PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : چک پول ۲۰۰ هزار تومانی در راه است



tina
11-07-2010, 09:22 PM
مهر: محمود احمدی از آماده شدن چک پولهای ۲۰۰ هزار تومانی در بانک مرکزی در صورت نیاز خبرداد و گفت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، در صورت نیاز چک پولهای ۲۰۰ هزار تومانی توزیع می شود.
دبیرکل بانک مرکزی افزود: انتشار چک پولهای ۲۰۰ هزار تومانی در زمان اجرای هدفمندی یارانه ها به این منظور خواهد بود که در زمان اجرای این قانون در مدیریت پرداختها دغدغه ای وجود نداشته باشد.
پیش از این نیز مسئولان بانک مرکزی مطرح کرده بودند که چک پولهای ۲۰۰ هزار تومانی توسط سازمان تولید و انتشار اسکناس به چاپ رسیده و به عنوان ذخیره در خزانه بانک مرکزی موجود است.
همچنین آنها مطرح می کردند که هر زمان که ضروت ایجاب کند، چک پولهای ۲۰۰ هزار تومانی که از حدود دو سال پیش در بانک مرکزی به چاپ رسیده و ذخیره شده است، به جریان خواهد افتاد.
در عین حال بانک مرکزی اعلام کرده است که در صورت دریافت مجوز، انتشار اسکناسهای درشت را در دستور کار خود قرار می دهد که البته تاکنون مجوزی برای آن دریافت نشده است.
درحال حاضر بزرگترین اسکناس رایج کشور اسکناسهای ۱۰ هزار تومانی است که به میزان کافی نیز در سطح جامعه توزیع نشده است.
این در حالی است که برنامه جمع آوری چک پولهای دیگر بانک مرکزی از نیمه آبانماه امسال به مرور انجام خواهد شد.