PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : طراحي و ساخت ريزماهواره دانشجويي aut sat



Mohamad
02-14-2010, 01:33 AM
رييس دانشكده هوا فضاي دانشگاه صنعتي امير كبير از ساخت يك ماهواره كوچك دانشجويي با همكاري محققان اين دانشكده خبر داد.
به گزارش خبرنگار «فنآوري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر ماني، رييس دانشكده هوافضاي دانشگاه صنعتي امير كبير در حاشيه مراسم هفته جهاني فضا با ارائه گزارشي از فعاليتهاي اين دانشكده و وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري در حوزه فضا، خاطر نشان كرد: اين پروژه در قالب يك طرح ماهواره دانشجويي از سوي دانشجويان اين دانشكده به سازمان فضايي ايران پيشنهاد شد كه آنها با گذشت زمان طرح را تكميل كرده و اين ريزماهواره را به ماهواره كوچك سوق دادند كه با همكاري سه دانشگاه انجام خواهد شد و در حال حاضر در مرحله مذاكره قرار داريم كه پس از تصويب فعاليت آن آغاز ميشود.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: از زمان تاسيس دانشكده هوافضا در فكر ايجاد بخشهايي مختص فضا بوديم اما با توجه به شروع به كار اين دانشكده ابتدا در مقطع كارشناسي دانشجو پذيرفتيم. با گذشت زمان رشته مهندسي هوافضا در مقطع كارشناسي ارشد مطرح شد كه به دليل محدوديت تنها يك دانشگاه متولي آن شد اما با توجه به همكاري سازمان فضايي ايران با دانشگاههاي مختلف نياز به اين رشته افزايش يافت. خوشبختانه در شوراي دانشكده كه در هفته گذشته تشكيل شد، راهاندازي رشته مهندسي فضا در دانشكده هوافضاي دانشگاه صنعتي اميركبير تصويب شد كه اميدواريم با توجه به پتانسيلهاي موجود در دانشكده و همكاري با سازمان فضايي در پروژههاي مشترك اين رشته طي يك يا دو سال تحصيلي آينده راهاندازي شود.
دكتر حسيني، عضو هيات علمي دانشكده هوافضاي دانشگاه صنعتي اميركبير نيز اظهار كرد: ريز ماهواره AUT SAT در حدود 70 ، 80 كيلوگرم وزن دارد و در مرحله طراحي است.
وي افزود: قابليت اين ريز ماهواره مشاهده زمين و ارزيابي محصولات كشاورزي است كه با همكاري چهار دانشكده هوافضا، مكانيك، برق، كامپيوتر با حمايت سازمان فضايي ايران در دانشگاه صنعتي اميركبير انجام ميشود.

http://64.40.99.49/Multimedia/pics/1386/8/Science/105.jpg