s.rozekabood
12-10-2013, 03:44 PM
گاهی هم کودک از ترس همکلاسیهای قلدرش و برای قانع کردن آنها دست به دزدی میزند تا از جمع همکلاسیها طرد نشود یا مورد تعارض قلدران قرار نگیرد.
اگر والدین با رفتارهایی مانند دزدی کودکان مواجه شدند باید از کتک زدن یا رفتار تشویق آمیز نسبت به آنان خودداری کنند و با کنترل خود، به کودک نزدیک شوند.
هدف کودک از دزدی میتواند مطرح کردن خود باشد. برخی کودکان به دلیل ضعف در مهارتهای ارتباطی برای جلب توجه همکلاسیهایشان، از جیب پدر و مادرشان پول بر میدارند و برای آنها هدیه میخرند.
گاهی هم کودک از ترس همکلاسیهای قلدرش و برای قانع کردن آنها دست به دزدی میزند تا از جمع همکلاسیها طرد نشود یا مورد تعارض قلدران قرار نگیرد.بنابراین بهترین واکنش از سوی والدینی که با رفتار دزدی کودک مواجهه میشوند، همدلی است.
نباید در گام اول به دنبال علت رفتار باشیم چرا که در کودک مقاومت ایجاد میکند.
والدین باید در گام های بعدی، مهارتهای ارتباطی مناسب به ویژه ابراز وجود را در کودک به وجود آورده و آن را تقویت کنند. کودکی که دزدی میکند و تن به خواستههای غیرمنطقی همکلاسیهایش میدهد، اعتماد به نفس پائینی دارد.
تقویت مثبت با گفتن کلمه «آفرین» در مقابل این نوع رفتار کودکان می تواند تشویق محسوب شده یا اقدام منفی مانند کتک زدن است، موجب افزایش چین رفتارهایی در کودکان می شود و هر دو اشتباه است.
نکته قابل توجه این است که کتک زدن کودک به خاطر رفتار دزدی، کابوسهای شبانه و شب ادراری را در پی دارد. بنابراین والدین در مواجهه با این رفتار خودشان را کنترل و از خشونت و آسیب رساندن به فرزندشان دوری کنند.
اگر والدین با رفتارهایی مانند دزدی کودکان مواجه شدند باید از کتک زدن یا رفتار تشویق آمیز نسبت به آنان خودداری کنند و با کنترل خود، به کودک نزدیک شوند.
هدف کودک از دزدی میتواند مطرح کردن خود باشد. برخی کودکان به دلیل ضعف در مهارتهای ارتباطی برای جلب توجه همکلاسیهایشان، از جیب پدر و مادرشان پول بر میدارند و برای آنها هدیه میخرند.
گاهی هم کودک از ترس همکلاسیهای قلدرش و برای قانع کردن آنها دست به دزدی میزند تا از جمع همکلاسیها طرد نشود یا مورد تعارض قلدران قرار نگیرد.بنابراین بهترین واکنش از سوی والدینی که با رفتار دزدی کودک مواجهه میشوند، همدلی است.
نباید در گام اول به دنبال علت رفتار باشیم چرا که در کودک مقاومت ایجاد میکند.
والدین باید در گام های بعدی، مهارتهای ارتباطی مناسب به ویژه ابراز وجود را در کودک به وجود آورده و آن را تقویت کنند. کودکی که دزدی میکند و تن به خواستههای غیرمنطقی همکلاسیهایش میدهد، اعتماد به نفس پائینی دارد.
تقویت مثبت با گفتن کلمه «آفرین» در مقابل این نوع رفتار کودکان می تواند تشویق محسوب شده یا اقدام منفی مانند کتک زدن است، موجب افزایش چین رفتارهایی در کودکان می شود و هر دو اشتباه است.
نکته قابل توجه این است که کتک زدن کودک به خاطر رفتار دزدی، کابوسهای شبانه و شب ادراری را در پی دارد. بنابراین والدین در مواجهه با این رفتار خودشان را کنترل و از خشونت و آسیب رساندن به فرزندشان دوری کنند.