mehraboOon
08-14-2013, 03:03 AM
50 سال با لامبورگینی؛ گاو خشمگین ایتالیا!
فروچیو لامبورگینی با توسعه کارخانه تراکتورسازی خود اولین اتومبیل اسپورتش را تحت عنوان 350 جی تی به صورت تولید انبوه وارد میدان کرد، اتومبیلی که از بسیاری جهات به عنوان تحولی در صنعت تولید خودروهای اسپورت شناخته شده و به عنوان رقیبی جدی برای فراری، مازراتی و لانچیا مطرح شد.
روزنامه هفت صبح: در سال 1958 میلادی مسئولین فراری بزرگترین اشتباه تمامی طول تاریخ فعالیت خود را انجام دادند. در این سال فردی به نام فروچیو لامبورگینی با خرید یک دستگاه فراری 250 جی تی به نوعی حکم شروع فعالیت خود به عنوان یکی از برترین تولیدکننده های خودروی جهان را امضا کرد.
لامبورگینی بعد از خریداری این مدل از فراری آن را اتومبیلی خشک و نامناسب برای خیابان های شهری یافت. این درحالی بود که بعد از تنها چند هفته رانندگی کلاچ این اتومبیل شکست. اینجا بود که فروچیو متوجه شد 250 جی تی از همان کلاچی استفاده می کند که تراکتورهای تولیدی او استفاده می کنند.
لامبورگینی به نمایندگی فراری مراجعه کرده و درخواست خود مبنی بر تغییر کلاچ اتومبیل را مطرح کرد. اینجا بود که مسئولین فراری با مسخره کرده فروچیو و اشاره به این مسئله که تو تنها یک تراکتورسازی و چیزی از اتومبیل های اسپورت نمی دانی قدرتمندترین رقیب خود را شکل دادند.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/2/22/165291_256.jpg
در سال 1963 میلادی بالاخره فروچیو لامبورگینی با توسعه کارخانه تراکتورسازی خود اولین اتومبیل اسپورتش را تحت عنوان 350 جی تی به صورت تولید انبوه وارد میدان کرد، اتومبیلی که از بسیاری جهات به عنوان تحولی در صنعت تولید خودروهای اسپورت شناخته شده و به عنوان رقیبی جدی برای فراری، مازراتی و لانچیا مطرح شد.
این شروعی بود بر فعالیت فروچیو لامبورگینی که 50 سال پیش تنها به این فکر بود که تراکتورهای تشکیل شده از اجزای یکی از وسایل نقلیه جنگ جهانی دوم را به چه نحوی پیشرفت دهد. لامبورگینی تنها نیاز به یک محرک کوچک داشت. محرکی که اورا به عنوان یک طراح فوق العاده به چالش کشیده و هنرش را در زمینه ای دیگر به نمایش درآورد.
با این حال لامبورگینی در طول این سال ها عملکردی با ضعف های خاص خود را داشته. در سال 1998 میلادی و با شکل گیری اوضاع بد اقتصادی به خصوص در آسیا آمار فروش لامبورگینی با افت قابل توجهی روبرو شد. در همین سال فولکس واگن در این تفکر بود که دایره کاری خود را با خریداری تعدادی از تولیدکننده های سوپر اسپورت گسترش دهد.
اینچنین شد که بزرگترین تولیدکننده حاضر در آلمان با هزینه ای معادل 110 میلیون دلار لامبورگینی را به عنوان یکی از زیرمجموعه های آئودی درآورد. این نقل و انتقال نه تنها به سود لامبورگینی شد بلکه در ادامه پیشرفت محسوسی را در بخش های مختلف تولیدات آئودی به وجود آورد.
شرکتی که سال ها در باتلاق اتومبیل های کسل کننده فرو رفته بود به یکباره و با کمک لامبورگینی خودرویی همچون آر 8 را تولید کرد که به عنوان استانداردی در میان سوپراسپورت ها شناخته می شود. در نهایت باید دیدکه روند رو به رشد لامبورگینی در طول سال های اخیر به چه شکلی ادامه پیدا کرده و آیا این شرکت ایتالیایی تصمیم به تولید اتومبیل در کلاس های دیگر می گیرد یا خیر.
http://bartarinha.ir/files/fa/news/1392/2/22/165292_258.jpg
- شروع رقابت چند ساله لامبورگینی و فراری با تولید 350 جی تی شروع شد. اتومبیلی اسپورت که در آن زمان روی را حتی رانندگی در خیابان شهری تمرکز کرد تا در نهایت دارندگان و مشتریان دیگر شرکت ایتالیایی را به خود جذب کند. این اتومبیل در سال 1964 میلادی با یک موتور V شکل 12 سیلندر 3.5 لیتری این قابلیت را در اختیار داشت که به حداکثر سرعت 254 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/2/22/165293_456.jpg
- بی شک نقطه عطف تولیدات لامبورگینی دراین 50 سال کونتاچ است. اتومبیلی که در اولین نمایش خود طرح های مفهومی آینده دور را تبدیل به واقعیت کرد. کونتاچ در سال 1974 میلادی تبدیل به نماد جهانی لامبورگینی شد. اتومبیلی که در سالگرد 25 سالگی لامبورگینی با مشخصات بهتر بار دیگر عرضه شد.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/2/22/165294_345.jpg
- نسل بعد سوپر اسپورت های لامبورگینی به عنوان یکی از برترین تولیدکننده های ایتالیا با دیابلو شروع شد. اتومبیلی که در سال 1990 میلادی با یک موتور 12 سیلندر شش لیتر به حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت دست پیدا کرد. دیابلو در آن زمان بسیاری از رکوردهای جهانی را در اختیار داشت.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/2/22/165295_970.jpg
- در سال 1966 میلادی لامبورگینی با تولید میورا مسیر جدیدی را را در طراحی سوپر اسپورت ها به وجود آورده و به نوعی امضای خود در این صنعت را شکل داد. جالب است بدانید که چندی پیش این شرکت قصد داشت در یک بازسازی میورا را با ساختار فنی جدیدوارد بازار کند. میورا در زمان عرضه یکی از قدرتمندترین موتورهای 12 سیلندر آن زمان با حجم چهار لیتر را در اختیار داشت.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/2/22/165296_712.jpg
- دوره جدید اتومبیل های لامبورگینی با حضور رقبای تازه نفس در سال 2001 میلادی همزمان با عرضه مورسیلگو شروع شد. این سوپر اسپورت 12 سیلندر 10 سال به حکومت خود در صدر برترین اتومبیل های تولید انبوه ادامه داد. اتومبیلی که با تولید 670 اسب بخار به سرعت 342 کیلومتر در ساعت نیز دست پیدا کرد.
فروچیو لامبورگینی با توسعه کارخانه تراکتورسازی خود اولین اتومبیل اسپورتش را تحت عنوان 350 جی تی به صورت تولید انبوه وارد میدان کرد، اتومبیلی که از بسیاری جهات به عنوان تحولی در صنعت تولید خودروهای اسپورت شناخته شده و به عنوان رقیبی جدی برای فراری، مازراتی و لانچیا مطرح شد.
روزنامه هفت صبح: در سال 1958 میلادی مسئولین فراری بزرگترین اشتباه تمامی طول تاریخ فعالیت خود را انجام دادند. در این سال فردی به نام فروچیو لامبورگینی با خرید یک دستگاه فراری 250 جی تی به نوعی حکم شروع فعالیت خود به عنوان یکی از برترین تولیدکننده های خودروی جهان را امضا کرد.
لامبورگینی بعد از خریداری این مدل از فراری آن را اتومبیلی خشک و نامناسب برای خیابان های شهری یافت. این درحالی بود که بعد از تنها چند هفته رانندگی کلاچ این اتومبیل شکست. اینجا بود که فروچیو متوجه شد 250 جی تی از همان کلاچی استفاده می کند که تراکتورهای تولیدی او استفاده می کنند.
لامبورگینی به نمایندگی فراری مراجعه کرده و درخواست خود مبنی بر تغییر کلاچ اتومبیل را مطرح کرد. اینجا بود که مسئولین فراری با مسخره کرده فروچیو و اشاره به این مسئله که تو تنها یک تراکتورسازی و چیزی از اتومبیل های اسپورت نمی دانی قدرتمندترین رقیب خود را شکل دادند.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/2/22/165291_256.jpg
در سال 1963 میلادی بالاخره فروچیو لامبورگینی با توسعه کارخانه تراکتورسازی خود اولین اتومبیل اسپورتش را تحت عنوان 350 جی تی به صورت تولید انبوه وارد میدان کرد، اتومبیلی که از بسیاری جهات به عنوان تحولی در صنعت تولید خودروهای اسپورت شناخته شده و به عنوان رقیبی جدی برای فراری، مازراتی و لانچیا مطرح شد.
این شروعی بود بر فعالیت فروچیو لامبورگینی که 50 سال پیش تنها به این فکر بود که تراکتورهای تشکیل شده از اجزای یکی از وسایل نقلیه جنگ جهانی دوم را به چه نحوی پیشرفت دهد. لامبورگینی تنها نیاز به یک محرک کوچک داشت. محرکی که اورا به عنوان یک طراح فوق العاده به چالش کشیده و هنرش را در زمینه ای دیگر به نمایش درآورد.
با این حال لامبورگینی در طول این سال ها عملکردی با ضعف های خاص خود را داشته. در سال 1998 میلادی و با شکل گیری اوضاع بد اقتصادی به خصوص در آسیا آمار فروش لامبورگینی با افت قابل توجهی روبرو شد. در همین سال فولکس واگن در این تفکر بود که دایره کاری خود را با خریداری تعدادی از تولیدکننده های سوپر اسپورت گسترش دهد.
اینچنین شد که بزرگترین تولیدکننده حاضر در آلمان با هزینه ای معادل 110 میلیون دلار لامبورگینی را به عنوان یکی از زیرمجموعه های آئودی درآورد. این نقل و انتقال نه تنها به سود لامبورگینی شد بلکه در ادامه پیشرفت محسوسی را در بخش های مختلف تولیدات آئودی به وجود آورد.
شرکتی که سال ها در باتلاق اتومبیل های کسل کننده فرو رفته بود به یکباره و با کمک لامبورگینی خودرویی همچون آر 8 را تولید کرد که به عنوان استانداردی در میان سوپراسپورت ها شناخته می شود. در نهایت باید دیدکه روند رو به رشد لامبورگینی در طول سال های اخیر به چه شکلی ادامه پیدا کرده و آیا این شرکت ایتالیایی تصمیم به تولید اتومبیل در کلاس های دیگر می گیرد یا خیر.
http://bartarinha.ir/files/fa/news/1392/2/22/165292_258.jpg
- شروع رقابت چند ساله لامبورگینی و فراری با تولید 350 جی تی شروع شد. اتومبیلی اسپورت که در آن زمان روی را حتی رانندگی در خیابان شهری تمرکز کرد تا در نهایت دارندگان و مشتریان دیگر شرکت ایتالیایی را به خود جذب کند. این اتومبیل در سال 1964 میلادی با یک موتور V شکل 12 سیلندر 3.5 لیتری این قابلیت را در اختیار داشت که به حداکثر سرعت 254 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/2/22/165293_456.jpg
- بی شک نقطه عطف تولیدات لامبورگینی دراین 50 سال کونتاچ است. اتومبیلی که در اولین نمایش خود طرح های مفهومی آینده دور را تبدیل به واقعیت کرد. کونتاچ در سال 1974 میلادی تبدیل به نماد جهانی لامبورگینی شد. اتومبیلی که در سالگرد 25 سالگی لامبورگینی با مشخصات بهتر بار دیگر عرضه شد.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/2/22/165294_345.jpg
- نسل بعد سوپر اسپورت های لامبورگینی به عنوان یکی از برترین تولیدکننده های ایتالیا با دیابلو شروع شد. اتومبیلی که در سال 1990 میلادی با یک موتور 12 سیلندر شش لیتر به حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت دست پیدا کرد. دیابلو در آن زمان بسیاری از رکوردهای جهانی را در اختیار داشت.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/2/22/165295_970.jpg
- در سال 1966 میلادی لامبورگینی با تولید میورا مسیر جدیدی را را در طراحی سوپر اسپورت ها به وجود آورده و به نوعی امضای خود در این صنعت را شکل داد. جالب است بدانید که چندی پیش این شرکت قصد داشت در یک بازسازی میورا را با ساختار فنی جدیدوارد بازار کند. میورا در زمان عرضه یکی از قدرتمندترین موتورهای 12 سیلندر آن زمان با حجم چهار لیتر را در اختیار داشت.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/2/22/165296_712.jpg
- دوره جدید اتومبیل های لامبورگینی با حضور رقبای تازه نفس در سال 2001 میلادی همزمان با عرضه مورسیلگو شروع شد. این سوپر اسپورت 12 سیلندر 10 سال به حکومت خود در صدر برترین اتومبیل های تولید انبوه ادامه داد. اتومبیلی که با تولید 670 اسب بخار به سرعت 342 کیلومتر در ساعت نیز دست پیدا کرد.