PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آموزش تصويري ایجاد یک راستین 3d انگشتر الماس



P a R y A
11-02-2010, 10:17 AM
In this tutorial, we will create a very accurate 3D diamond ring model.
در این خودآموز ، ما را بسیار دقیق 3D الماس مدل حلقه ایجاد کنید.

We will use 3DS Max to create all the necessary objects and VRay rendering engine to render them!
ما 3DS حداکثر برای ایجاد تمام اشیاء لازم و VRay ارائه آنها را به موتور رندر استفاده کنید!

So, let's begin!
بنابراین ، اجازه دهید در آغاز!


3D Diamond Ring
3D الماس انگشتر





Here is an example image of 3D diamond ring.
در اینجا یک تصویر نمونه از 3D الماس حلقه است.
To create this ring we're going to use four different elements and combine them together.
برای ایجاد این انگشتر با ما قصد استفاده از چهار عناصر مختلف و ترکیب آنها با یکدیگر.
Let's start with the little diamonds.
شروع اجازه بدهید با کمی الماس.

Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 600x336 en 49KB.http://forcg.com/wp-content/uploads/2009/07/final1.jpg

P a R y A
11-02-2010, 10:17 AM
مدل سازی 3D دیاموندز






If you'd like to have accurate model of a diamond you have to check their ratios and shapes first.
اگر می خواهید از یک الگوی صحیح الماس شما را برای بررسی خود را نسبت به اولین و اشکال داشته باشد.
If you'd like to have just a diamond not knowing how does it look like you will end up with some unrealistic model.
اگر شما می خواهم فقط یک الماس دانستن نیست که چگونه آن را نگاه می خواهم به شما خواهد شد پایان با برخی از مدل واقعی.
We are certainly going to use real ratios and we'll create as realistic model as possible.
ما قطعا رفتن به استفاده از نسبت واقعی و خواهیم به عنوان مدل های واقع بینانه را ممکن ساخت.
I've made a quick sketch (don't use it as a reference image because it's not precise).
من یک طرح اولیه است سریع (انجام آن را به عنوان تصویر مرجع که به دلیل آن عدم استفاده از دقیق نیست).

http://forum.foxworld.ir/images/statusicon/wol_error.gifDeze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 600x373 en 59KB.http://forcg.com/wp-content/uploads/2009/07/13.jpg

P a R y A
11-02-2010, 10:18 AM
مدل الماس -- حجم






Let's start with the NGon that has 16 sides.
شروع بیایید با NGon است که طرف 16.
Go to Shapes -> Splines -> NGon and create one in the top view.
رفتن به اشکال --> Splines --> NGon و ایجاد یک در بالای صفحه نمایش.
Place it on position [0,0,0].
محل آن را در سمت [0،0،0].
My one has a radius equal to 21.7.
یکی از من یک شعاع برابر 21.7.
Once you have it we can calculate all the dimensions we need:
هنگامی که شما را از آن ما می توانیم تمام ابعاد باید محاسبه :


43.4 is 100%
43.4 100 ٪ است.

43.1% of 43.4 is 18.7054
43.1 ٪ از 43.4 18.7054 است.

2.5% of 43.4 is 1.085
2.5 ٪ از 43.4 1.085 است.

15.4% of 43.4 is 6.6836
15.4 ٪ 43.4 از 6.6836 است.

53% of 43.4 is 23.002
53 ٪ از 43.4 23.002 است.

P a R y A
11-02-2010, 10:18 AM
مدل الماس -- ساخت اشکال





Once we have all these dimensions we can create a diamond.
وقتی که همه ما از این ما می توانیم به ابعاد یک الماس را ایجاد نمایید.
If you'd like it to be perfect just use the numbers above but you can also round them and make it almost perfect which doesn't matter for simple scenes like this one.
اگر می خواهید آن را به عالی می شود فقط استفاده از شماره های بالا را می خواهم ، اما شما همچنین می توانید آنها را گرد و آن را تقریبا کامل است که آیا از صحنه های ساده و مثل این یکی از موضوع است.
It would probably make a difference if you were working on some real ring project that requires high precision but I think 3ds Max it's not software created for designing professional rings.
احتمالا یک تفاوت در صورتی که شما در برخی از پروژه های حلقه واقعی که نیاز به دقت بالا ، اما من فکر می کنم کار می شدند ایجاد 3ds حداکثر آن نرم افزار را برای ایجاد حلقه های طراحی حرفه ای نیست.

http://forum.foxworld.ir/images/statusicon/wol_error.gifDeze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 600x400 en 62KB.http://forcg.com/wp-content/uploads/2009/07/21.jpg

P a R y A
11-02-2010, 10:18 AM
مدل الماس -- Extruding اشکال شما






Let's extrude your NGon with amount set to 18.7054 and add a modifier called Edit Poly to your object.
بیایید بیرون آمدن NGon خود را با مبلغ مجموعه را به 18،7054 و اضافه کردن یک پیراینده به نام پلی به شیء ویرایش کنید.

http://forum.foxworld.ir/images/statusicon/wol_error.gifDeze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 600x346 en 65KB.http://forcg.com/wp-content/uploads/2009/07/3.jpg

P a R y A
11-02-2010, 10:19 AM
er that go to Vertex sub-level and scale all the top vertices like on the image below.پس از آن به زیر ورتکس به سطح و در مقیاس همه راس بالا می خواهم بر روی تصویر زیر وارد نمایید.


http://forum.foxworld.ir/images/statusicon/wol_error.gifDeze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 600x346 en 76KB.http://forcg.com/wp-content/uploads/2009/07/41.jpg

P a R y A
11-02-2010, 10:20 AM
گام بعدی این است که چرخاندن شیء کل وارونه و تبعید چند ضلعی که در بالا خواهد شد gridle ما.


Use 1.085 as the extrudion amount value.
استفاده از 1،085 را به عنوان مقدار extrudion مقدار.



http://forum.foxworld.ir/images/statusicon/wol_error.gifDeze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 600x346 en 83KB.http://forcg.com/wp-content/uploads/2009/07/61.jpg

P a R y A
11-02-2010, 10:21 AM
بعد از آن مجددا با استفاده از آن را دفع 6،6836 برای ارزش extrudion و همه را انتخاب کنید که راس بالا دوباره.

Scale them down to 57%.
مقیاس کردن آنها را به 57 ٪.


http://forum.foxworld.ir/images/statusicon/wol_error.gifDeze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 600x500 en 74KB.http://forcg.com/wp-content/uploads/2009/07/71.jpg

P a R y A
11-02-2010, 10:21 AM
ایده آل کات





Once we have right dimensions it's time to virtually cut it.
هنگامی که ما را به ابعاد مناسب آن زمان ، عملا آن را قطع.
It's the hardest part because standard diamond shapes aren't just made of a series of standard lines.
آن را در سخت ترین بخشی به دلیل اشکال الماس استاندارد هستند از یک سری از خطوط استاندارد نه تنها ساخته شده است.
To make it correct just follow the screenshots and instructions below.
تا آن را درست فقط دنبال تصاویر و دستورالعمل های زیر کلیک کنید.


First make sure you are using Cut Tool.
اول مطمئن شوید که شما با استفاده از ابزار برش.
This will allow you to create some more edges on top of the diamond.
با این کار به شما اجازه ایجاد بعضی از لبه های بیشتر در بالای الماس.

Then go to a Top viewport
سپس به یک viewport صفحه بروید

We have to start with the center part and create there two squares
ما باید با بخشی از مرکز شروع و ایجاد وجود دارد دو مربعات

The next step is to connect some vertices with the gridle.
مرحله بعدی برای اتصال برخی از رئوس را با gridle.
Make sure you are starting with the farthest vertex that is a part of one of the squares!
اطمینان حاصل کنید که شما با شروع از دورترین راس آن است که بخشی از یکی از مربعات!

Select all the polygons around that are making specific shape presented on the fourth image and hit delete to get rid of them
انتخاب همه polygons اطراف که ساخت شکل خاص ارائه شده بر روی تصویر چهارم و آمار حذف به خلاص از آنها

Use cap to fill the holes
استفاده از کلاه را پر از سوراخ

Lastly select all the vertices you've previously connected with the gridle and move them down in Front viewport.
بالاخره در راس همه شما قبلا با gridle وصل شده و انتقال آنها را در پایین viewport جبهه را انتخاب کنید.
The value of this offset is hard to calculate but it's around 1.2 Max's units I guess
مقدار این انحراف است که سخت است ، اما محاسبه آن را در اطراف واحد 1.2 حداکثر 'sمن حدس's

There are also some missing edges at the bottom of the diamond so you can simply use Cut Tool to create them.
هم وجود دارد برخی از لبه های گم شده در انتهای این الماس پس شما می توانید به سادگی استفاده از ابزار برش به آنها ایجاد کنید.

http://forum.foxworld.ir/images/statusicon/wol_error.gifClick this bar to view the small image.http://forcg.com/wp-content/uploads/2009/07/81.jpg

P a R y A
11-02-2010, 10:21 AM
مدل سازی یک انگشتر





Modeling a ring is quite an easy task.
مدل سازی یک انگشتر کاملا یک کار آسان است.
Inner diameter usually varies from around 11mm to 25mm so let's create a circle that has 10mm radius (20mm diameter).
قطر داخلی معمولا از حدود 11mm تا 25mm متغیر است تا اجازه ایجاد یک دایره است که شعاع 10mm (20mm قطر).
After that duplicate your circle and convert it to Editable Spline.
پس از آن تکراری دایره و تبدیل آن را به Editable زبانه دار کردن.
Go to Vertex sub-level of Editable Spline and drag one of the vertices up.
رفتن به زیر ورتکس - سطح Editable لبه کام و زبانه کشیدن و یکی از رئوس تا.
Most of the rings has a similar shape so it's good to draw something like this to have an outline of how it is going to look like.
بسیاری از حلقه های یک شکل مشابه را تا آن را به خوبی جلب چیزی شبیه به این را به یک طرح کلی از آن چگونه است رفتن به نگاهی می خواهم.
Afterwards delete one segment of your circle.
بعد از آن بخشی از یک دایره خود را حذف کنید.

http://forum.foxworld.ir/images/statusicon/wol_error.gifDeze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 600x346 en 56KB.http://forcg.com/wp-content/uploads/2009/07/91.jpg

P a R y A
11-02-2010, 10:22 AM
Lofting






Then create a little NGon with 5 sides and a rectangle with rounded edges.


سپس یک NGon کمی با 5 طرف و یک مستطیل با لبه های گرد ایجاد کنید.
Move one of the NGon's vertices farther than the others.


حرکت یکی از رئوس این NGon را جلوتر از دیگران است.

http://forum.foxworld.ir/images/statusicon/wol_error.gifDeze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 600x346 en 37KB.http://forcg.com/wp-content/uploads/2009/07/101.jpg




Select the circle you've created in the previous step.


را انتخاب کنید دایره اید در مرحله قبل ایجاد کرده است.
Go to the Compound Objects -> Loft and pick a NGon as a shape.


رفتن به آبجکت مرکب --> انبار و انتخاب یک NGon به عنوان یک شکل.


Change the Path value to 30 and pick rectangle as a shape.
تغییر مسیر به مقدار 30 و به عنوان یک انتخاب مستطیلی شکل.


Change the Path number to 70 and pick the rectangle again.

تغییر مسیر به شماره 70 و انتخاب دوباره در مستطیل.

At the end change the Path to 100 and pick NGon as a shape.

در پایان تغییر مسیر را به 100 و انتخاب NGon به عنوان یک شکل.


Try to adjust your ring's shape according to the outline from the prevoius step.



سعی کنید شکل حلقه خود را به تنظیم با توجه به طرح کلی از مرحله prevoius.
You can rotate and scale NGon and rectangle by going to the Loft's sub-level called Shape.


شما می توانید چرخاندن و مقیاس NGon و مستطیل با رفتن به زیر در اطاق زیر شیروانی در سطح به نام شکل.

http://forum.foxworld.ir/images/statusicon/wol_error.gifDeze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 600x346 en 47KB.http://forcg.com/wp-content/uploads/2009/07/111.jpg

P a R y A
11-02-2010, 10:23 AM
با قرار دادن دیاموندز






Now it's time for the top part of our ring.
هم اکنون از آن زمان را برای قسمت بالای حلقه ما.
You can place there all the diamonds and other things as you like.
شما وجود دارد می تواند محل همه الماس و خیلی چیزهای دیگر را دوست دارید.
I'm not able to depict everything because it would be boring so here is a little preview of what it is made of.
من قادر به دادن همه چیز را به خاطر آن خسته کننده خواهد بود تا در اینجا یک پیش نمایش کوچک از آنچه از آن ساخته شده است.
If you have any problems or questions regarding this step feel free to ask but I hope it's clear enough how to create all the elements.
اگر شما از هر گونه مشکل یا سوال در مورد این مرحله احساس را به رایگان بخواهید ، اما من امیدوارم که به اندازه کافی روشن است که چگونه برای ایجاد تمام عناصر.

http://forum.foxworld.ir/images/statusicon/wol_error.gifDeze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 600x799 en 168KB.http://forcg.com/wp-content/uploads/2009/07/121.jpg

P a R y A
11-02-2010, 10:23 AM
مواد






That's very short and easy.
که خیلی کوتاه و آسان است.
Use VRayMtl for both materials.
VRayMtl استفاده برای هر دو از مواد.


Diamond material – diffuse: black, reflect: white, refract: white, IOR: 2.47, refractions subdivs: a lot more (like 50).
مواد الماس -- منتشر : سیاه ، منعکس : سفید ، بر گرداندن : سفید ، IOR : 2.47 ، refractions subdivs : بسیار بیشتر (مانند 50).

Gold material – diffuse: black, black, reflect: brown (rgb(187,164,70)), reflection glossiness: 0.8, refract: black, IOR: 0.23 or a little bit higher.
مواد طلا -- منتشر : مشکی ، سیاه ، منعکس : قهوه ای (rgb (187،164،70)) ، glossiness بازتاب : 0.8 ، شکستن : سیاه ، IOR : 0.23 یا کمی بالاتر.

P a R y A
11-02-2010, 10:24 AM
صحنه





Create a plane and apply a pure white material to it.
ایجاد یک هواپیما و درخواست یک ماده خالص سفید از آن.

Create many omni light around but decrease their multipliers from 1.0 to 0.25.
ایجاد omni ، اما بسیاری از نور در اطراف کاهش multipliers خود را از 1.0 به 0.25.

Place them randomly.
محل آنها را به طور تصادفی.

You can add some random objects around (big objects or many smaller) and render your scene with the standard VRay settings and Global Illumination turned on.
شما می توانید از اشیاء به اطراف تصادفی (اجسام بزرگ و کوچک بسیاری از اضافه کردن) و رندر صحنه خود را با تنظیمات VRay استاندارد جهانی و تذهیب روشن.

Use Irradiance Map + Light Cache for GI.
استفاده از تابش نور نقشه کش + برای دستگاه گوارش.

You can also try to render it using HDRIs or you can use both lights and HDR image.
شما همچنین می توانید به ارائه آن را با استفاده از HDRIs و یا شما می توانید در هر دو چراغ و تصویر HDR استفاده کنید سعی کنید

P a R y A
11-02-2010, 10:24 AM
استنتاج






Again, this is what I got.
دوباره ، این آن چیزی است که بلند شدم.
I hope you enjoyed it.
امیدوارم که شما از آن لذت بردم.
As usual the next tutorial is coming next week so don't miss it!
مطابق معمول بعدی خودآموز است که آینده تا هفته آینده انجام آن را پیدا نکنید!

http://forum.foxworld.ir/images/statusicon/wol_error.gifDeze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 600x336 en 49KB.http://forcg.com/wp-content/uploads/2009/07/final1.jpg