PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : Bmw 2002 زنده شد!



mehraboOon
01-18-2014, 07:07 PM
بـازگشت به آیـنده


BMW 2002 زنده شد!

احیای مجدد یک نام افسانه‌ای، اقدامی‌‌خطرناک است که ممکن است توقعات بسیار بالایی را از سوی مشتریان به همراه داشته باشد. هدف ب‌ام‌و از معرفی سری 2، احیای مجدد مدل پرطرفدار 2002 سال 1968 بوده است.





مجله تخت گاز: احیای مجدد یک نام افسانه‌ای، اقدامی‌‌خطرناک است که ممکن است توقعات بسیار بالایی را از سوی مشتریان به همراه داشته باشد. برای درک بهتر این موضوع بهتر است در قالب یک مثال آن‌را بیان کنیم. یک بازیکن بسکتبال NBA، برای پوشیدن لباس شماره 23 که زمانی بر تن مایکل جردن بود؛ یا باید بسیار حرفه‌ای‌تر از جردن عمل کند تا در لباس او قرار گیرد یا اینکه اگر به اندازه کافی خودش را باور ندارد، بهتر است لباس دیگری را بر تن کند. این دقیقأ حکایت احیای دوباره ب‌ام‌و 2002 در قالب سری 2 است. هدف ب‌ام‌و از معرفی سری 2، احیای مجدد مدل پرطرفدار 2002 سال 1968 بوده است و به‌نظر می‌‌رسد که با اطلاعات رسمی ‌‌20 صفحه‌ای از سوی کمپانی، ب‌ام‌و حساب جداگانه‌ای از سایر تولیداتش بر روی این مدل باز کرده است اما آیا سری 2 واقعأ جایگزین مناسبی برای 2002 کوپه کلاسیک است؟

از نظر ظاهری، ب‌ام‌و سعی کرده است تا شماتیک کلی 2002 کلاسیک را در آن به نمایش بگذارد. دو نسخه از سری دو با پسوندهای 228i و M235i عرضه می‌‌شود که نسخه 228i به یاری موتور خطی 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر، 240 اسب بخار و 258 پوند فوت گشتاور تولید می‌‌کند که این موتور از مدل 328i به عاریت گرفته شده است. در حالی‌که نسخه M با موتور 6 سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر با حجم 3 لیتر می‌‌تواند 322 اسب بخار و 332 پوند فوت گشتاور تولید کند. هر دو نسخه بصورت استاندارد با گیرباکس 8 سرعته اتوماتیک عرضه می‌‌شوند ضمن اینکه گیرباکس 6 سرعته دستی نیز به عنوان آپشن قابل سفارش خواهد بود.


http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/10/7/234561_478.jpg


موتور و سیستم فنی

هر دو نسخه از این مدل، به‌نظر می‌‌رسند که از نظر توانایی، می‌‌توانند انتظارات مشتری را برآورده کنند. از آنجایی که هر دو، به سیستم لانچ کنترل به‌صورت استاندارد تجهیز می‌‌شوند، ب‌ام‌و شتاب صفر تا صد نسخه 228i را 4/5 ثانیه اعلام کرده است ضمن اینکه تا 210 کیلومتر بر ساعت می‌‌تواند سرعت بگیرد. این درحالی است که نسخه قوی‌تر سری 2، با گیرباکس اتوماتیک در 8/4 ثانیه از حالت سکون به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت رسیده و تا 250 کیلومتر بر ساعت سرعت می‌‌گیرد. البته نسخه M با گیرباکس دستی، 2/0 ثانیه در شتابگیری، کُندتر عمل می‌‌کند. هردو نسخه از سری 2، مصرف سوختی معقول دارند به‌طوریکه 228i با دنده اتوماتیک به ازای هر گالن به ترتیب می‌‌تواند 22 مایل در شهر، 35 مایل در بزرگراه و 26 مایل در سیکل ترکیبی را پشت سر بگذارد. اما سری 2، به عنوان نسل جدید 2002 معرفی شده است. بنابراین چه کسی به مصرف سوخت اهمیت می‌‌دهد؟ این کوپه نه تنها هندلینگ بی‌نظیری دارد بلکه در مسیر مستقیم نیز، عملکردی تحسین‌برانگیز را از خود ارائه می‌‌دهد. از این‌رو، نسخه M با مجموعه‌ای از تکنولوژی‌ها و سیستم‌های کمکی ارائه می‌‌شود تا به هنگام رانندگی لبخند را بر روی لبان راننده بنشاند. ب‌ام‌و M235i به‌صورت استاندارد به سیستم‌هایی از قبیل تعلیق قابل انطباق M، ترمزهای M، فرمان تنظیم شده با عملکردی اسپرت‌تر از نسخه استاندارد، رینگ‌های 18 اینچی و تایرهای میشلن پایلوت اسپرت تجهیز شده است ضمن اینکه رینگ 19 اینچی آلیاژی M برای آن قابل سفارش است.

عملکرد

اگرچه 228i همانند نسخه M از تجهزات اسپرت بهره نمی‌‌برد، عملکرد اسپرت قابل قبولی را از خود به نمایش می‌‌گذارد. همچون سایر تولیدات ب‌ام‌و، 228i می‌‌تواند به بسیاری از قطعات داخلی و خارجی M235i تجهیز شود. ب‌ام‌و دارای طراحی سنتی مشهور ب‌ام‌و بوده که در اتومبیل‌هایی همچون 2002 و سری 3 (E30) محبوبیت زیادی پیدا کرد. سری 2 را می‌‌توان به نوعی، نمونه دگرگون شده سری 1 تلقی کرد که از خطوط بدنه اسپرت و جسورانه‌تر، چراغ‌های اسپرت‌تر در جلو و عقب و بدنه‌ای با شلختگی کمتر بهره می‌‌برد. سری 2 تلفیقی از طراحی سنتی و در عین حال مدرن این برند باواریایی را یکجا به تصویر می‌‌کشد. جلوپنجره دوگانه ب‌ام‌و معروف به "کلیه" در تلفیق با "پرده هوا" الهام گرفته شده از سری 4، ظاهری منحصر به فرد را از آن پدید آورده است. از نظر ابعاد، سری 2 از تمامی‌‌جهات از سری یک بزرگتر است.

سری 2 با 443 سانتی‌متر طول، با طول سری 3 (E36) برابری کرده ضمن اینکه 177 سانتی‌متر عرض داشته و اکسل‌های آن 269 سانتی‌متر از یکدیگر فاصله دارند. به گفته ب‌ام‌و، هر دو نسخه از سری 2 دارای تقسیم وزن بهینه 50-50 هستند اما هنوز وزن آن اعلام نشده است.

کابین

کابین سری 2 همچون سری 4، دارای آرایش 2+2 است که طراحی آن، راننده محور انجام شده است. صفحه نمایش 5/6 اینچی مجهز به سیستم iDrive بصورت استاندارد برای سری 2 عرضه می‌‌شود در حالیکه اگر آپشن سیستم ناوبری را برای آن سفارش دهید، صفحه نمایش 8/8 اینچی جایگزین آن خواهد شد. کابین سری 2 در حالت استاندارد با چرم مصنوعی عرضه می‌‌شود و چرم طبیعی برای آن قابل سفارش است.


http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/10/7/234562_268.jpg


در حالت استاندارد این کابین به رنگ طوسی مات رنگ آمیزی شده و تزیینات آلومینیوم و چوب به عنوان آپشن ارائه می‌‌شوند. ب‌ام‌و اذعان دارد که با توجه به طول کم بدنه، هر چهار صندلی سری 2 قابل استفاده بوده و از فضای پا و سر کافی بهره می‌‌برد. سری 2 اگرچه کوچک‌ترین ب‌ام‌و بوده، ارزان‌ترین نیست و هنوز این افتخار از آن X1 کراس اوور است. قیمت 228i از 33 هزار دلار و نسخه M آن از 44 هزار دلار شروع می‌‌شود که تحویل درب محل، مبلغ 925 دلار را به آن می‌‌افزاید.

در نهایت...

بنظر می‌‌رسد که بر روی کاغذ، سری 2 ویژگی‌های لازم برای ادامه راه 2002 را داشته باشد و با رونمایی آن در نمایشگاه دیترویت در ژانویه و تحویل سفارشات در ابتدای سال آینده، مطمئنأ ادعاهای روی کاغذ در واقعیت هم تحقق خواهد یافت. به هر جهت باید منتظر ماند.

http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/10/7/234563_301.jpg