PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : كشف دروازه جديد مقبره ي نخستين امپراطور چين



World-civilization
03-13-2010, 09:34 PM
كشف دروازه جديد مقبره ي نخستين امپراطور چين

چهارمين دروازه نخستين امپراطور چين و ارتش سربازان خاموش(مجسمه هاي لشگر تراكوتا (TerraCotta) يا بينگ مايونگ )((بنگرید به تاریخ چین)) كشف شد.

http://64.130.220.65/Multimedia%5Cpics%5C1388%5C12%5Ccht%5C147.jpg

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از «آركئولوژي نيوز»، با كشف دروازه جديد مقبرهي اولين امپراطور چين كه به مقبره ي «ارتش سربازان خاموش» شهرت دارد، شمار دروازه هاي اين اثر تاريخي شاخص جهان كه يكي از محوطه هاي تاريخي ثبت شده كشور چين بر فهرست ميراث جهاني سازمان يونسكو است، به رقم چهار رسيد.

اين دروازه كه در سمت شمالي مقبره قرار گرفته است، ٩٣ متر ارتفاع و هفت متر عرض داشته و در حدود ٤٠٠ متر با ديوارهاي شرقي و غربي مقبره فاصله دارد. همچنين سكوئي ساخته شده از خشت در بخش غربي و شرقي ديوار شمالي مقبره كشف شده است. البته دروازه شمالي كه درحدود ٤/٤ متر طول داشته، در طي سالهاي گذشته به طور كامل تخريب شده و اينطور به نظر ميرسد كه در هزاران سال قبل، براي ساخت آن از چوب استفاده شده است.

كشف جديد، فرضيه ي محققان چيني را در زمينه كه جهت مقبرهي اولين امپراطور چين از شمال به جنوب بوده را تاييد ميكند.

مقبره ي اولين امپراطور چين كه در فاصله بين سالهاي ٢٢١، ٢١٠ پيش از ميلاد مسيح (ع)، بر امپراطوري چين حكومت ميكرد، در سال ٢١٥ پيش از ميلاد مسيح (ع)، احداث شده و بهدليل وجود هزاران مجسمه ي سفالي از سربازان، ارابه هاي جنگي و اسب كه به ارتش سربازان خاموش شهرت يافتهاند، شهرت جهاني دارد.

مقبره ي اولين امپراطور چين در سال ١٩٧٤ توسط يك كشاورز كشف شد و از آن زمان تاكنون به يكي از جاذبه هاي گردشگري چين است.