PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نژاد سنت برنارد(سگ)



Sara12
11-13-2010, 10:45 AM
Saint Bernard


http://www.persianpetclinic.com/images/generic/Saint-bernard2.jpg

نژاد سنت برنارد


سَنت برنارد سگي است بزرگ جثه و آرام كه در قرن 18 در نزد عموم معروفيت يافت و علت شهرت اين سگ نزد مردم نجات كوهنوردان گرفتار در ارتفاعات آلپ مي باشد .

پوشش :

متراكم، كوتاه، نرم و خواب آن نزديك به سطح بدن است .

رنگ :

پرتقالي ، قرمز ، سفيد با نقاطي بر روي بدن كه در رنگهاي شامل ، سفيد روي سر ، پوزه و سينه و دستها و پاها و در انتهاي دم و سايه هاي سياه بروي دست و گوشها .

خصوصيات :

بزرگ چثه ، سري پهن ، به همراه غبغبي بزرگ ، گوشها و چشمهاي با اندازه متوسط ، كتفهاي عضلاني .




http://www.persianpetclinic.com/images/generic/Saint-Bernard13.jpg


اندازه :

نر :
قد : 5/27 اینچ
وزن : 200-110 پوند

ماده :
قد : 5/23 اینچ


نگهداري :

در سال اول زندگي نبايد بيش از اندازه وادار به تحرك بيش از حد شوند قدم زدنهاي منظم به مراتب از پياده روهاي طولاني براي آنها مفيدتر است . اين سگ نيازمند فضاي بسيار زيادي است .

این سگ یکی ازقدیمی ترین سگهایی است که مورد استفاده انسان قرارگرفته است ؛ بطوریکه ذکر شده درجنگهای صلیبی شرکت داشته است ! دراین نژاد نرها حداقل 75 وماده ها 65 سانتیمتر بلندی دارند . ازمشخصات ظاهری سنت برنارد می توان به جمجمه بزرگ و بر آمده ، آویزان بودن لب فوقانی و موهای بلند این نژاد اشاره کرد . معروفیت جهانی این نژاد بدلیل آن است که در سال 1800 جان 40 انسان را از مرگ حتمی نجات داده و به همین خاطر یک سگ مقدس محسوب می شود . مجسمه وی در موزه تاریخ طبیعی شهر برن (Burn) درسوئیس نگهداری می شود . این سگ شامه تیزی دارد و با اینکه بسیار بزرگ و قوی است به ندرت در دعوا و درگیری شرکت می کند .

سنت برنارد دوستدار کودکان است ، ولی رابطه چندان خوبی با سگهای کوچک جثه ندارد . اگروضعیت مالی خوبی ندارید این نژاد را انتخاب نکنید چون روزانه حداقل دو کیلوگرم گوشت برای تغذیه وی باید تهیه کنید ! این حیوان سگی کوهستانی بوده و قدرت خارق العاده ای در پیش بینی بهمن و ریزش برف در کوهستان دارد . موهای وی نیازبه مراقبت و بهداشت خاصی دارد و برای نگهداری آن باید فضای زیادی در اختیار داشته باشید .




http://www.persianpetclinic.com/images/generic/Saint-bernard1.JPG


سِنت بِرنارد سگی بزرگ جثه ، قدرتمند ، عضلانی به همراه سری بزرگ و قدرتمند می باشد . هر چقدر ارتفاع حیوان بیشتر باشد ارزشمندتر است . پوشش خارجی در دو نوع زبر و سخت ، صاف و نرم وجود دارد که هر دو نوع آن به رنگ سفید به همراه لکه های قهوه ای ، قرمز و سیاه می باشد . معمولاً صورت و گوشها به رنگ سیاه می باشد . موهای زبر و زمخت از طول بیشتری برخوردار است . دارای پاهای بزرگ و پر مو می باشد که امکان راه رفتن را بر روی برف و یخ برای او فراهم می آورد . حس بویایی قوی دارد و به نظر می آید که از حس ششم نسبت به وقوع حوادثی مانند بهمن و طوفان برخوردار می باشد .

خلق وخو

بسیار آرام و دوستانه می باشد . رفتار کودکان را به خوبی تحمل می کند و با آنها کنار می آید . سِنت بِرنارد به آرامی راه می رود . بسیار باوفا است و علاقه دارد تا صاحبش را خشنود سازد بدلیل داشتن جثه غول پیکر باید او را از سنین پایین اجتماعی کرد . آموزشها را به خوبی فرا می گیرد و بهتر است تا زمانی که هنوز جثه آن قابل کنترل می باشد مطیع بودن را به او آموخت . معمولاً بعد از خوردن آب و غذا ریزش آب از دهان طبیعی می باشد. سِنت بِرنارد همچنین دیدبان خوبی است .



http://www.persianpetclinic.com/images/generic/Saint-bernard2.jpg


وزن و ارتفاع

وزن در نرها :
50-91 کیلوگرم
وزن در ماده ها : 50-91 کیلوگرم

ارتفاع در نرها : (61-70) سانتیمتر
ارتفاع در ماده ها : 61-70 سانتیمتر

مشکلات سلامتی

سنت برنارد غالباً سگ سلامتی است اما بیماریهای قلبی ، مشکلات پوستی ، مشکل لگنی ، برگشتگی پلک پایین به درون چشم و معده درد قابل ذکر می باشد . از آنجا که سِنت بِرنارد مشکل ورم معده دارد بهتر است در ازای یک وعده غذای بزرگ از دو یا سه وعده غذای کوچک بهره گرفت .

شرایط نگهداری

برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد به شرطی که در طول روز فعالیت بدنی کافی داشته باشد . اصولاً در داخل خانه آرام است و یک حیاط کوچک مکان مناسبی را برایش فراهم می کند . می تواند در خارج از خانه نگهداری شود اما توجه داشته باشید که سِنت بِرنارد نسبت به آب و هوای گرم ، اتاق و ماشین گرم حساسیت دارد .



http://www.persianpetclinic.com/images/generic/Saint-bernard5.jpg

فعالیت بدنی

پیاده روی های طولانی پیشنهاد می شود . نباید توله ها را قبل از آنکه استخوان بندیشان بطور کامل شکل بگیرد به ورزش و فعالیت بدنی زیاد ، وادار نمود . پیاده روز های کوتاه و بازی های منظم تا سن دو سالگی کافی می باشد .

آراستن

هر دو نوع پوشش سِنت بِرنارد برای آراستن آسان می باشد . برس کشیدن و شانه زدن منظم و استحمام در مواقع ضروری پیشنهاد می شود . بهتر است به جای شامپو از صابون ملایم استفاه شود . چشمها باید مرتباً تمیز شود تا از عفونت آن جلوگیری شود . این نژاد دوبار در سال ریزش موی فصلی دارد .

تاریخچه

سِنت بِرنارد یک نژاد باستانی می باشد . اجداد او را احتمالاً Mastiff و Tibetan Mastiff تشکیل می دهند که 1000 سال پیش توسط رومی ها به آلپ برده شدند . نقش سِنت بِرنارد بعنوان ناجی کوهستان از اواسط قرن 17 آغاز گردید و تا به امروز بیش از 2000 نفر توسط این سگ از مرگ حتمی نجات یافته اند . عملیات نجات سِنت بِرنارد این گونه است که ابتدا برف ها را کنار زده و مصدوم را پیدا می کند سپس صورت او را می لیسد و در کنارش می خوابد تا گرم شود و در این مدت سگ دیگر جهت آوردن تیم نجات می رود . حس بویایی فوق العاده دارد و می تواند فرد مصدوم را تا مترها زیر برف ردیابی کند .

گروه :
سگهای کاری .




http://www.persianpetclinic.com/images/generic/Saint-bernard6.jpg


http://www.persianpetclinic.com/images/generic/Saint-bernard7.jpg


http://www.persianpetclinic.com/images/generic/Saint-bernard8.jpg