s.rozekabood
12-27-2013, 01:15 PM
http://www.parsnaz.ir/user_files/L138682373714.jpg
برای تبلیغ اتومبیل استثنایی بد نیست اولین استارت آن را در جایی استثنایی بزنید. مسئولان کارخانه لامبورگینی هم محصول افسانهای خود را روی عرشه یک ناو هواپیمابر استارت زدند.با شکل تیز، خطوط گوشهدار و شکل پیکانمانند انتهایی، لامبورگینی ونهنو همواره اندکی حس نظامی درباره خود برانگیخته است.
به همین دلیل، شاید نباید از اینکه خودروساز ایتالیایی تصمیم گرفت عرشه یک ناو هواپیمابر را برای نمایش عمومی این خودرو انتخاب کند خیلی شگفتزده شد. هفته گذشته، یکی از نسخههای محدود این خودروی افسانهای (که به مناسبت پنجاهمین سالگرد افتتاح لامبورگینی ساخته شده است) بر روی ناو هواپیمابر ایتالیایی Nave Cavour و در سواحل ابوظبی استارت خورد.
http://www.parsnaz.ir/upload/76/0.955845001386823736_parsnaz_ir.jpg
این خودرو از یک موتور ۶٫۵ لیتری ۱۲ سیلندر لامبورگینی استفاده میکند، که برای قرار گرفتن بر روی سیستم انتقال قدرت تک کلاچ هفت سرعته ISR اصلاح شده است. این موتور قدرتمند که همانند نیروگاهی کوچک در قلب خودرو عمل میکند، قدرتی معادل ۷۵۰ اسببخار به خودرو میبخشد و باعث میشود تا شتابگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن تنها ۲٫۹ ثانیه طول بکشد. سقف سرعت ونهنو نیز ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت است.
با توجه به اینکه بدنه و تمام قسمتهای خارجی خودرو از پلیمر تقویت شده فیبر کربن (CFRP) ساخته شده است، وزن خودرو به ۱۴۹۰ کیلوگرم کاهش یافته است و نسبت قدرت به وزن خارقالعاده ۱٫۹۹ را به ونهنو بخشیده است. ساختار آیرودینامیک بینقص ونهنو، این خودروی چهار چرخ متحرک (۴WD) را همواره روی سطح جاده نگاه می دارد.
http://www.parsnaz.ir/upload/76/0.143106001386823737_parsnaz_ir.jpg
به گفته مسئولان لامبورگینی، ساختار آیرودینامیک خودرو که تا چرخها ادامه مییابد و شامل یک رینگ فیبر کربنی به دور حاشیه چرخ است؛ همانند یک توربین به خنک شدن ترمزهای دیسکی سرامیکی-کربنی خودرو کمک میکند. میراگرهای افقی (دمپر) علاوه بر سیستم تعلیق روی شاسی خودرو نصب شدهاند؛ در حالیکه بازشوهای بزرگ روی کناره بدنه علاوه بر ایجاد تهویه موتور، جریان مستقیم هوای مورد نیاز بالچههای عقب قابل تنظیم خوردو را تامین میکند.
مطابق عرف لامبورگینی ونهنو نیز نام یک گاو مسابقهای معروف بوده که در سال ۱۹۱۴ باعث کشته شدن ماتادوری در میدان مسابقه شد. سرنوشتی که اگر صاحبان این خودروها بخواهند سیستم کنترل کشش خودرو را غیرفعال کنند، باید آن را مد نظر قرار دهند. در حالیکه ابتدا قرار بود تنها ۳ دستگاه از این خودرو ساخته شود، در نهایت لامبورگینی تصمیم گرفت تا ۹ دستگاه از این خوردو تولید کند؛ خودروهایی که هر کدام به قیمت سرسامآور ۴٫۵ میلیون دلار به مشتریان آن فروخته شده است.
برای تبلیغ اتومبیل استثنایی بد نیست اولین استارت آن را در جایی استثنایی بزنید. مسئولان کارخانه لامبورگینی هم محصول افسانهای خود را روی عرشه یک ناو هواپیمابر استارت زدند.با شکل تیز، خطوط گوشهدار و شکل پیکانمانند انتهایی، لامبورگینی ونهنو همواره اندکی حس نظامی درباره خود برانگیخته است.
به همین دلیل، شاید نباید از اینکه خودروساز ایتالیایی تصمیم گرفت عرشه یک ناو هواپیمابر را برای نمایش عمومی این خودرو انتخاب کند خیلی شگفتزده شد. هفته گذشته، یکی از نسخههای محدود این خودروی افسانهای (که به مناسبت پنجاهمین سالگرد افتتاح لامبورگینی ساخته شده است) بر روی ناو هواپیمابر ایتالیایی Nave Cavour و در سواحل ابوظبی استارت خورد.
http://www.parsnaz.ir/upload/76/0.955845001386823736_parsnaz_ir.jpg
این خودرو از یک موتور ۶٫۵ لیتری ۱۲ سیلندر لامبورگینی استفاده میکند، که برای قرار گرفتن بر روی سیستم انتقال قدرت تک کلاچ هفت سرعته ISR اصلاح شده است. این موتور قدرتمند که همانند نیروگاهی کوچک در قلب خودرو عمل میکند، قدرتی معادل ۷۵۰ اسببخار به خودرو میبخشد و باعث میشود تا شتابگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن تنها ۲٫۹ ثانیه طول بکشد. سقف سرعت ونهنو نیز ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت است.
با توجه به اینکه بدنه و تمام قسمتهای خارجی خودرو از پلیمر تقویت شده فیبر کربن (CFRP) ساخته شده است، وزن خودرو به ۱۴۹۰ کیلوگرم کاهش یافته است و نسبت قدرت به وزن خارقالعاده ۱٫۹۹ را به ونهنو بخشیده است. ساختار آیرودینامیک بینقص ونهنو، این خودروی چهار چرخ متحرک (۴WD) را همواره روی سطح جاده نگاه می دارد.
http://www.parsnaz.ir/upload/76/0.143106001386823737_parsnaz_ir.jpg
به گفته مسئولان لامبورگینی، ساختار آیرودینامیک خودرو که تا چرخها ادامه مییابد و شامل یک رینگ فیبر کربنی به دور حاشیه چرخ است؛ همانند یک توربین به خنک شدن ترمزهای دیسکی سرامیکی-کربنی خودرو کمک میکند. میراگرهای افقی (دمپر) علاوه بر سیستم تعلیق روی شاسی خودرو نصب شدهاند؛ در حالیکه بازشوهای بزرگ روی کناره بدنه علاوه بر ایجاد تهویه موتور، جریان مستقیم هوای مورد نیاز بالچههای عقب قابل تنظیم خوردو را تامین میکند.
مطابق عرف لامبورگینی ونهنو نیز نام یک گاو مسابقهای معروف بوده که در سال ۱۹۱۴ باعث کشته شدن ماتادوری در میدان مسابقه شد. سرنوشتی که اگر صاحبان این خودروها بخواهند سیستم کنترل کشش خودرو را غیرفعال کنند، باید آن را مد نظر قرار دهند. در حالیکه ابتدا قرار بود تنها ۳ دستگاه از این خودرو ساخته شود، در نهایت لامبورگینی تصمیم گرفت تا ۹ دستگاه از این خوردو تولید کند؛ خودروهایی که هر کدام به قیمت سرسامآور ۴٫۵ میلیون دلار به مشتریان آن فروخته شده است.