خصوص عارضه آتلکتازي گفت : اين عارضه عبارتست از : جمع شدن يک قسمت يا تمامي ريه و عدم جذب اکسيژن توسط اين ارگان حياتي .
وي علائم شايع آتلکتازي را شامل درد شديد در ناحيه ريه، تنگي نفس و يا تند نفس کشيدن، ضعف شديد، رنگ پريدگي پوست، گيجي، سرفه و تب ذکر کرد و افزود : عموما متعاقب جراحيهاي طولاني مدت قفسه سينه و شکم و بيهوشيهاي طولاني، همچنين بعد از شکستگي دنده ها اين عارضه مشاهده مي شود.

دکتر فرزام سيگار کشيدن، افت سطح ايمني بدن بيمار، بيماريهاي مزمن و استفاده از داروهاي خواب آور و آرام بخش را زمينه ساز ابتلا به عارضه آتکلتازي دانست و خاطر نشان کرد : خوشبختانه اين بيماري کمتر زندگي فرد را به خطر مي اندازد و معمولا خود به خود بر طرف مي شود. اما عوارض احتمال آن عبارتند از : ذات الريه، آبسه و تشکيل بافت جوشگاهي درون ريه .
لازم به ذکر است مصرف آنتي بيوتيک جهت کاهش خطر عفونت متعاقب پريدن جسم خارجي به ريه فرد جهت کاهش ريسک عفونت ضروري ست