PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : گزارش ویژه از نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت



mehraboOon
11-03-2013, 11:53 PM
گزارش ویژه از نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت

صحبت از نمایشگاه‌های خودرو که به میان می‌آید نام اتوشوی فرانکفورت نخستین نامی است که به ذهن خطور می‌کند. این اتوشو که بزرگ‌ترین اتوشو نیز لقب گرفته است در شهر فرانکفورت آلمان برگزار می‌شود.






مجله تخت گاز: صحبت از نمایشگاه‌های خودرو که به میان می‌آید نام اتوشوی فرانکفورت نخستین نامی است که به ذهن خطور می‌کند. این اتوشو که بزرگ‌ترین اتوشو نیز لقب گرفته است در شهر فرانکفورت آلمان برگزار می‌شود. نمایشگاه خودروی فرانکفورت توسط انجمن صنعت خودروسازی آلمان سازمان‌دهی شده است. امسال شصت و پنجمین اتوشوی فرانکفورت شاهد حضور محصولاتی بی‌نظیر از کمپانی‌های کوچک و بزرگ بود.

تحقق یک رویا


http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/8/8/213009_887.jpg


یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید رولزرویس ساخته شده تا لذت نشستن در یک کابین لوکس را به سرنشینان هدیه کند در حالی که بنتلی به وجود آمده تا یک سواری استثنایی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد و این حقیقتی است که بنتلی Continental جی تی V8 S آن را ثابت می‌کند. دو ورژن کوپه و کانورتیبل از این مدل ارائه می‌شود. موتور 8 سیلندر و V شکل آن توئین توربوشارژردار است و 521 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. V8 S اتومبیلی چالاک است که سیستم تعلیق آن پائین‌تر کشیده شده است و از یک طراحی متمایز سود می‌جوید. این ساختار جدید ذره‌ای تعادل اتومبیل را بر هم نمی‌زند. درست بر عکس آسایش سرنشینان را بالاتر می‌برد. البته فضای کابین کمی بسته به نظر می‌رسد. جلوپنجره براق، اسپلیتر خوش‌ساخت و ورودی‌های ظریف هوا جذابیت جلو بدنه را دوچندان کرده‌اند. وزن V8 S تا حدودی بالا است. به‌طور دقیق وزن مدل کوپه 2295 کیلوگرم و مدل کنتیننتال 2470 کیلوگرم است. بخش قابل توجهی از وزن اتومبیل از موتور چهار لیتری توئین توربوشارژ آن ناشی می‌شود. این موتور از تزریق مستقیم استفاده می‌کند و در صورت نیاز چهار سیلندر از هشت سیلندر را با هدف مصرف بهینه سوخت از کار می‌اندازد. موتور 521 اسب بخار نیرو و 680 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. یک سیستم صوتی بی‌نظیر برای موتور طراحی شده است که آوایی ستودنی به موتور می‌بخشد. طرفداران موتوراسپرت می‌توانند از گزینه سیستم اگزوز اسپرت استفاده کنند. این اتومبیل در اوایل سال 2014 میلادی به بازار می آید. قیمت پایه آن 220 هزار دلار است.

کوچولوی باهوش


http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/8/8/213010_509.jpg


تصور گنجاندن چهار سرنشین در اتومبیلی با ابعاد اسمارت دشوار و البته وسوسه برانگیز است. این اتومبیل نسل جدیدی از اتومبیل‌های اسمارت را معرفی می‌کند. همان‌طور که از نام‌گذاری آن مشخص است مفهومی اسمارت فورجوی به وجود آمده تا خوشی را به سواری پیوند بزند. در طراحی آن خبری از در و پنجره عقب نیست و سقف آن روباز است. فورجوی همه چیزهای غیر ضروری را کنار می‌گذارد. نحوه طراحی صندلی‌های عقب بسیار جالب و بدیع است. صندلی عقب به صورت یک تکه مانند مبل‌های راحتی طراحی شده است. فورجوی ابعادی کاملا جمع و جور ارائه می‌کند و از چالاکی همیشگی اتومبیل‌های اسمارت برخوردار است. منبع تامین نیروی آن یک موتور مغناطیسی الکتریکی است که 55 کیلووات نیرو تولید می‌کند در حالی که در مناطق شهری ذره‌ای آلودگی به جا نمی‌گذارد. پک باتری یون لیتیومی آن در مدت زمان 7 ساعت شارژ می‌شود. این مدت زمان در صورت استفاده از ایستگاه‌های مخصوص شارژ به یک ساعت کاهش می‌یابد. زیر صندلی عقب کلاه ایمنی و یک دوربین کیفیت بالا جاسازی شده است.

به یاد جین


http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/8/8/213011_543.jpg


به دنبال پروژه تولید اتومبیل‌های افسانه‌ای بوگاتی دومین افسانه بوگاتی با نام جین بوگاتی معرفی می‌شود. این مدل تولید محدود به قیمت 28/2 میلیون یورو به فروش می‌رسد. نام این اتومبیل از نام جین، بزرگ‌ترین پسر بنیانگذار کمپانی بوگاتی و یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌ها در صنعت اتومبیل‌سازی گرفته شده است. تاثیر عمیق طراحی‌های او هنوز در مدل‌های بوگاتی مشهود است. مدل جین بوگاتی یادآور یک مدل آتلانتیک به نام "اتومبیل سیاه” است که توسط جین رانده می‌شد اما پس از جنگ جهانی دوم ناپدید شد. قلب تپنده جین بوگاتی را یک موتور 8 لیتری 16 سیلندر و W شکل تشکیل می‌دهد که 1183 اسب بخار نیرو و 1500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و در مدت زمان 6/2 ثانیه اتومبیل را از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

دور پیست در هفت دقیقه


http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/8/8/213012_862.jpg


انتظارها به سر رسید و 918 اسپایدر رونمایی شد. این سوپراسپرت هیبریدی دورنمایی از محصولات آینده پورشه بدست می‌دهد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن 8/2 ثانیه و بیشینه سرعتش 339 کیلومتر بر ساعت است. در حالی که مصرف سوخت آن تنها 3 لیتر در هر صد کیلومتر است. پورشه در طراحی موتور از نمونه اولیه مسابقه‌ای RS اسپایدر الهام گرفته است. موتور 8/4 لیتری، 8 سیلندر و V شکل آن با دو موتور الکتریکی ترکیب می شود و 880 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. مدل مفهومی 918 اسپایدر در موتورشوی ژنو به نمایش درآمده بود. مدل تولیدی و مفهومی تفاوت چندانی با هم ندارند. کمی پیش 918 اسپایدر در نوربرگ‌رینگ نوردشلیف مورد آزمایش قرار گرفت و پیست را در مدت زمان تنها 6 دقیقه و 57 ثانیه پشت سر گذاشت. قیمت پایه آن 845 هزار دلار برآورد شده است.

از مبتدی تا حرفه ای همه بخوانند، همه برانند

تویوتا لندکروزر با بیش از شصت سال تجربه در زمینه آفرود، به نمادی برای اتومبیل‌های چهارچرخ محرک تبدیل شده است تا جایی که بسیاری آن را سرسخت‌ترین و قابل اطمینان‌ترین اتومبیل در این کلاس می‌نامند. این اتومبیل از آغاز تولید فروش قابل توجهی در سراسر دنیا داشته و در دشوارترین شرایط محیطی از جمله قطب جنوب مورد استفاده قرار گرفته است. رمز موفقیت لندکروزر در ارائه یک ترکیب بی‌نظیر از ساختار بادوام و مقاوم با پشتیبانی فنی و هدایت منحصربه‌فرد راننده نهفته است. حتی رانندگان مبتدی می‌توانند با انتخاب یکی از حالت‌های پیش فرض دشوارترین مسیرها را پشت سر بگذارند. هر کدام از حالت‌ها راهنمایی‌های مربوطه را به رانندگان ارائه و آن‌ها را در روش‌های عملیاتی درگیر می‌کند. همچنین تنظیم خودکار توان خروجی و کنترل ترمز را بر عهده می‌گیرد. یک مانیتور اطلاعات مربوط به محیط اطراف و مسیر پیش رو رابه تصویر می‌کشد.


http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/8/8/213013_200.jpg


به‌کارگیری یک پانل کنترل روی کنسول مرکزی در لندکروزر جدید عملیات کنترل سیستم‌های آفرود اتومبیل را آسان‌تر و سریع‌تر کرده است. همین‌طور نمایشگرهای جدید به ارتقای سطح کیفی سواری لندکروزر کمک کرده‌اند. همه این امکانات در مجموع لندکروزر را به لحاظ فنی، ایمنی، فرح بخشی و سهولت استفاده به یکی از پیشرفته‌ترین اتومبیل‌های چهارچرخ محرک دنیا تبدیل کرده است. علاوه براین لندکروزر جدید ظاهری کاملا جدید را نیز به نمایش می‌گذارد. در طراحی آن الهام‌گیری از مدل‌های کلاسیک لندکروزر به چشم می‌خورد. جلوپنجره نمونه تکامل یافته جلوپنجره‌های لندکروزر کلاسیک است. مدل جدید کمی بزرگ‌تر از مدل قبلی است اما چالاکی و قدرت مانور استثنایی آن حفظ شده. درون کابین فن‌آوری روز و کیفیت مرغوب مواد حکم‌فرماست. مدل پنج در با دو گزینه موتور ارائه می‌شود: موتور 4 لیتری V6 بنزینی و موتور 3 لیتری چهارسیلندر توربودیزل. گزینه‌های سفارشی فراوانی برای این مدل در نظر گرفته شده است.

سواری در قطب

مدل تولید محدود جیپ رانگلر پولار به منظور برجسته سازی قابلیت‌های بی‌مانند جیپ رانگلر ساخته شده است. این مدل آبی رنگ است و از طراحی داخلی مشکی رنگ سود می‌جوید. تریم به کارگرفته شده در آن ویژه مشتریان ماجراجو طراحی شده است. بدین وسیله رانندگان می‌توانند در دشوارترین شرایط رانندگی کنند. این مدل سفارشی در اوایل سال 2014 به بازارهای اروپا راه می‌یابد. دو ورژن چهاردر و دو در از آن تولید می‌شوند که به موتور 8/2 لیتری توربودیزل یا 6/3 لیتری بنزینی جفت می‌شوند. کلمه Polar که در نامگذاری آن استفاده شده است به شرایط آب و هوایی دشوار در قطب جنوب اشاره دارد. یخبندان پیش‌تر نیز الهام بخش مدل‌های جیپ بوده است.


http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/8/8/213014_278.jpg


جیپ پولار محدودیت‌ها را در هم می شکند و در عین حال از قابلیت اطمینان و ایمنی بسیار بالایی برخوردار است. فن‌آوری بی‌مانند موجود در آن در اثر هفتاد‌سال تجربه گرانبهای کمپانی به‌دست آمده است. طراحی خارجی بر پایه مدل Sahara صورت پذیرفته است. جلوپنجره و روکش تایر زاپاس خاص این مدل طراحی شده‌اند. چرخ‌های 18 اینچی ظاهر پولار را متمایزتر کرده‌اند و نقاشی کوهستان در حاشیه هود یک بار دیگر هیجان نهفته در پشت فرمان آن را خاطر نشان می‌شود.

خفاش آئودی


http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/8/8/213015_876.jpg


مفهومی نانوک کوآتروی آئودی از جنجالی‌ترین اتومبیل های اتوشوی فرانکفورت بود. سوپراسپرت نانوک کوآترو همچنین یکی از نخستین اتومبیل‌های سوپراسپرت است که از قابلیت‌های آفرود بهره می‌برد. ساختار چهارچرخ محرک به این موضوع کمک شایانی می‌کند. مفهومی پارکور که پیشتر به نمایش درآمد مدل پایه نانوک به حساب می‌آید. قسمت جلوی بدنه تا حد قابل توجهی تغییر کرده است. چراغ‌های جلو تماما ال‌ای‌دی هستند و درها به صورت خفاشی درآمده‌اند. بدنه نانوک از مصنوعات استحکام یافته فیبرکربنی ساخته شده است و در کنار فریم فضایی آلومینیومی و فوق‌سبک وزن آئودی وزن کل را به 1900 کیلوگرم رسانده است. این میزان وزن نانوک را با یک کراس‌اور سایز متوسط قابل مقایسه می‌سازد. موتور 5 لیتری 10 سیلندر و V شکل توربودیزلی آن 544 اسب بخار نیرو و 999 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن 8/3 ثانیه و بیشینه سرعت آن 306 کیلومتر بر ساعت برآورد شده است. نشان آئودی در جلو و عقب بدنه از احتمال به تولید رسیدن نانوک خبر می‌دهد.

گربه قدبلند


http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/8/8/213016_805.jpg


نخستین مفهومی کراس‌اوور اسپرت جگوار به صحنه آمد. C-X17 برای معرفی ساختار مونوکوک و آلومینیومی ارتقایافته جدید جگوار ساخته شده است. ساختار موسوم به iQ در گروه متفاوتی از مدل‌های آینده جگوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنین زیر ساختی آینده‌ای سرشار از خلاقیت را برای جگوار به ارمغان خواهد آورد. iQ مستحکم، سبک وزن و مقاوم است و در ساخت آن از فن‌آوری‌های نوآورانه استفاده شده‌است. این ساختارانعطاف‌پذیر به طراحان جگوار قدرت مانور فراوانی می‌دهد در حالی که خدشه‌ای در داینامیک، عملکرد برتر و طراحی لوکس همیشگی جگوار ایجاد نمی‌کند. به‌دین وسیله جگوار به بخش پرفروشی ازبازار اتومبیل راه می‌یابد.C-X17 یک سدان C/D است و نخستین اتومبیل شاسی مونوکوک آلومینیومی کلاس خود به حساب می‌آید. موتورهای موجود برای این مدل از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و عملکرد قابل تاملی به اجرا می‌گذارند. فن‌آوری کاهش مصرف سوخت به‌کار گرفته شده در آن‌ها به هیچ وجه عملکرد آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار نداده است. از موتورهای بنزینی و دیزلی C-X17 می‌توان به موتور نیرومند 6 سیلندر و V شکل F تایپ اشاره کرد. با بهره گیری از این موتور بیشینه سرعت C-X17 300 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن 100 گرم در یک کیلومتر است.

سگ تازی اپل


http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/8/8/213017_863.jpg


طراحی مدرن و زیبای بدنه و فن‌آوری ناب درونی همه آن چیزی است که اپل Monza را به رقیبی جدی برای بزرگان این صنعت تبدیل می‌کند. این مدل دورنمایی از نسل بعدی اپل به‌دست می‌دهد. همه خصوصیات چشم گیر اپل یک جا در مونزا جمع شده و با فن‌آوری نوین آمیخته شده‌اند. ارتباط بیشتر راننده و اتومبیل و مصرف بهینه مورد توجه ویژه طراحان مونزا قرار داشته است. سطوح تندیسی این مفهومی چهار سرنشینه تداعی‌گر امواج اقیانوس هستند. طراحی بدنه به خوبی حس سبک وزنی را القا می‌کنند. خطوط جانبی به گونه‌ای ستایش‌برانگیز تا گل‌گیر عقب کشیده شده‌اند. با نگاهی به مونزا می‌توان یک سگ گری هوند را در حال حرکت تجسم کرد. طراحی جانبی ورود و خروج آسان را برای سرنشینان به ارمغان آورده است. در این بخش تاکید ویژه‌ای بر گل‌گیر عقب شده است. گل‌گیر عقب هم‌عرض گل‌گیر جلو است. طراحی سقف هم از نکات منحصربه‌فرد دیگر مونزا است. از نمای نیم‌رخ سقف مانند سقف اتومبیل‌های کوپه به نظر می‌رسد اما در انتها ناگهان به سمت بالا کشیده می‌شود. مونزا کاملا انعطاف پذیر طراحی شده است. بنابراین گزینه‌های متعددی برای منبع تامین نیروی آن پیش رو قرار دارد.