PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : میزبانی دوباره آکروپلیس از گردشگران



World-civilization
10-17-2010, 03:54 PM
میزبانی دوباره آکروپلیس از گردشگران


پس از سه روز، درهای مجموعه تاریخی «آکروپلیس» به روی گردشگران گشوده شد.

به گزارش ایسنا، با گذشت سه روز از بسته‌شدن درهای مجموعه تاریخی «آکروپلیس» به روی گردشگران به دلیل درگیری‌های به‌وجود آمده بین کارکنان این مجموعه تاریخی و پلیس آتن، از عصر جمعه بار دیگر درهای این مجموعه تاریخی به روی گردشگران یونان گشوده شد.

با گشوده‌شدن درهای مجموعه تاریخی «آکروپلیس» به روی گردشگران، هزاران گردشگر یونان که امید خود را برای بازدید از این مجموعه تاریخی از دست داده بودند، این امکان را یافتند تا به صورت رایگان از مجموعه تاریخی «آکروپلیس» دیدن کنند، این در حالی است که عصر روز چهارشنبه صدها تن از کارکنان مجموعه تاریخی «آکروپلیس» در مرکز آتن، پایتخت یونان، در اعتراض به عدم تمدید قرار‌داد‌هایشان از سوی دولت یونان دست به اعتصاب زده و از ورود گردشگران به این مجموعه تاریخی جلوگیری کردند.

معترضان در نهایت با حضور پلیس، شکستن نرده‌ها و استفاده از گاز اشک‌آور از این محل بیرون برده شدند، اما درهای مجموعه تاریخی «آکروپلیس» بر روی گردشگران بسته شد، این در حالی است که مجموعه تاریخی «آکروپلیس» سالانه میزبان هزاران گردشگر بوده و به تازگی نیز مرمت یکی از بناهای تاریخی آن خاتمه یافته است.

این امر در این شرایطی روی داد که از چندین ماه قبل آژانس‌های مسافرتی از کاهش شدید گردشگران یونان و جایگزین شدن این کشور با ترکیه توسط گردشگران خبر داده‌اند.

این شرایط به‌ویژه در جزایر گردشگری زیبای منطقه کرت یونان بیشتر به چشم می‌خورد و ادامه آن می‌تواند شرایط اقتصادی کشور یونان را که در حال حاضر با یک بحران عظیم اقتصادی دست به گریبان است را وخیم‌تر کند، این درحالی است که در ماههای گذشته، میزان رزرو هتل‌های یونان در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال 2009، 10 تا 12 درصد کاهش یافته و بسیاری از گردشگران این کشور جذب دیگر کشورها مثل ایتالیا، فرانسه و ترکیه شده‌اند.

کشور یونان به دلیل بهره‌ بردن از آثار تاریخی ارزشمند به ویژه آثار برجای مانده از تمدن یونان باستان همواره یکی از مقاصد برتر گردشگری اروپا و جهان بوده است.

صنعت گردشگری یونان در سال 2009 و در اوج بحران جهانی اقتصادی نیز، شرایط بحرانی را تجربه کرد.

این در حالی است که اتحادیه اروپا در ماه مارس، براساس یک نظر‌سنجی، یونان را که از جاذبه‌های متنوع گردشگری بهره‌ می‌برد، به عنوان چهارمین مقصد گردشگری مورد علاقه گردشگران کشورهای عضو این اتحادیه اعلام کرد.