PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : سقوط سهم آیفون در بازار چین به 5 درصد



R A H A
08-10-2013, 04:27 PM
http://narenji.ir/sites/default/files/images/pw/71/2013/08/xbgr-ios-7-iphone-5-2-narenji-20130810.jpg.pagespeed.ic.Fkes5qSwdQ.jpg








نیکول پینگ، مدیر تحقیقات چین Canalys می گوید اپل در این کشور در زیر ضربات شدید تلفن های اندرویدی ارزان قیمتی قرار دارد که توسط تولید کنندگانی چون لنوو، زد تی ای و ژائومی به بازار عرضه می شوند. این اسمارت فون ها با قیمتی بسیار پایین، مشخصات سخت افزاری غاقلگیر کننده ای را به کاربران عرضه می نمایند.


پینگ می گوید: «اپل تنها بر بخش رده بالای بازار تمرکز کرده و بازار اسمارت فون چین اکنون تنها در قسمت میان و پایین رده در حال رشد است. اپل هم هیچ محصولی در بخش میان و پایین رده ندارد. و این همان جایی است که ژائومی دست به برندسازی زده است.»


یکی از دلایل اصلی که می توان برای کاهش شدید سهم اپل در بزرگترین بازار اسمارت فون دنیا برشمرد، ادامه بی تمایلی این شرکت جهت پذیرش پیشنهادهای اپراتور چاینا موبایل (http://bgr.com/2013/05/30/china-mobile-iphone-deal-analysis/) است. China Mobile با ۷۵۰ میلیون مشترک، اکنون بزرگترین اپراتور خدمات وایرلس دنیا است.


دلیل دیگر این است که بسیاری از مصرف کنندگان چینی بیش از این به آیفون به عنوان یک برند عالی و خارق العاده که باید آن را به هر قیمتی تصاحب کرد ، نمی نگرند و به نظر می رسد واقعا با تلفن های اندرویدی ارزان قیمت خود راضی و خوشحال هستند.


شائون رین، مدیرعامل China Market Research Group واقع در شانگهای می گوید: «مارک اپل دیگر یک موبایل با پرستیژ نیست که هرکسی آرزومند آن باشد. اسمارت فون بیش از پیش به یک کالای مصرفی معمول تبدیل شده و ژائومی سخت افزارهای خوبی با قیمت پایین برای فروش دارد.»