PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : چند توصیه پزشکی برای سفرهای هوایی



Mohamad
03-22-2010, 06:58 PM
چند توصیه پزشکی برای سفرهای هوایی حتما شنيدهايد که وقتي برخيها با هواپيما سفر ميکنند، دچار برخي بيماريهاي خاص هواپيما يا ناخوشيهايي ميشوند که ميتواند به خستگي و آزردگي آنها منجر شود. اما با رعايت چند نکته بهداشتي ميتوان از سفر هوايي بيشتر لذت برد.
1- سيستم ايمني خود را با مصرف موادغذايي مفيد و ويتامينهايي مثل ث چند روز قبل از مسافرت تقويت کنيد. ميکروبهاي زيادي در هوا يا هواپيما در حال گردش هستند که ميتوانند موجب بيماري در شما شوند سعي کنيد موقعي که بيمار هستيد مسافرت نکنيد.2- با مشورت پزشک يک روز قبل از مسافرتهاي طولاني يا سه روز بعد از آن آسپيرين مصرف کنيد. مشکل ترومبوز وريدهاي عمقي يا تشکيل لخته در عروق جزو مواردي است که در اثر بيتحرکي طولاني ايجاد ميشود. وقتي شما چند ساعت بدون حرکت باشيد استخر خون در پاهايتان ايجاد ميشود. اين ميتواند به تشکيل لخته منجر شود. لخته خون به ريهها يا ساير ارگانهاي حياتي ميتواند کشنده باشد. آسپيرين خون را رقيق کرده و احتمال تشکيل لخته کاهش پيدا ميکند.3- نوشيدني مصرف کنيد. وقتي ميهمانداران هواپيما برايتان نوشيدني ميآورند از آنها بخواهيد که برايتان يک فنجان آب داغ و يک کيسه چاي بياورند. چاي به شما احساس آرامش داده به بهتر خوابيدن شما کمک ميکند.4- پاهايتان را روي هم نيندازيد. سعي کنيد زير پاهايتان يک زيرپايي قرار دهيد و از روي هم قرار دادن پاها از قسمت زانو خودداري کنيد.5- يک بطري آب همراه داشته باشيد. هميشه سعي کنيد همراه خود يک بطري آب خنک و يک اسنک در کيف همراه خود داشته باشيد حتي وقتي مدت زمان پروازتان بسيار کوتاه است. کاهش قندخون در شما ميتواند موجب ناراحتيتان شود.6- حداقل 24 ساعت قبل از پرواز از داروهاي ضداحتقان براي پيشگيري از بروز مشکلات بيني و گوش استفاده کنيد. اين دارو به حفظ پاکي و عدم احتقان سينوسها و گوشها کمک ميکند.7- آدامس بجويد. هنگامي که هواپيما در حال بلند شدن از زمين است از آدامس استفاده کنيد. اين کار باعث مساوي شدن فشار هوا در گوش مياني شما ميشود.8- از مصرف الکل در مدت پرواز جدا پرهيز کنيد. هواي خاص هواپيما به اندازه کافي خشک است. الکل ميتواند به خشکي بيشتر بدن شما منجر شود. اين در مورد نوشيدنيهاي حاوي کافئين هم صدق ميکند.9- از درآوردن کفشهايتان هنگام پرواز خودداري کنيد. در طول مدت پرواز و با بيتحرکي پاهاي شما دچار تورم ميشود. وقتي کفشهايتان را درآوريد پوشيدن مجدد آنها برايتان کمي ناراحتکننده و مشکل ميشود.10- لباس مناسب بپوشيد چرا که هواي داخل هواپيما ممکن است خيلي گرم يا خيلي سرد باشد. با برداشتن لباس مناسب سعي کنيد دماي بدنتان را در محدوده مناسب نگه داريد.