PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آموزش تصویری ساخت اسلحه ام فر (m4) در مایا



P a R y A
11-02-2010, 10:40 AM
پس آموزش ساخت اسلحه زیر رو :



http://iranboom.persiangig.com/audio/m41.jpg



http://iranboom.persiangig.com/audio/m42.jpg

شروع می کنیم :
ابتدا برای ساخت قسمتی از اسلحه ( روپوش) که در کلاشینکف ( روپوش فوقانی و تحتانی هست اگه آشنایی داشته باشید که چوبی هم هست ) که دست روی اون قرار می گیره به اینجا میریم :

create> polygon primitives>Torus

روی گزینه آپشن (مربع کنار گزینه) کلیک کنید و مانند شکل تنظیم کنید :

http://www.iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/option%20tours.gif

برا اینکه اونو به حالت ایستاده در بیارید ابزار زیر انتخاب کنید :

http://www.iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/tools%20m.gif

برای جابجایی و تنظیم اندازه و چرخاندن از ابزار بالا استفاده کنید و اونو به این حالت زیر در بیارید :



http://iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/rotate.gif

و شکل رو در راستای محور Z بچرخونید
برای دقیق بودن کار و مطمئن شدن از زاویه اون که باید 90 باشه به چنل باکس مراجعه کنید با استفاده از شکل زیر

http://iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/icon%20channel%20box.gif

در سمت راست بالا محیط مایا آیکن سمت راستی رو از شکل بالا کلیک کنید



حالا گزینه rotate Z رو مساوی 90 یا -90 قرار بدید
در اینجا فرق نمی کنه - باشه یا نه

http://www.iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/channel%20box.gif

و با استفاده از ابزار های شکل زیر مدل مورد نظر خودتونو تنظیم کنید که در بالا هم گفته شده

http://iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/tools%20m.gif

P a R y A
11-02-2010, 10:41 AM
بعد از این کار نوبت می رسه که از این torus ها کپی بگیریم
من 13 تا کپی گرفتم شما هر چند تا که به نظر زیباتر میاد کپی بگیرید
برای این کار از منوی :

Edit>Duplicate

روی گزینه آپشن کلیک کنید (آپشن همون مربع کنار گزینه ) مانند شکل زیر :

http://iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/options.gif

حالا مطابق شکل زیر تنظیمات رو انجام بدید

http://iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/dop%20option.gif

حالا باید اینو داشته باشید :



http://www.iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/13%20tors.gif

بعد از این نوبت لوله تفنگ می رسه برای این کار مثل شکل زیر مدل رو بسازید



http://www.iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/moarefi.gif

مدل ها نام گذاری شدند برای ایجاد اونها این کار رو انجام بدید

Cylinder :
Create>Ppolygon primitives>Cylander

Sphere :
Create>polygon primitives>sphere

و این پایینی رو مطابق شکل تنظیم کنید

Pipe :
Create>Polygon primitives>Pipe

http://www.iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/pipe%20option.gif


حالا نوبت به ادیت این شکل هاست برای جاهایی که نیاز هست مثل شکل زیر :



http://www.iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/smooth.gif

شکلتون رو انتخاب کنید و مطابق شکل عمل کنید با کلیک راست البته



http://iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/vertex.gif

P a R y A
11-02-2010, 10:42 AM
حالا نقطه ها رو ادیت کنید با ابزار به شکل دلخواه
بعد از رسیدن به مدل دلخواه باید به حالت آبجکت مود باز گردید پس مطابق شکل عمل کنید :



http://iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/object%20mode.gif

گزینه Object Mode رو انتخاب کنید

حالا برای ایجاد فرورفتگی این کار رو انجام بدید با کلیک راست
مطابق شکل



http://iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/face.gif

حالا فیس های مورد نظر رو انتخاب و اونا رو جابجا کنید یا تنظيم اندازه یا بچرخونید به اندازه مورد نظر
مثل شکل زیر



http://iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/too%20face.gif

و بعد دوباره به حالت آبجکت مود برگردید ( در بالا گفته شد )
کلیک راست روی مدل و گزینه Object Mode

حالا هم نوبت نرم کردن برا نرم کردن به اینجا بربد :
البته برا این اسلحه

Modeling>Polygon>Smooth

می تونید درجه نرم کردن رو مانند شکل تنظیم کنید در قسمت آپشن این گزینه

http://www.iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/smooth%20option.gif

P a R y A
11-02-2010, 10:42 AM
حالا نوبت می رسه به شکل هایی که باید خودتون بکشید
برای این کار به اینجا برید :

Modeling>plygon>Create Polygon Tool

و برای ترسیم راحت تر به نمای کنار یا جلویی برید برای این کار کلید Space را بفشارید تا با شکل زیر مواجه شید :



http://iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/4%20bod.gif

بهتره در نمای Side یا Front این کار رو انجام بدید پس موس رو روی نمای ساید یا فرنت ببرید و کلید Space را بفشارید

شکل رو بکشید مثل خشاب اسلحه و در آخر نقطه آخری رو با نقطه اولی وصل نکنید و اینتر رو بزنید

http://iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/polygon%20tool.gif

که میشه شکل زیر :

http://iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/poly%20e.gif

حالا شکل شما حجم نداره برای اینکه حجم بدید بعد از انتخاب شکل اینجا برید :

Modeling>Edit Polygon>Extrude Face

ولی شما برای اینکه دسته ها رو با محور مچ کنید مثل شکل عمل کنید و روی نقطه مشخص شده در شکل کلیک کنید تا با محور ها تنظیم بشه



http://iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/mehvar.gif

حالا تنظیم شد :



http://iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/match.gif

حالا جابه جایی رو انجام بدید مطابق شکل
قبل از جابجایی فیس رو انتخاب کنید که یکی هم بیشتر نیست مثل شکل



http://iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/keshidan.gif

و حالا شکل شما حجم پیدا کرد

شکل های دیگه از این اسلحه رو یا خیلی اجسام دیگه رو می تونید مدلسازی کنید

با استفاده از مجموع اینها می تونید به راحتی مدل زیر رو بسازید :



http://www.iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/m4%20model.gif


و حالا نوبت می رسه به متریال این اسلحه
برای رنگ و ... این اسلحه ابتدا اسلحه رو باید یک دست کنید
یعنی همه رو انتخاب و گزینه زیر :

Modeling>Polygon>Combine

در واقع همه این تکه ها از اسلحه تبدیل به یک تکه می شن
چون این اسلحه فقط یک رنگ داره این کار رو می کنیم

حالا اسلحه رو انتخاب و مطابق شکل عمل می کنیم و گزینه Bline رو انتخاب می کنیم :



http://iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/bline.gif

که حالا شکلمون اینطور میشه :



http://iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/bline%20end.gif

سپس به قسمت Attribute Editor میریم با کلید Ctrl + A یا آیکن مطابق شکل :

http://iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/icon%20channel%20box.gif

آیکن سمت چپی رو انتخاب کنید

اگر هم این پنجره باز هست نیازی نیست
رنگ مورد نظر رو انتخاب می کنیم مطابق شکل :
براي اين اسلحه رنگ مشكي رو انتخاب كنيد
فلش سمت راست هم براي دادن تكسچر و ... است

http://www.iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/atrib%20color.gif

حالا به این قسمت میایم و تنظیم می کنیم مطابق شکل برای براق بودن اسلحه :

http://www.iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/bargh.gif

حالا به این قسمت میریم از و مطابق شکل تنظیم می کنیم برای میزان منعکس کردن اشیائ در جسم :

http://www.iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/racstring.gif

حالا برای گرفتن خروجی به رندر آپشن میریم مطابق شکل :



http://iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/render%20option.gif

یا از منوی:
Window > Render Editor > Render Setting

و مطابق شکل ها تنظیم می کنیم
در شکل زیر سایز مورد نظر رو انتخاب کنید :

http://www.iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/size.gif

و در این قسمت مانند شکل تنظیم کنید :

http://iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/maya%20software.gif

و در آخر Close

حالا برای مشاهده نتیجه کار مانند شکل عمل کنید :

http://forum.p30world.com/images/statusicon/wol_error.gifThis image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1065x28.http://www.iranboom.persiangig.com/other/M4%20s/render.gif

و کار خودتونو مشاهده کنید
اگر کارتون خیلی تاریکه چون اسلحه سیاه رنگه و زمینه های خالی هم به رنگ سیاه در میان پس بهتره یک بک گراند قرار بدید مثل رنگ آبی :
برای این کار از منوی :
View>Image Plane > Import Image
یک بک گراند روشن انتخاب کنید مثل رنگ آبی یا حتی یک عکس

که میشه این : http://forum.p30world.com/images/smiles-icone/smilingsmiley.gif http://forum.p30world.com/images/smiles-icone/winksmiley02.gif http://forum.p30world.com/images/smiles-icone/biggrinsmiley.gif


http://iranboom.persiangig.com/audio/m41.jpg

منبع ایرانتراک